וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד "היהודים באים": "הם פוגעים בתורה ובאלוהים"

17.8.2020 / 20:22

כ-1,500 איש הגיעו להפגין מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים", בטענה ל"זילזול ופגיעה בערכי היהדות". על הבמה הופיעו הזמר עופר לוי ונכדו של הבאבא סאלי, בעקבות הופעת דמות סבו במערכון בתכנית. "אני כואב על ביזוי קדושי ישראל", אמר

הזמר עופר לוי מופיע בהפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים"/סטילס: דוד שפירו, סרטון: א. גיל

כ-1,500 אנשים הגיעו הערב (שלישי) להפגנה מול בניין תאגיד השידור כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים" בטענה ל"זילזול ופגיעה בערכי היהדות" במסגרת התכנית, כפי שנכתב בהזמנה להפגנה, שנשלחה מטעם ארגון "אופק - המטה להסברה יהודית". עוד נכתב בה כי משתתפי המחאה "זועקים את זעקתם 'עד כאן' לבזות ולגדף את קודשי ישראל".

אחד ממארגני ההפגנה, אלעד צדיקוב, חבר מועצת העיר הרצליה, אמר לוואלה! תרבות: "אנחנו מוחים על כך שהתכנית 'היהודים באים' פוגעת מאוד מאוד ביהדות, בגדולי האומה, ומעל הכול, הדבר הכי מטריד שבגללו יצאנו למאבק - ביזו בתכנית את שם השם. עם כל הכבוד, לתכנית סאטירה יש גבולות, והתכנית הזאת פוגעת מאוד בעם ישראל, בכולנו. פגעו בדבר הכי יקר והשפילו אותו - התורה ואת בורא עולם. יש גבול לכל דבר".

הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים". משה זמיר,
הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים"/משה זמיר

מאחורי במת הנואמים נכתב בגדול על שלט: "הצדק זועק! העם דורש תקשורת מכבדת יהדות!". בין השלטים בקהל הובאו ציטוטים מהעבר של "מנהיגי המדינה המוקירים את היהדות". על הבמה הופיע בין השאר הזמר עופר לוי שביצע שיר, וכן הופיע משה אליהו בוסו נכדו של הבאבא סאלי, כנראה בעקבות הופעת דמותו של סבו באחד ממערכוני התכנית בעונה הנוכחית, שבו הבאבא סאלי מספר שתולים את התמונה שלו בכל מיני חדרים, אבל הוא הכי אוהב שתולים אותו בחדר השינה. הנכד אמר בין השאר: "רבותיי, לא על ביזוי הסבא שלי הבאבא סאלי אני כואב, אלא על ביזוי קדושי ישראל לדורותיו, על ביזוי כבוד השם, על זה צריך לבכות ולקרוע, לאיפה הגענו?!".

משתתפים נוספים בהפגנה היו פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר ומייסד להב"ה בנצי גופשטיין, שמועמדותו לכנסת נפסלה בבית המשפט העליון. גופשטיין אמר בערוץ 20: "סופסוף הגיע הזמן שהיהודים מתעוררים, היהודים לא מוכנים לסבול את כל הזבל ואת כל התרבות הזאת שהם מנסים לשדר לנו, וגם גלי צה"ל, כל אלה שמקבלים כסף מהמדינה בעצם משדרים נגדנו". איש התקשורת שמעון ריקלין ששידר מההפגנה אמר כי "התאגיד הציבורי נעשה תאגיד שמאלני, משסה את דת ישראל ומשסה את היהדות, ומתבייש שיהודי וביהדות".

עוד בוואלה!

האגרוף בבטן הופך את הסאטירה הזו לטובה ביותר על המסך. בפער

לכתבה המלאה
הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים". דוד שפירו,
הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים"/דוד שפירו

יוצרי "היהודים באים" בחרו שלא להגיב. מכאן נמסר: "'היהודים באים' היא תוכנית סאטירה, וכך יש להתייחס אליה. חופש הביטוי וחופש היצירה הם ערך עליון בשידור הציבורי, כך גם הומור עצמי. זכותם של המפגינים למחות חשובה לא פחות".

שח"ם - ארגון השחקנים, איגוד הבמאים, איגוד התסריטאים וארגון המפיקים מסרו כי הם "מחזקים את ידיהם של יוצרי, שחקני ומפיקי תכנית הסאטירה 'היהודים באים' ודוחים בשאט נפש את ההתקפות הפרועות עליהם ועל אנשי תאגיד השידור הישראלי שבו משודרת התוכנית. אנו חיים במדינה דמוקרטית שבה חופש הביטוי הוא מאבני היסוד שלה, ועל כולנו לכבד אותו".

הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים". א. גיל,
הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים"/א. גיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully