וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בנות ארבעים נכנסות למיטה עם דוגמני תחתונים. נטפליקס יודעת מה הקהל רוצה

24.7.2020 / 0:00

"MILF" הצרפתי, שהפך להיט בשירות הסטרימינג, מוכיח כי נטפליקס מעדיפים פורנו רך על איכות; ו"רדיואקטיבי" הופך את סיפורה של המדענית החשובה אי פעם למסכת מגוחכת. סקירת הצפייה הביתית

טריילר הסרט "MILF"/נטפליקס

MILF (נטפליקס)

התפריט הקולנועי בממשק הישראלי של נטפליקס דליל למדי, והמבחר הצרפתי זעום במיוחד. אולי לרגל חגיגות יום הבסטיליה, הצטרף למלאי הזה בשבוע שעבר סרט חדש, הנקרא בשם אחת מן המילים האמריקאית שהצליחו להיכנס לתוך הלקסיקון של השפה הצרפתית - "MILF". האם עלייתו לאוויר היא סיבה לפתוח שמפניות? לא ממש.

המונח האמריקאי, אם להשתמש בלשון עדינה ככל האפשר, מתייחס לנשים לא צעירות שגילן לא מונע מהן להיות נחשקות מינית. כאלה הן הגיבורות כאן - שלוש נשים בשנות הארבעים לחייהן, שנוסעות לחופשה בריביירה הצרפתית ומבלות איתה בשעשועים מיניים עם שלושה ילדונים עם נתונים פיזיים של דוגמני תחתונים.

הסרט הוא למעשה חוליה נוספת בשרשרת הקומדיות הפרועות בהובלת קומיקאיות שנעשו בעקבות הצלחת "מסיבת רווקות", וההומור בהן בנוי על כך שנשים עושות בהן מה שבעבר היה מותר על המסכים רק לגברים - למשל, לדבר על סקס, להחפיץ ולחטוא בוולגריות. כיוון שזה תוצר צרפתי, הוא מרשה לעצמו ללכת רחוק יותר מאחיו האמריקאים. סצינה אחת מתארת כיצד מבצע אחד החתיכים פעלולים בעזרת אבר מינו הזקור; סצינה אחרת עוסקת בכך שאחת הגיבורות גילחה את ערוותה; רגע השיא הקומי מתרחש כאשר שלוש הנשים מוצאות עצמן נעולות מחוץ למכונית בלבוש חווה.

MILF. נטפליקס,
קודם פורנו פולני. עכשיו הגיע הזמן הצרפתי מתוך "MILF"/נטפליקס

אקסל לפונט ביימה את הסרט וגם מככבת בו, בצד וירג'יני לדווין ומרי-ז'וז'ה קרוז, שחקניות נהדרות שהפגינו בעבר תצוגות טובות בסרטים איכותיים. "MILF", לעומת זאת, נראה ברגעיו הטובים כמו גרסה צרפתית של "אמריקן פאי 4" וברגעיו הפחות טובים כמו גרסה קולנועית של "יומני הנעל האדומה". זהו מסוג התוצרים שצוחקים בהם, אבל רק מתוך מבוכה. חוץ מתקריבים אינסופיים על גופות חשופים ושזופים, אין כאן כלום.

ודווקא בגלל זה, לא פלא שנטפליקס בחרו לרכוש למאגר הבינלאומי שלהם את הסרט, שיצא לבתי הקולנוע בצרפת כבר לפני שנתיים, ולא עורר תהודה מיוחדת. אמנם שירות הסטרימינג נהנה להתהדר לא פעם בנוצות ערכיות, אבל בסך הכל הוא תאגיד עסקי שמבקש למקסם את פוטנציאל הרווח שלו - ומה לעשות שפורנו נחות שכזה תמיד מספק את הסחורה (גם בתור קליק-בייט לביקורות קולנוע, כמובן).

זה עבד עם "356 יום" וזה עובד גם עם "MILF", המככב אף הוא בטבלאות הצפייה המקומיות של שירות הסטרימינג, שדואג לחדש סחורה מתאימה לכל אחת מעונות השנה. בדמדומי הגל הראשון קיבלנו ממנו פורנו פולני, בעיצומו של הגל השני פורנו צרפתי, ונותר רק לשער מה מחכה לנו בחורף.

עוד בוואלה!

הריאיון שלנו עם וירג'יני לדוויין

לכתבה המלאה
MILF. נטפליקס,
שחקניות טובות בסרט צרפתי לא מבטיח שום דבר איכותי. מתוך "MILF"/נטפליקס

"רדיואקטיבי" (HOT, פרטנר, סלקום, yes)

ונעבור לסרט נוסף בזיקה צרפתית, אם כי הפעם מדובר במשהו אחר לגמרי: "רדיואקטיבי", דרמה ביוגרפית על המדענית פורצת הדרך מארי קירי, שהקורונה חיבלה בהפצתה בהרבה מדינות, כולל אצלנו. בעקבות זאת, היא דילגה על המסך הגדול בישראל ועולה כעת ישירות ל-VOD.

כמי שמכיר בקווים כלליים את פועלה של קירי אך לא באמת בקיא בו, הסרט העלילתי התגלה מבחינתי כמבוא מספק לקורותיה: המעבר מפולין בה גדלה לפריז בה פרחה; המפגש עם פייר קירי, שהפך לשותפה האישי והמקצועי; מותו הטרגי וההתמודדות שלה עם האבל; הגילויים שלה בתחום הקרינה הרדיואקטיבית והשפעתם המתמשכת; הדרך בה עירערה פעם אחר פעם על הקודים החברתיים ועל ההגמוניה הגברית, והצורה בה זו שדדה ממנה את הישגיה ואת הכבוד שהגיע לה; התרומה שהיתה לה להצלת חיי אדם במלחמה, ויחסיה המורכבים עם בתה.

מבחינה זו, הסרט מעניין; אך קולנועית, כשלעצמו, הוא כמעט מביך לצפייה, ולא רק בגלל שכל הדמויות הצרפתיות מדברות אנגלית במבטא בריטי. רוזמונד פייק היא שחקנית מהימנה לרוב, כפי שראינו ב"נעלמת", אך כאן נראית כמי שחווה יום שיער גרוע יותר מאשר כמי שמגלמת את קירי. מובן שלא רק היא אשמה בכך, אלא גם הרמה המחפירה של עיצוב השיער והאיפור.

רדיואקטיבי. HOT,
יום שיער רע. רוזמונד פייק ב"רדיואקטיבי"/HOT

הלוואי שזו היתה הבעיה היחידה של הסרט. גיבורתו היתה מחדשת ומשוחררת, אך הוא הפוך מכך. נראה שהמצלמה כבולה בשלשלאות והתפאורה שוקלת טון. התוצאה כבדה, לאה ומיושנת, כאילו נעשתה לפני שקירי גילתה את הרדיום ואת הפולוניום.

זה לא כל כך מפתיע, שכן דרמות ביוגרפיות נוטות לסבול מן הכשלים הללו. ההפתעה היא שעל הסרט הסתמי חתומה מרז'ן סטראפי, מי שביימה ב-2008 את "פרספוליס", מן היצירות הקולנועיות המופתיות, המקוריות והיצירתיות של אותו עשור, אך מאז מתקשה לשחזר את ההצלחה. אפשר היה לצפות ממנה לסרטים טובים יותר, ובטח שלמרי קירי מגיע סרט טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully