וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות: אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 14:21

בוועדת הקורונה התקיים דיון נוסף בנושא המשבר בעולם התרבות. רבקה מיכאלי: "זה מתחיל להיות חשוד". מנכ"ל הבימה: "נלך לבג"צ נגד רה"מ". גיא מרוז: "שחקנית בכירה כתבה לי שהיא שוקלת התאבדות". בתוך כך הודיע משרד התרבות שסוכם כי אולמות התרבות יפתחו ב-1 בספטמבר

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת אירועי התרבות/צילום: ערוץ כנסת

בוועדת הקורונה של הכנסת התקיים דיון נוסף היום (שלישי) בנושא גיבוש מתווה להפעלת אירועי תרבות. בתחילתו אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אין שום סיבה אמיתית לכך שדווקא ענף התרבות עדיין לא נפתח. אנחנו לא מבקשים לשמוע אם פותחים את הענף אלא מתי פותחים אותו", ובסיום הדיון הוסיפה: "אנחנו דורשים שב-1 בספטמבר ייפתחו אולמות התרבות. אין שום טיעון ענייני ושום הסבר ענייני למה האולמות סגורים. ואם לא, הממשלה ומקבלי ההחלטות יצטרכו לתת דין וחשבון לכלל הציבור למה הם לא פותחים את אולמות התרבות לאור נתוני התחלואה היום".

אחרי סיום הוועדה הודיע משרד התרבות שבהמשך לשיחות בינו למשרד הבריאות סוכם כי אולמות התרבות יפתחו ב-1 בספטמבר על פי מתווה הרמזור שמגבש פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו ובהתאם לנתוני התחלואה.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר: "אמנם אנחנו רואים ירידה מסוימת במספר החולים החדשים אבל המדד היותר טוב זה מספר החולים הקשים ולכן אנחנו עדיין מאוד מוטרדים. התכנית שלנו כרגע מדברת על שיטה אחרת, שקיבלה תאוצה עם כניסתו של רוני גמזו. הרעיון שעומד בבסיסי המתווה מדבר על כך שאנחנו מפרידים בין פנים לחוץ, והתנאים של ההתקהלות בחוץ הרבה יותר מקלים. הכל יעבוד תוך התחשבות בגודל. מקום גדול יוכל להכיל יותר אנשים. ההחלטה של הקבינט נכון להיום היא להתחיל את המתווה הזה ב-1 בספטמבר. אתמול עבר בוועדת חוקה עדכון התקנות, ותחום התרבות - ניתן לו מענה ייחודי באמצעות פתיחה של הופעות בחוץ. הגענו למתווה שמאפשר הופעות בחוץ בקפסולות של 20. נשאר לנו את האולמות הסגורים - שם היעד שלנו הוא לבוא ב-1 בספטמבר לפתוח את האולמות הסגורים".

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון
במהלך דיון בנושא מצב התרבות ואמנות. כנסת, ירושלים 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השחקן והקומיקאי ישראל קטורזה אמר בוועדה: "בתקופה האחרונה יש אומרים שהתשדיר שעשיתי למשרד הבריאות הוא דמי השתקה. אני גאה בתשדיר הזה, אם יקשיבו לי וישימו מסיכה, רמת התחלואה תרד". קטורזה הוסיף ואמר: "אין הבדל בין ישיבה במטוס סגור להופעה באולם אירועים".

השחקנית והמגישה רבקה מיכאלי אמרה: "אני רוצה לדבר בשם צרכני התרבות. הם ניזוקים לא פחות מעושי התרבות. זה מתחיל להיות חשוד - מדוע מרחיקים את הצרכנים מהתרבות? זה מתחיל להיות לא אמין - למה מרחיקים את התרבות מהעם? מה עשתה לכם התרבות? להגדיר את האמנים כאויבי העם זה לא נכון. אתם יודעים כמה בגילי המופלג אני מנחה בהתנדבות? מה שצריך זה לפתוח את האולמות ולבחון את זה. למה לא עשו שום סטטיסטיקה לבדוק כמה נדבקו ב-12 הימים שבהם פתחו את ההצגות לפי ההנחיות והשמירה על הכללים? אין נתונים על זה - איך זה יכול להיות? וזה גם לא נכון לערב את אולמות השמחה ואולמות התיאטרון, זה לא אותו קהל ולא אותה התנהגות, אצלנו הקהל לא רוקד בדרך כלל".

עוד בוואלה!

"דת לא יכולה להיות כיף?": מה שהמחאה נגד "היהודים באים" מפספסת

לכתבה המלאה
השחקן והקומיקאי ישראל קטורזה בדיון בועדת הקורונה של הכנסת על מצב תעשיית התרבות בימי משבר הקורונה, 27 יולי 2020. דוברות הכנסת,
השחקן והקומיקאי ישראל קטורזה/דוברות הכנסת

מנכ"ל הבימה נעם סמל פנה לפרופ' גרוטו: "אני לא מבין מה הוא אומר. אנחנו מחזיקים תו סגול. האם אני יכול ב-1 בספטמבר לפתוח את הבמה לקהל הרחב?". פרופ' גרוטו לא סיפק לסמל תשובה אמיתית, ומלמל: "יש מתווה קיים וצריך לאשר אותו בכל הרמות". סמל אמר בכעס: "לא קיבלתי תגובה. נלך לבג"צ נגד ראש הממשלה, כי השבתתם את התרבות הישראלית. יש משפט ב'גן הדובדבנים: 'ואת האדם שכחו'. אתם שכחתם את האדם הישראלי!"

איש התקשורת גיא מרוז אמר בוועדה: "אני רוצה להקריא לכם סמס שקיבלתי משחקנית נורא בכירה, שכתבה לי: 'גיא אני שוקלת התאבדות', בגלל בעיות בדידות של חצי שנה של עבודה בבית. אתם לא מבינים מה אתם עושים לאנשים שיושבים בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully