וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שופטים אותנו בכובד ראש כי אנחנו עובדים אצל אייל שני? כבוד גדול"

בן בירון בראודה

14.7.2020 / 9:27

החברות הקרובה ("הכרנו בשנים האחרונות, אנחנו לא זוג"), ההערצה לרותי ברודו ("היא תגלית השנה") והדרמה כשהאצבע של ירדן נחתכה ("אם יורד דם על האוכל, אי אפשר להשתמש בו"): ירדן ואושרי מ"המטבח המנצח" (הערב, קשת 12), מדברים על אבטלה, אייל שני ואוכל תאילנדי. ריאיון

אושרי וירדן, המטבח המנצח MKR/ירדן נחתכה באצבע - מתוך MKR, צילום: קשת 12

(בסרטון למעלה: ירדן ואושרי ב-המטבח המנצח", קשת 12)

בפרק האחרון של "MKR המטבח המנצח" (הערב ב-21:15, קשת 12) שבו לקחו ירדן ואושרי חלק, הם אמנם סיימו במקום הראשון במשימת "בראנץ' ומאנץ'" בזכות ניקוד גבוה של השופטים והמתמודדים כאחד, אך כלל גם דרמה גדולה עבורם. ירדן חתכה לעצמה את האצבע בזמן המשימה, מה שהוביל לדימום רציני, התערבות של החובש באולפן ולא מעט זעקות כאב מעורבבות בחרדה.

אז רגע, היית צריכה לעבור ניתוח לשחזור האצבע?

ירדן: "האצבע חבל על הזמן".
אושרי (צוחק): "זה הכל נשיקה קטנה על האצבע והיא צמחה".

אז יש סיכוי שחלק מהעניין הוא הדרמה שבהיותך שחקנית? מצד אחד - עשה רושם שנחתכת מאוד עמוק ואפילו בכית, ומצד שני - המשכת לבשל עד למקום הראשון.

ירדן: "בנות בוכות במטבח, בנים בוכים במטבח, כולם בוכים במטבח. מטבח זה מקום שמוציא ממך רגשות, בעיקר בלחץ כזה, אתה נורא רוצה להצליח. עכשיו, אני מכירה את עצמי. אני מכירה את הקרייססים שאני נכנסת אליהם ואני תמיד אפעל מתוך הקרייסס. אין סיכוי שאני מוותרת. אין סיכוי כזה. הדרמה הייתה סביב הלחץ וסביב זה שירד לי מלא דם. ואם יורד דם על האוכל אתה לא יכול להשתמש בו, כאילו כלל היגיינה בסיסי. היה שם חובש והוא חבש אותי ואני רואה שממשיך לרדת לי דם!".

אושרי: "אמרתי לה את זה גם באיזו שיחה שלנו לפני כמה ימים. ירדן היא שחקנית. בכל האיברים שלה היא שחקנית, אתה מבין? אם היא לא הייתה מגיבה בצורה כזאת, אם זאת לא הייתה התגובה שלה היא לא הייתה שחקנית, אתה מבין? כי זאת היא. זה קרה לה וזאת התגובה שלה. היא לא 'עשתה את זה', היא לא אמרה 'טוב עכשיו אני אעשה מזה דרמה', ככה היא פועלת, זה היופי".

אושרי ירדן המטבח המנצח MKR מטבח מנצח וירדן. טלי רוגב,
"בנות בוכות במטבח, בנים בוכים במטבח". אושרי וירדן/טלי רוגב

ירדן שי (28) ואושרי מסהיד (25), כיום שניהם מתל אביב, הם אחד הזוגות הבולטים בעונה השנייה של "המטבח המנצח". אפשר לכנות אותם כזוג ה'היפסטרי' של העונה, כזוג שאין בו את כוכי או בפשטות "אלה שעובדים במסעדות של אייל שני". בשורה התחתונה כשזה מגיע לבישול, נדמה שלשניים הולך עד כה קלף מטורף עם ציונים גבוהים בכל המשימות שהיו להם עד כה ועתיד שנראה מבטיח, לפחות בתחרות.

כל מי שביקר בחייו לפחות פעם אחת במסעדה של אייל שני, בין אם ב"מזנון" ה'עממי' או ב"סלון" היוקרתית, יודע שחווית האוכל מתלווה תמיד להרבה מאוד רעש ושמחה, צחוקים עם הלקוחות ומשהו שנע בין מטבח לפרפורמנס. הצופים לא יכולים לטעום (עדיין) את האוכל שלהם, אבל אין ספק שאת האנרגיות ה"אייל שניות", ירדן ואושרי מביאים אל המסך. "ככה הגענו ל-MKR. המלהקת ראתה סרטונים שלי ושל ירדנה רוקדים שם על הבר באמצע סרוויס", אומר אושרי בגאווה וירדנ(ה) ממשיכה: "זה לא תמיד חייב להיות דיבורים וצחוקים, אבל עצם העובדה שאנחנו לא עושים הכנות של ירקות חתוכים מראש ודברים כאלה, הכל קורה באותו הזמן, זאת ההצגה שקורית אצלנו במטבח".

אם כבר מנטורים ושואו, מכנים אתכם בתכנית 'נערי שני', לא רק המתמודדים האחרים אלא גם רותי וחיים שמים על כך דגש. אתם מרגישים ששופטים אתכם יותר לחומרה בגלל העבודה אצל אייל?

אושרי: "זה לא בקטע מתנשא וזה לא בקטע מתפלסף, אלא זה באמת להבין איפה אתה נמצא, מי מבשל לך ועל פי זה להתייחס לארוחה. אז אם אומרים שירדן ואושרי יודעים לבקר אוכל והם עובדים אצל אייל שני אז נשפוט אותם יותר בכובד ראש, אנחנו מקבלים את זה בכבוד גדול".

והיה ניסיון להתאים את הבישול שלכם כך שיתחבב יותר על חיים ורותי?

אושרי: "אני אגיד כזה דבר, בהקשר לעבודה אצל אייל וכמובן להגיש לשפים אחרים, בסופו של דבר המטרה של כל טבח היא להביא את עצמו. אבל כשאתה נמצא מול אנשים גדולים אז כן, משהו קורה, משהו משפיע עליך. אתה לא יכול להישאר אטום רק עם עצמך. ומצד שני לאזן את זה עם לא ללכת אובר. זאת אומרת, אם אני אעמוד מול חיים כהן, אני לא ארצה עכשיו לרצות את חיים כהן. אני לא אבשל לו משהו שהוא רוצה. אם אני אהיה אצל אייל אז אני לא אבשל עכשיו רק עם עגבניות, אתה מבין? אתה צריך להגיע לאיזה שהוא איזון, להיות קשוב".

ירדן: "אני מחזקת את מאמונק'ה. אתה יוצר משהו למען מישהו, אתה תמיד תשמור על מי שאתה וזה שקלול של כל מיני דברים, זה מיזוג יפה כזה ואושרי ציין את זה בצורה מושלמת".

עוד בוואלה!

אינטליגנציה, רגישות ואפס בולשיט הפכו את רותי ברודו לקראש טלוויזיוני ענק

לכתבה המלאה
אושרי ירדן המטבח המנצח MKR מטבח מנצח וירדן. טלי רוגב,
"אנחנו לא ביחד". אושרי וירדן/טלי רוגב

"זו חברות צעירה"

הקשרים בין הזוגות בעונה החדשה של "המטבח המנצח" מגוונים במיוחד: מצמד נגדים שמשרתים יחד (שמעון ודורון), דרך קונדיטורית והחברה הטובה של הבת שלה (כוכי והדר), אמא ובת (מרטין ואבישג), נשואים טריים (דניאל ונדב) וזוג מסעדנים לשעבר (מארק ואלכס), מערכת היחסים בין ירדן ואושרי מתוארת כ'חברות' אבל עם כמות כינוי החיבה (המילה מאמונק'ה נאמרת לא פעם בריאיון) והפרגון ההדדי, חובה לשאול האם יש שם משהו מעבר.

"אנחנו לא ביחד", אומרת בחיוך ירדן, "אנחנו חברים טובים. תראה, זו חברות צעירה, אנחנו לא חברים של שנים כמו זוגות אחרים בתכנית. אנחנו הכרנו ממש בשנים האחרונות והחיבור הזה של שחקנית ובמאי היה מיידי. מאמונק'ה אתה זוכר?".

אושרי: "אני חושב שזה גם משהו שהוא הרבה יותר מעניין. כי ברגע שאתה נכנס לאיזשהו מוד של 'אוקי, אני מכיר מישהו כבר הרבה שנים' אז זה כבר יכול להרגיש מתוך הרגל. ברגע שזאת חברות צעירה, אני וירדן פתאום מגלים פרטים חדשים אחד על השני. אני אומר הצעירות של החברות הזאת הוא היפה".

ירדן: "כאילו, כל הזמן המשחק הזה של להכיר אחד את השניה באמת, של להוריד רגע את המגננות ואת האגו ולהקשיב, זה לא קל לעשות תחרות כזאת ביחד".

אחרי שהבנו שהרומנטיקה ככל הנראה לא תהרוס את המטבח המנצח של ירדן ואושרי, נותר לתהות כמה מקום יש למערכות היחסים עם הזוגות האחרים בתחרות בהשפעה על התוצאות? נדמה שבסבב הראשון, צמד בנות הדודות אופיר וספיר הודחו בעיקר כי לא הצליחו לייצר חיבור עם שאר הזוגות וקטלו את הארוחות שלהם בביקורות אכזריות במיוחד.

"אם התכנית הייתה עוסקת רק באוכל, סביר להניח שאף אחד לא היה צופה בה כי זה לא היה מעניין", אומר אושרי, "אם אני מדבר איתך מנקודת מבט של מישהו שלמד קולנוע, גם אם תעשה את הסרט הכי מדעי שיש אתה תצטרך שיהיה בו גם משהו על אהבה לצורך העניין. יש שם המון אנשים וזוגות מכל מיני סוגים, זה ברור שיהיה את הפן החברתי. להגיד לך אם זה משפיע בסופו של דבר על השיפוט? אני מקווה שלא".

ירדן: "תראה את אורי ודפנה (הזוג שהודח בסבב הבתים מול ירדן ואושרי - ב"בב). הם לא ניסו להיכנס בנו בניקוד למרות שהם ידעו שזה יהיה על חשבונם. אני מאוד גאה בי ובאושרי על הדרך שהתמודדנו עם התחרות. לא ידענו איך יקבלו אותנו אבל כל הזמן הרמנו את עצמנו, כל הזמן אמרנו לעצמנו שאנחנו טובים והרמנו אחד את השני".

אגב, אם לא במטבח שלכם, איזה מטבח אחד בתחרות הכי אהבתם?

אושרי: "אני יכול להגיד שאני פחות מתחבר לסגנון אסייתי ואני מאוד התרשמתי מהבישולים של נדב ודניאל".

ירדן: "אני מאוד אוהבת אוכל תאילנדי, ומכירה אוכל תאילנדי טוב ונדב ודניאל עשו לי את זה ברמות, הם היו מדהימים".

רותי ברודו המטבח המנצח MKR. קשת 12, צילום מסך
"תגלית השנה". אושרי וירדן/צילום מסך, קשת 12

וכמובן שאי אפשר לסיים את הריאיון בלי להתייחס למשבר הקורונה. לא רק שוק הטלוויזיה נמצא במשבר בגלל מחסור בפרסומות, גם שוק המסעדנות, אליו ירדן ואושרי שואפים להיכנס בקרוב עם מסעדה משלהם, נמצא במשבר הגדול בתולדותיו, וכשזה מגיע לירדן, שעובדת גם כשחקנית במקביל, הכל נראה כרגע לוט בערפל.

"ברמה האישית זה פוגע, זה פוגע לי בכיס, זה פוגע לי בהתקדמות", אומרת ירדן בגילוי לב, "אני מובטלת כרגע גם מהתיאטרון הקאמרי, אני לא בטוחה אם ההצגה שאני שיחקתי בה תחזור וגם 'הסלון' כרגע סגור. הרי האימפריות יוון ורומא לא הצליחו רק כי הן היו חיילים טובים בסוף, בכל מלחמה שהייתה, הייתה תרבות ואומנות וזה מה שחיזק את האנשים".

אושרי: "אני לא מובטל עד הסוף, יש לנו עדיין עבודה חלקית במסעדה שאני עובד בה אבל כן, זה מורגש בכיס, זאת אומרת זה פוגע בנו. אני פשוט חושב שצריך לתקן את המצב אבל תוך כדי גם לעשות דברים. זאת אומרת לא להגיע למצב שאתה לא עושה כלום ואתה רק אומר שלא טוב".

ירדן: "אני מסכימה תמיד עם הדברים האלה, אבל מצד שני מאמונק'ה - לי ולך אין עסקים משלנו ודברים שהם הבייבי שלנו שהשקענו בהם שנים ואת כל הכסף שלנו והמשפחה שלנו תלויה בזה. באיזשהו מקום יש לנו מזל שאין לנו מסעדה. תחשוב הייתה לנו עכשיו מסעדה ואתה עם הראש שלך עמוק בתוך הבוץ, אתה מבין?".

יש דבר אחד שירדן ואושרי מסכימים עליו בלי סייגים - הנוכחות המטורפת של אשת הקולינריה והתופעה התרבותית בהתהוות - רותי ברודו. "רותי היא כאילו תגלית השנה, והיא מדהימה", אומרת ירדן, ואושרי מוסיף: "כן, היא מטורפת. יש להם גם זוגיות טובה, לא מאמי? כאילו כיף לראות חיים ורותי ביחד".

ירדן: "מאמונק'ה, זה כמונו. אם אתה בתולה והוא מזל טלה - אתה בתולה ואני קשת, זה שילוב חזק!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully