וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים שלא התלוננו אשמות גם הן בעונש העלוב שסוטה המין איבגי קיבל"

23.7.2020 / 11:28

אחרי שנשלח ל-6 חודשי עבודות שירות, מתלוננות נגד איבגי הביעו אכזבה וכעס. אחת מהן אמרה: "גזר הדין לא מייצג בשום רמה את מה שמגיע לסוטה מין ברמת מסוכנות שרק סירוס יכול אולי לרפא אותו". אנה סטפן, עדת תחקיר וואלה! NEWS: "העונש לא מידתי ביחס למה שהוא עשה"

השחקנית והבמאית אנה סטפן, אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! NEWS על ההטרדות וההתקפות של השחקן משה איבגי, נחשפת לראשונה בשמה ובפניה/צילומי וידאו וסטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

נשים שטענו שהוטרדו והותקפו מינית על ידי השחקן משה איבגי הגיבו באכזבה ובכעס לגזר הדין המקל לתחושתן לפיו יישלח לשישה חודשי עבודות שירות, שלושה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים למתלוננת בסך 10 אלפים שקלים. "עבודות שירות למישהו שפגע בנשים כמעט בכל יום שיצא מפתח הבית - פחחחח", כך הגיבה אישה שטענה לתקיפה מינית כלפיה מצד השחקן, והעידה על המקרה במשטרה אך לא נכללה בכתב האישום. "גזר דין מתאים לתקופה הכאוטית שאנחנו נמצאים בה. לא מייצג בשום רמה את מה שמגיע לסוטה מין ברמת מסוכנות שרק סירוס יכול אולי לרפא אותו. הרי הוא עוד עלול להטריד את סביבתו בעת ריצוי עבודות השירות, הוא לא ממש שולט בזה. בנות, אתן שלא התלוננתן במשטרה, גם עכשיו, גם אם זה אחרי שנים, גם אם זה באנונימיות, אתן גם אשמות בגמול העלוב שקיבל האיש שעוד יחזור לשלוח ידיים, לשון ואיברים אחרים אל בנותיכן".

"בושה גם למי שנתן את גזר הדין", הוסיפה האישה שהעידה במשטרה נגד השחקן, "הרי ידוע על דברים חמורים שעשה שלא התפרסמו. במקום לעזור לטפל בפושע חולה, מחזירים למעט מתלוננות שכבר העזו להתלונן ביריקה בפרצוף. יש לי תחושה שתחושת הקבס שיעורר גזר הדין יגרום לבחורות שהיו רדומות לצאת לסיבוב נוסף על מנת להגן על הדור הבא".

בית משפט השלום בחיפה הודיע הבוקר על גזר הדין לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו 15 חודשי מאסר. איבגי הורשע בינואר בשתי עבירות של מעשה מגונה שביצע בשתי הזדמנויות שונות באישה שעבדה עמו בהפקות שונות. איבגי הורשע במעשים מגונה באישה אחת, בעוד שבתקשורת פורסמו לפחות 20 עדויות על הטרדות והתקפות מיניות שלו, מתוכן 12 בוואלה! NEWS שחשף את הפרשה.

משה איבגי עם כניסתו לבית המשפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו בגין שני מקרים של מעשה מגונה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
אישה שהתלוננה במשטרה על התקפה מינית מאיבגי: "גזר הדין לא מייצג בשום רמה את מה שמגיע לסוטה מין ברמת מסוכנות שרק סירוס יכול אולי לרפא אותו". איבגי עם כניסתו לבית משפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו/ראובן קסטרו

השחקנית והבמאית אנה סטפן, שהייתה אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! NEWS לפני ארבע וחצי שנים, והשבוע נחשפה אצלנו לראשונה בפניה ובשמה, אמרה הבוקר בתגובה לגזר הדין: "לא הופתעתי מגזר הדין של איבגי. אנחנו יודעים איך מערכת המשפט עובדת ואיך היא מתייחסת לנפגעות הטרדה ותקיפה מינית. העונש של איבגי לא יכול להיות מידתי ביחס למה שהבנאדם עשה, גם אם היה מקבל את העונש המרבי. אני חושבת שהבנאדם חייב ללכת לטיפול, הוא עדיין בהכחשה ואני מקווה שלעבודות השירות יתווסף גם טיפול".

"המטרה שלי בחשיפה, בהתחלה בעילום שם ועכשיו בפנים גלויות, לא היתה שהוא ייכנס לכלא אלא חשיפת האמת", הוסיפה סטפן, "שכולם יידעו מי זה איבגי, כמה הוא פוגע בנשים ושפשוט ישימו לו גבול ושיפסיק לפגוע בעוד נשים. וכמובן המסר שאנחנו לא הקורבנות. אנחנו אמנם פגשנו תוקפים וטורפים אבל זה לא הופך אותנו לקורבנות. ברגע שנגן על עצמנו ונדע לא ליפול לאשמה ולפחד אז התופעה הזאת תלך ותעלם".

סטפן היתה אחת משתי העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! NEWS שהשתתפו בהפקות שונות של איבגי וטענו לדפוס התנהגות דומה: השחקן לדבריהן כפה עליהן נשיקה בכוח ללא הסכמתן, הן הדפו אותו בהתנגדות, וזמן קצר לאחר מכן הודיעו להן על פיטוריהן מההפקות. שתיהן נבדקו בפוליגרף ונמצאו דוברות אמת. על המקרה של שתיהן חל חוק ההתיישנות ואין לא נכללו בכתב האישום.

תחקיר וואלה! NEWS שחשף את פרשת משה איבגי

שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

לכתבה המלאה
השחקנית והבמאית אנה סטפן, אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! NEWS על ההטרדות וההתקפות של השחקן משה איבגי, נחשפת לראשונה בשמה ובפניה. ראובן קסטרו
"העונש של איבגי לא יכול להיות מידתי ביחס למה שהבנאדם עשה, גם אם היה מקבל את העונש המרבי". השחקנית אנה סטפן, אחת העדות המרכזיות בתחקיר וואלה! NEWS על משה איבגי/ראובן קסטרו

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, מסרה בתגובה לגזר הדין של איבגי: "העונש העלוב של איבגי הוא פשוט ביזיון ומדגים כיצד פעם אחר פעם, מערכת המשפט אינה מצליחה להתמודד עם פוגעים סדרתיים. עשרים נשים העידו בארבע השנים האחרונות בכלי התקשורת שאיבגי פגע בהן, וגם היום ממשיכות לצאת נשים נוספות, אבל הוא ייענש על פגיעה באישה אחת בלבד. תג המחיר הזה פחות מסמלי. הוא פשוט מביש. כעת, שהפרשה חוזרת למרחב הציבורי, על התעשייה להבטיח שלא יחזור למרכז הבמה, ובטח שלא יקבל שוב את הכוח שאפשר לו לבצע את המעשים הנלוזים, תוך ידיעה שאף אחת לא תוכל לצאת נגדו. אנחנו קוראות לפרקליטות לערער על קלת העונש, מקומו של איבגי בבית הכלא!"

אסתי זקהיים, יו"ר ארגון השחקנים שח"ם, מסרה בתגובה: "שח"ם מגלה אפס סובלנות להטרדות מיניות והתנהגויות פסולות אחרות בעלות רקע מיני כלפי שחקניות ושחקנים. אנחנו נעמוד תמיד לצד השחקנית או השחקן ולהגנתו. גם אם בצד הנתבע עומד שחקן עתיר זכויות ורב פעלים. לא נגן על אף אחד מפאת מעמדו או כישרונו ונפעל תמיד ליצירת סביבה בטוחה ומוגנת. כפי שעשינו גם לפני עידן מי טו. שרק חיזק את עמדתנו הבלתי מתפשרת".

משה איבגי משפט חיפה. ראובן קסטרו
" בנות, אתן שלא התלוננתן במשטרה, אתן גם אשמות בגמול העלוב שקיבל האיש שעוד יחזור לשלוח ידיים, לשון ואיברים אחרים אל בנותיכן". משה איבגי/ראובן קסטרו

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את השחקן בשתי עבירות של מעשה מגונה שביצע בשתי הזדמנויות שונות באישה שעבדה עמו בהפקות שונות. בפסק הדין תואר כי באחד מימי הצילומים לסרט ב-2012 ישבה א' לבושה בגופייה. השחקן ניגש לא' מאחור וליטף את גבה לכל אורכו, תוך שהוא מכניס את ידו מתחת לגופייתה. כל זאת שלא בהסכמתה ולשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. א' הופתעה ושאלה: "וואו, מה אתה עושה?", בתגובה ענה לה איבגי: "הפירצה קוראת לגנב". באירוע אחר, במהלך הפסקה ביום צילומים לסדרת הטלוויזיה "הבורר", נצמד השחקן לגופה של א', חיבק אותה בחוזקה, קירב את פיו לאוזנה ולחש לה כי היה רוצה "לזיין" אותה. בית המשפט קבע כי עדותו של איבגי הייתה "פתלתלה ומתחמקת ואינה ראויה לאמון". השחקן מצדו טען כי האירוע הראשון נעשה בהומור, והאירוע המתואר השני בגדר "ניסיון חיזור לגיטימי".

בית המשפט זיכה את השחקן מחמת הספק בשני אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד שלוש מתלוננות נוספות. עם זאת, ביחס לאחד האישומים בית משפט סבר שדבריו של איבגי למתלוננת חצו את גבול הטעם הטוב והיו "בזויות ונקלות". "הבטן מתהפכת והבשר נעשה חידודין חידודין למקרא אמרותיו של הנאשם ל-ד', במהלך אותו מפגש אקראי ביניהם בסוף חודש דצמבר 2013", כתב בהכרעת הדין השופט זיו אריאלי. "לא כך ראוי לבן תרבות אחד לפנות לבן שיחו, ודאי לא כאשר בן השיח מספר אודות פגיעה מינית שעבר בילדותו. שפת הביבים הזו, המתארת אקטים מיניים בלשון בוטה ומכנה איברי מין בכינויי רחוב - שמורה לאחרון גסי הרוח ויושבי הקרנות, ולא לאחד מבין בכירי שחקני הקולנוע והתיאטרון בישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully