וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע שנתניהו האשים את המפגינים נגדו בהפצת מחלות, גמזו היה צריך להתפטר

24.7.2020 / 7:12

הנאשם בפלילים השתמש ברטוריקה מזעזעת והאשים את המתנגדים לו כ"מפיצי מחלות", תוך כדי שהוא מהדהד פייק ניוז מופרע במיוחד מבית היוצר של בנו יאיר. אל מול השלשול המילולי הזה, פרוייקטור הקורונה הטרי היה צריך להבין שהוא האיש הנכון במקום הלא נכון

בווידאו: ראש הממשלה במסיבת עיתונאים עם רוני גמזו/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

יכול להיות שנשבר אתמול שיא קטן. במשך 8 דקות של נאום, לא מעט זמן בכל קנה מידה, הצליח בנימין נתניהו לא להסית ולשסות את עדת מאמיניו באזרחי המדינה שמשום מה מתנגדים לכך שהמדינה מנוהלת על ידי נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. נתניהו דיבר על המינוי של רוני גמזו לפרויקטור הקורונה, הוא החמיא גם לגבי ברבש שסירב לתפקיד, הוא אפילו ניסה (ולא הצליח) להסביר את ההחלטה הלא דמוקרטית לבטל את סמכויות הכנסת תחת "חוק הקורונה". זה היה נאום ענייני ברובו, ופורמלי בהוויתו. ואז, שמונה דקות לתוך הנאום, קפץ לו היאיר. לפתע הוא לא נראה כמו ראש ממשלה, ובטח לא כמו מנהיג. הוא נראה כמו נאשם בפלילים, כמו אבא שמושפע קצת יותר מדי מבנו הצייצן שטוף השנאה.

"שמרו על כבוד המדינה שלנו. אל תבזו את סמלי המדינה כפי שראינו במופע המביש הזה במנורה בכנסת", הוא החל את התעמולה נגד המפגינים, תוך כדי שהוא מנצל את זמן המסך שניתן לו בכל הערוצים כדי להעביר מסרים בריאותיים לציבור, "אל תגררו את המדינה לאנרכיה, לאלימות, להשחתת רכוש, להפצת מחלות באמצעות תנאים סניטריים איומים של עשיית צרכים ברחובות ובחצרות". כן, הלוואי וזה לא היה נכון, אבל האיש שהגדיר את עצמו בעבר הלא רחוק כמנהיג של העם היהודי האשים אמש יהודים בהפצת מחלות.

הטענה על "עשיית צרכים ברחובות ובחצרות" של אזרחים אולי מזכירה פרקטיקות מתקופות אפלות, אבל היא בסך הכל הדהוד מופרע של פייק ניוז שהפיץ יאיר נתניהו בעמוד הטוויטר הפופולרי והמדהים (במלוא מובן התדהמה) שלו. נתניהו ג'וניור הפיץ תמונה ישנה שמקורה בכלל בחו"ל של אדם מטיל יציקה ריחנית על רכב חונה, כאילו הייתה של אחד המפגינים בירושלים, מה שלא היה ולא נברא. להבדיל, אגב, ביום שלישי הקרוב נחגוג שלוש שנים לפרסום הפוסט שהאשים את יאיר נתניהו בכך שהוא לא אוסף את הקקי של הכלבה קאיה מנוחתה עדן. נתניהו הצעיר הגיב בחריפות לפרסום, אך לא הכחיש את המעשה עצמו. אפשר להגיד הרבה דברים על משפחת נתניהו, אבל אי אפשר להגיד עליהם שהם מכחישי צואה.

פרויקטור הקורונה ומנהל המשל"ט, פרופ' רוני גמזו, 23 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
עוד חלל בקרב על שמירת נתניהו מאוחדת? רוני גמזו/צילום מסך, ללא

מול השלשול המילולי של הנאשם בפלילים ישב כגוש חוסם של איש אחד רוני גמזו, "פרויקטור הקורונה" הנבחר של ראש הממשלה ושר הבריאות. כלומר, זה שנבחר אחרי ששלושה מועמדים אחרים סירבו לתפקיד. לטענתו של הפרופסור עצמו, זו הייתה החלטה קלה. פנו אליו והוא אמר "כן" בלי לבדוק בכלל את התנאים או את הסמכויות. מדינת ישראל קוראת לו למשימה, והוא מתייצב כמו חייל טוב. כזאת התגייסות לטובת הכלל על חשבון הפרט תמיד מרגשת, בלי ציניות. נראה שהלב של גמזו במקום הנכון, והכישורים והמקצועיות שלו מעולם לא הועמדו בספק.

ההחלטה של גמזו לא לשאול שאלות וישר לקפוץ על התפקיד (בזמן שהוא מכהן בתפקיד קריטי כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב) ראויה להערכה, אבל מעניין מתי הוא כן יתחיל לשאול שאלות ולבדוק את הגבולות. כבר אתמול בלילה הוא היה צריך לדפוק על דלתו של נתניהו ולשאול אותו איך קרה שנאום ההכתרה שלו לתפקיד הפך על ידי נאשם בשחיתות לכלי לדה-הומניזציה למפגינים במדינה דמוקרטית? למעשה, ברגע שנתניהו התחיל להפיץ פייק ניוז על עשיית צרכים והפצת מחלות, גמזו - כאדם שאכפת לו מהמדינה - היה צריך להתחיל לנסח את מכתב ההתפטרות שלו, או לקבל את תפקידו כעוד חלל בקרב על שמירת נתניהו מאוחדת.

פרופ' גמזו נראה כרגע כמו האיש הנכון במקום הלא נכון. כמו שחקן קולנוע מוערך שנופל פתאום לאיזה סרט זוועתי. קשה שלא לחוש חמלה כלשהי כלפי ג'ודי דנץ' כשהיא מלקקת את כפותיה ב"קאטס" הנוראי, או כשצופים באל פצ'ינו מבזה את עצמו ב"ג'ק וג'יל". ברור שמדובר במינוי טוב, אבל איך יכול להיות שבתוך כמה שעות החליפו את גבי ברבש חובב ההסגרים בהפך הגמור לו שמתנגד לסגירת המשק בצורה נחרצת? גמזו אמר "כן" לתפקיד עוד לפני שקרא את התסריט, וכולנו עלולים למצוא את עצמנו בסרט רע במיוחד בקרוב.

עוד בוואלה!

נשים בנות ארבעים נכנסות למיטה עם דוגמני תחתונים. נטפליקס יודעת מה הקהל רוצה

לכתבה המלאה

בקטנה

אם חשבתם במקרה שבאולפני החדשות מישהו תיקן את הפייק ניוז המשובב של המנהיג העליון, אז מזל טוב, אתם אנשים מאוד תמימים ואופטימיים. לא רק שאף כלי תקשורת לא ציין את ההסתה הברורה של הנאשם בפלילים, אלא ששבע דקות אחרי חצות, בעמוד הטוויטר של חדשות 12 דווח כי "חולה מאומת בקורונה הגיע ללא מסכה להפגנה סמוך למעון רה"מ". הציוץ הסתמך על הודעת משטרה, כחלק מדרכם של כלי התקשורת להעביר לציבור הודעות דוברות כמעט בלי סינון (לא אשקר, זו פרקטיקה שנעשית גם באתר שאתם גולשים בו עכשיו יותר ממה שזה אמור לקרות). לא עברו 7 דקות מאותו ציוץ, והמשטרה הוציאה הודעה הבהרה שאופסי, זה לא נכון, לא היה חולה מאומת ללא מסכה בהפגנה.

האם בחדשות 12 מחקו את הציוץ ברגע שהוא התברר כשקרי? ברור שלא. האם פרסמו הבהרה? ממש לא. האם ניסו לבדוק למי היה אינטרס להעביר בשעת לילה מאוחרת הודעה מעוותת שכזאת? חחח. האם גם אחרי יותר משעה שהציוץ הזה הופץ והפך לוויראלי על ידי תומכי נתניהו הוא עדיין היה באוויר? נו באמת, אתם לא עד כדי כך תמימים ואופטימים. רק בשעה 1:23 בלילה, יותר משעה לאחר הודעת התיקון של המשטרה, נזכרו בחדשות 12 להוסיף ציוץ הבהרה נוסף. הציוץ המקורי, שהפך לוויראלי ולנשק נגד המפגינים בירושלים, עדיין באוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully