וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו טסה, מחווה לחלוץ אלקטרוניקה ומחול בצל קורונה: פסטיבל ישראל 2020

10.8.2020 / 6:00

אחרי שנדחה מחודש יוני האחרון בגלל הקורונה, פסטיבל ישראל 2020 צפוי להיערך בחודש ספטמבר הקרוב עם שפע של מופעי מחול, תיאטרון, מוזיקה, מופעי פרפורמנס ואירועים מיוחדים, כולל פסטיבל הג'אז הבינלאומי בירושלים שיתקיים במקביל. לראשונה יועברו ההופעות גם באינטרנט

הצגת התיאטרון "החולמים", פסטיבל ישראל. דניאל קמינסקי,
עולם רב ממדי של אובייקטים חיים. "החולמים", פסטיבל ישראל/דניאל קמינסקי

אחרי שאמור היה להיערך בחודש יוני ונדחה בשל הקורונה, פסטיבל ישראל 2020 צפוי להיערך בין התאריכים 3 ל-12 בספטמבר, בתקווה שבשלב הזה כבר ניתן יהיה לקיים את המופעים עם קהל גם בחללים סגורים, כמובן בהתאם להנחיות התו הסגול. התכנית האמנותית תצולם בכל מקרה ותשודר באתר הפסטיבל בליווי תיעוד תהליכי יצירה, ראיונות עם אמנים ומבצעים ושיתוף הצופים.

פסטיבל הג'אז הבינלאומי בירושלים, מבית היוצר של פסטיבל ישראל, בניהולו האמנותי של החצוצרן אבישי כהן ובשיתוף הצוללת הצהובה ומוזיאון ישראל, הוקדם מדצמבר ויתקיים בתאריכים חופפים לאלה של פסטיבל ישראל ב-8-10 בספטמבר בגן הפסלים ובגלריות של מוזיאון ישראל. שני הפסטיבלים יקיימו מספר אירועים משותפים.

הופעת המחול כחולות, פסטיבל ישראל. אלי פסי,
הגוף המבוגר בזירת המחול. "כחולות", פסטיבל ישראל/אלי פסי

בין המופעים המתוכננים

משפחה (שם זמני) - באירוע משותף לפסטיבל ישראל ופסטיבל הג'אז הבינלאומי תתקיים סדרת מופעים בניהולם האמנותי של תמיר מוסקט ואבישי כהן, ובו מפגשי מוזיקה במרחב הפתוח של גן הפסלים ובגלריות של מוזיאון ישראל. הקהל מוזמן לשלושה ערבים מתמשכים שייקחו אותו למסעות מוזיקליים בין משפחות שונות של מוזיקאים ושל יוצרים. בין המפגשים: דודו טסה עם האחיות אל כוויתי, מארק ופרץ אליהו עם משפחת מיינר (עטר והד מיינר עם ריף כהן), יסמין ולילה מועלם עם ספי ועונגי ציזלין, נגה ארז ואורי רוסו במופע שמינייה אקוסטי, נטע ברזילי עם האחים שלה ורונה קינן בפרויקט משפחה עתידית עם מקהלת מזמור ועוד.

Shape On Us - הכוריאוגרף הישראלי שרון פרידמן ו"ורטיגו-כח האיזון" חוברים יחד ליצירה המשלבת רקדנים בעלי יכולות מגוונות. ורטיגו-כח האיזון הוא גוף של עמותת המחול ורטיגו העוסק ביצירה מחולית בשיתוף רקדנים עם ובלי מוגבלויות. בחיפוש אחר הכוריאוגרפיות הטמונות במפגש זה, מבקש פרידמן לערער טאבו שנוגע להתבוננות בגופו של השונה ולחשוף מערכים פיזיים עדינים שהופכים את התנועה הלא-רצונית לרצונית, ואת מה שנתפס כחריג לטבעי.

מתרגלים אמפתיה - יסמין גודר, מהכוריאוגרפיות הישראליות המשפיעות ביותר בסצנת המחול בעשורים האחרונים, מציגה יצירה חדשה הבוחנת את האפשרות לחלץ איכויות אנושיות כמו חמלה, הכלה ורגישות מתוך האקט המחולי. גודר מאתגרת את היחסים שבין פרפורמרים לקהל, ומבקשת ליצור מרחב חשוף שמתוכו יעלו השאלות מה גורם לנו להיפתח מבחינה רגשית, מה גורם לנו להזדהות וליצור קשר עם האחר ועם עצמנו, והאם ניתן לייצר "חללים בטוחים" ליחסי גומלין רגשיים כאלה.

עוד בוואלה!

עברי לידר: "ההישג הגדול - פתיחת ההופעות", אסי לוי: "זה לעג לרש"

לכתבה המלאה
הופעת המחול "מתרגלים אמפתיה", פסטיבל ישראל. תמר לם,
מה גורם לנו להיפתח רגשית. "מתרגלים אמפתיה", פסטיבל ישראל/תמר לם

כחולות - הכוריאוגרפית גלית ליס ממשיכה להנכיח את "האסתטיקה הפיזיולוגית" של הגוף המבוגר בזירת המחול העכשווי. ביחד עם אנסמבל שמורכב מ-14 נשים רוקדות בגילאי 80-65, היא בוחנת את הוויית ההתבגרות והזִיקנה דרך גוף ותנועה ואת התפיסות החברתיות והפוליטיות הרווחות.

החולמים - האמן הרב תחומי נדב ברנע מעלה פרפורמנס למסכי פלזמה, תפאורה וגופי תאורה העוסק בחלומות, שאיפות, חזון ותקווה. ברנע מכונן חוויית צפייה נדירה שבה הקהל צולל אל תוך עולם רב ממדי של אובייקטים חיים. במהלך דרמטי-תיאטרלי הנעדר כמעט לחלוטין מנוכחות פיזית, נשמעות ונראות חמש דמויות אותנטיות העונות לשאלות על חלומותיהן ושאיפותיהן ובהן: ילדה ישראלית ממוצא פיליפיני המועמדת לגירוש, הלום קרב, שחקנית, אם פלסטינית שכולה וקשיש באחרית ימיו.

צלילי סידאי: צד א' / צד ב' - תזמורות ארמון בזמן והמעבדה בניצוחם של מתן דסקל וסטיבן הורנשטיין יבצעו קונצרט מחווה מולטי דיסציפלינרי (מוזיקה אקוסטית ואלקטרונית, תנועה ועבודת וידאו) המוקדש לאריק סידאי (Eric Siday), חלוץ המוזיקה האלקטרונית וממציא הקונספט של הלוגו המוזיקלי שהוביל מהפכה בעולם הטלוויזיה והפרסום בארה"ב של שנות ה-50'-60', כאשר הכניס את הסאונד האלקטרוני לפרסומות ולפתיחים טלוויזיוניים. בקונצרט יצללו התזמורות אל הסאונד הייחודי שיצר סידאי עם קטעים מקוריים פרי עטם, אימפרוביזציות וקטעים מקוריים שהלחין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully