וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשף לוי: "עשרות נשים סיפרו לי על מעלליו של איבגי, אסור עכשיו לעבוד איתו"

23.7.2020 / 12:48

התסריטאי והיוצר רשף לוי, שעבד עם איבגי בסדרה "הבורר", פרסם פוסט בפייסבוק שבו חשף כי שמע מעשרות נשים כיצד איבגי היה דוחף אליהן את הלשון וכי היה כלל על הסט שלא משאירים אותו לבד עם בחורה. "הוא חייב להתנצל כי זה הדבר המוסרי לעשות אותו, ואחר כך ללכת לטיפול"

בווידאו: גזר הדין של משה איבגי/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

אחרי שהשחקן משה איבגי נשלח הבוקר (חמישי) לשישה חודשי שירות, פרסם התסריטאי, השחקן והיוצר רשף לוי פוסט בפייסבוק שבו הוא חושף את מעלליו של איבגי על הסטים של הסדרות שאותן יצר, ובראשן הסדרה "הבורר". "בשלושה פרויקטים עבדתי עם משה איבגי", כתב. המפורסם בהם היא הסדרה 'הבורר'. חצי שנה אחרי שסיימנו לעבוד שמעתי שמועות על מה שאיבגי עושה על סטים. הלכתי ודיברתי עם מפיקה ראשית וחברה טובה. היא לא האמינה לי שאני לא יודע. אמרתי לה שלידי הוא האיש הכי מקסים בעולם. תסבירי לי, ביקשתי.

"היא אמרה לי 'בכל בוקר כשהייתי באה לסט הוא היה קופץ עלי דוחף לי את הלשון לפה ואני הייתי דוחפת אותו ואומרת לו תעוף ממני מפגר, ומרביצה לו'. וככה הוא היה ממשיך בכל בוקר. ואז היא סיפרה על מאפרת שהיתה בוכה כל יום ועל כלל שהיה על הסט שלא משאירים את איבגי לבד עם בחורה. היא שאלה אותי את השאלה ששואלים תמיד - 'תנסה לדמיין איך היית מרגיש אם היו עושים את זה לבת שלך'. אמרתי לה שאני עוד לא שם שאני קודם מדמיין איך הייתי מרגיש אם הוא היה עושה את זה לי. איבגי כל בוקר לשון בגרון".

רשף לוי מספר עוד כי הציע לאותה מפיקה ללכת ביחד איתו להתלונן במשטרה. "אתה יודע מה יעשו לי בתהליך הזה? תשכח מזה. הוא לא ייפול לעולם. ואני בתמימותי אמרתי - הרוע תמיד נופל בסוף. מאז סיפרו לי עשרות נשים את אותם סיפורים. חצי שנה אחר כך התפוצצה הפרשה בתקשורת בלי קשר אלי".

רשף לוי. Creative Commons
רשף לוי/Creative Commons

לוי ממשיך ומספר כי סייע למשטרה לנהל שיחות עם הנפגעות של איבגי. "במשך כמה שעות ישבנו ביחד אני והחוקרים. אני זוכר במיוחד את השיחה לא', שעבדה על הסט. ברגע שהתחלתי את השיחה היא פרצה בבכי ואמרה לי האיש הזה הרס לי את החיים. כשהם יצאו מהבית שלי, השוטרים הבטיחו לי מיוזמתם שהם ישמרו את העזרה שלי בסוד. שאלתי למה? הם אמרו לי 'כדי שלא תיפגע'. אמרתי להם שאני לא מתבייש. ושמי שירצה אי פעם לעבוד איתי צריך לדעת שאני לא מעוניין לעבוד עם אנסים או אנשים שמבצעים מעשים מגונים.

"בכל תקופת המשפט בכל פעם שהתקשרו מהתקשורת וביקשו שאדבר אמרתי שאני חושב שלאיבגי כמו לכל נאשם מגיע הרגע שלו בבית משפט. שצריך לחכות לראות מה הם יחליטו. היום פרסמו את גזר הדין. אני בן אדם רומנטיקן - אני מאמין גדול באהבה (...) אבל אני לא חושב שיש קשר בין תקיפה מינית ואהבה. זה אולי דומה וקצת מבלבל אבל זה פשוט לא עניינים קשורים. אם כל יום אתה דוחף לאישה את הלשון לפה או שם לה יד על החזה והיא אומרת לך תפסיק ובוכה. אם אתה מחכה שתהיו לבד ואם אתה בוחר את הבחורה הטרנסית שהיא הכי חלשה על הסט - אתה לא מאהב, חבר.

"לפני שהתחיל המשפט התקשרתי לאיבגי אמרתי לו: תהיה גבר, תודה באשמה, תתנצל בפני הנשים, ותלך לטיפול. הוא הלך במקום זה לעורכי דין. עורכי דין הם אנשים שעובדים לפי שעה, לכן הם מדברים מאד לאט כדי למשוך זמן, אפילו עכשיו עורכי הדין של איבגי אומרים שהם יערערו - לא מאשים אותם הם צריכים להתפרנס (...). משה איבגי חייב להתנצל כי זה הדבר המוסרי לעשות אותו. הוא חייב ללכת לטיפול כדי שהוא ילמד לשלוט בעצמו. ועד שזה לא קורה לא חושב שצריך לעבוד איתו בעולם התרבות. אבל מצד שני העולם שלנו מת ולשלטון לא אכפת אז איבגי לא הפסיד הרבה".

עוד בוואלה!

"נשים שלא התלוננו אשמות גם הן בעונש העלוב שסוטה המין איבגי קיבל"

לכתבה המלאה
שרית וינו אלעד. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"בהסתר". וינו אלעד/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

השחקנית שרה וינו-אלעד מתחה בפייסבוק ביקורת על גזר הדין הקל. "את המשפט של אבגי עשו בדלתיים סגורות. בהסתר. כמו את מעשיו הפושעים. בשקט. אני מקווה שהוא יערער, והדלתיים ייפתחו. אני מקווה שהנשים שהוא פגע בהן יאזרו אומץ ויגיעו כולן להגיד שגם בהן הוא פגע. שאולי בית המשפט רואה התיישנות, אבל הן עדיין מדממות בכל אזכור שלו. הפרשה הזאת מופרעת. סופה מופרע".

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם, מסרה בתגובה לגזר הדין: "שח"ם מגלה אפס סובלנות להטרדות מיניות והתנהגויות פסולות אחרות בעלות רקע מיני כלפי שחקניות ושחקנים. אנחנו נעמוד תמיד לצד השחקנית או השחקן ולהגנתו. גם אם בצד הנתבע עומד שחקן עתיר זכויות ורב פעלים. לא נגן על אף אחד מפאת מעמדו או כישרונו ונפעל תמיד ליצירת סביבה בטוחה ומוגנת. כפי שעשינו גם לפני עידן מי טו שרק חיזק את עמדתנו הבלתי מתפשרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully