וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 500 איש במופע, קפסולות של 20 איש: מתווה ההופעות אושר - כך זה ייראה

11.8.2020 / 19:22

על פי המתווה המאושר, ההופעות בחוץ יתקיימו במתכונת של קפסולות שיכילו עד 20 איש ובאישור מיידי מול מנכ"ל משרד התרבות של עד 500 אנשים בהופעה. שר התרבות חילי טרופר: "נמשיך לפעול בכל דרך כדי שהמתווה המאפשר הופעות בחללים סגורים יאושר"

שלמה ארצי/שלמה ארצי, חמישה עשורים

מתווה ההופעות בחוץ אושר. הופעות יוכלו להתקיים באופן מיידי. על פי המתווה המאושר, ההופעות יתקיימו במתכונת של קפסולות שיכילו עד 20 איש ובאישור מיידי מול מנכ"ל משרד התרבות והספורט של עד 500 אנשים בהופעה. אירועים מעל 500 איש יצטרכו לקבל אישור של מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התרבות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "תרבות חשובה לבריאות הנפש של הציבור. לא פחות חשוב לשמור על ההנחיות בהקפדה יתרה. השמירה על התרבות תלויה בכל אחת ואחד מאיתנו". שר התרבות והספורט חילי טרופר הוסיף: "אנחנו ממשיכים להחזיר את התרבות לחיינו ואת התרבות לחיים. מופעים במרחבים הפתוחים יוכלו לקבל אישור באופן מיידי. נמשיך לפעול בכל דרך כדי שהמתווה המאפשר הופעות בחללים סגורים יאושר".

שר התרבות חילי טרופר במהלך שיחה עם מפגיני עולם התרבות מחוץ לביתו בראש העין 9 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
אויר לנשימה. טרופר/ראובן קסטרו

המופעים יתקיימו כמובן בהתאם להנחיות "התו הסגול" ועל פי הנחיות משרד הבריאות. לפי ההנחיות, כל קפסולה תכיל קבוצה של עד 20 איש. כל מתחם שמשמש קבוצה יתוחם באמצעות מחיצות שלא ניתן לעבור דרכן. המרווח בין כל קפסולה לא יפחת מ-2 מטר. הופעה תתקיים בישיבה בלבד. הכיסאות יהיו מסומנים ויישאר כיסא ריק בין משתתף למשתתף למעט במקרים של אנשים שגרים יחד. לא יתאפשרו ריקודים או הגעה לאזור הבמה.

בנוסף, על האמנים המופיעים חל איסור לרדת לקהל והמרחק בין הקהל לבמה יהיה לפחות 6 מטרים. מכירת הכרטיסים תיעשה באופן מקוון בלבד עם מקומות מסומנים מראש. כל קפסולה תיכנס בכניסה ובשעה שתינתן לה מראש. לא יהיו הפסקות בהופעות ותתאפשר קניית מזון במתחם במתכונת "טייק אווי" בלבד. יוצבו עמדות לשטיפת ידיים ועמדות אלכוג'ל זמינות.

עוד בוואלה!

ענף התרבות יגיע למחות מול בלפור: "אין פרנסה כבר חצי שנה, הפתרון של ביבי מגוחך"

לכתבה המלאה

בתגובה לפרסום המתווה, מסר ועד הפעולה לתרבות ואירועים כי מדובר במתווה מאכזב: "לא ברור מי מנווט את הספינה. המתווה שהוצג הערב לא ישים, לא ריאלי ואנו נערכים בשעות הקרובות להחרפת המאבק לפתיחתה האמיתית של התעשייה. למרות התחייבות ראש הממשלה לפתיחה מיידית של תעשיית התרבות והאירועים בהתאם למתווה שהוצע, ולמרות מאמצי משרד התרבות הראויים להערכה, המתווה שהוצע על ידי משרד התרבות בשיתוף ועד הפעולה, לא התקבל על ידי משרד הבריאות. לצערנו משרד הבריאות ממשיך להתנהל ללא הידברות מול תעשיית התרבות והאירועים והוא מסרס את המתווה הן מבחינה יישומית והן מבחינה כלכלית ללא הבנה מקצועית של הצרכים בתעשיית התרבות והאירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully