וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך דוחה את הדרישה להסיר את תכני "היהודים באים"

עודכן לאחרונה: 19.8.2020 / 8:49

פרסום ראשון: יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך דחתה דרישת האיחוד הלאומי להסיר תכני "היהודים באים" מאתר המשרד. "סאטירה - כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת. הסרטונים לא מבזים התנ"ך. העמדה התקבלה ע"י השר והמנכ"ל". משרד החינוך: "המכתב מייצג את עמדתה בלבד"

באדיבות כאן 11

פרסום ראשון: משרד החינוך דוחה את דרישת מנכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, להסיר מיידית את תכני הסדרה הסאטירית "היהודים באים" מאתר משרד החינוך. "סאטירה היא כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת ומתחבר לעולמם של התלמידים. הסרטונים שמופיעים באתר לא פוגעים או מבזים את התנ"ך", נכתב בתגובת משרד החינוך.

בתחילת החודש פנה מנכ"ל האיחוד הלאומי לשר החינוך בדרישה להסיר מיידית סרטונים מהסדרה הסאטירית "היהודים באים" של כאן 11 מהאתר תנ"ך בחינוך הממלכתי של משרד החינוך. בין השאר כתב לשר החינוך: "לצערי מדובר בסדרה פרובוקטיבית המבזה בבוטות ובאופן עקבי את היהדות, תורת ישראל ומסורת ישראל (...) לא יעלה על הדעת שילדי ישראל ייפגשו עם ספר קדוש זה דרך סדרה מלאת זוהמה ורפש (...) אודה לך אם תורה להסיר תכני לימוד אלו באופן מיידי".

היהודים באים - מדיה ראשית. Rashut_Hashidor
ימשיכו לבוא לאתר משרד החינוך. "היהודים באים"/Rashut_Hashidor

במכתב התשובה שנשלח אתמול (שלישי) ממשרד החינוך למנכ"ל האיחוד הלאומי, והגיע לידי וואלה! תרבות, המשרד דחה את בקשתו להסרת התכנים. יו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, ד"ר מירי שליסל, שהבהירה שעמדתה הוצגה בפני השר והמנכ"ל "והתקבלה על ידיהם", כתבה בין השאר: "סאטירה היא כלי חינוכי המעורר לחשיבה וביקורת ומתחבר לעולמם של התלמידים. עקרונות אלו באים לידי ביטוי באתר תנ"ך ממלכתי, בהתאם לנכתב במבוא לתכנית הלימודים בתנ"ך: 'השאיפה היא שהתלמיד יהיה מעוניין לבחון את ספר התנ"ך ולהעמיק בסיפוריו ובמסריו, ואף ימצא שחלק מלבטיו מקבילים ללבטי הגיבורים בתנ"ך, ולדילמות הקשורות לחיי הפרט והחברה בישראל כיום'. מתוך תפיסה זו נבחרו מספר סרטונים איכותיים, שמאפשרים לתלמיד בחינוך הממלכתי לגלות עניין בסיפורי התנ"ך ולהזדהות ו/או לבקר את גיבוריו (...) הסרטונים שמופיעים באתר נבחרו בקפידה ונועדו להעלות דיונים חשובים בכיתה (ללא פגיעה או ביזוי של התנ"ך) - כגון הדיון על ההוגנות של האל במעשיו ביחס לאיוב - דיון שעולה הן מתוך מערכון של 'היהודים באים' והן מתוך פרשנים מסורתיים שונים. הנושאים הללו הם לגיטימיים וחיוניים בהוראת התנ"ך בחינוך הממלכתי. סרטונים נוספים מן הסדרה המופיעים באתר עוסקים באליהו, ביונה ובדוד וגולית והם בעינינו ראויים ומתאימים".

בסיום המכתב ששלחה יו"ר המזכירות הפדגוגית ד"ר מירי שליסל, שהיא אגב אשת חינוך ציונית-דתית, תחת הכותרת מסקנות, נכתב "לפיכך אין בכוונתנו להסיר את הסרטונים מן האתר". שליסל הבהירה כי "עמדה זו הוצגה בפני שר החינוך ומנכ"ל המשרד והתקבלה על ידיהם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מבהיר כי המכתב מטעמה של יו"ר המזכירות הפדגוגית מירי שליסל והתוכן שבו מייצגים את עמדתה בלבד ולא הובאו בפני השר והמנכ"ל, ולפיכך לא קיבלו את אישורם".

מנכ"ל האיחוד הלאומי ולד מסר בתגובה לתשובת משרד החינוך: "היה מצופה משר החינוך ומשרדו, במיוחד בימים אלו, להיות גורם מאחד וממלכתי. נתינת הלגיטימציה גם לתכנים מסוימים מהווה אות קלון ומכשירה את הסדרה כולה, למרות היותה מזלזלת ומבזה את גדולי האומה, גורמת לפילוג בעם ופוגעת ברגשות רבים כל כך בציבור". עוד הוסיף כי "אני מבקש משר החינוך לא להיכנע לקולות ליברלים קיצוניים ולשקול שוב את עמדת השר".

עוד בוואלה!

מאות הפגינו נגד "היהודים באים": "הם פוגעים בתורה ובאלוהים"

לכתבה המלאה
הפגנה מול בניין תאגיד כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים". דוד שפירו,
מתוך ההפגנה שהתקיימה השבוע מול בניין תאגיד השידור כאן בירושלים נגד הסדרה "היהודים באים"/דוד שפירו

כ-1,500 אנשים הפגינו ביום שני מול בניין תאגיד השידור כאן בירושלים נגד תכנית הסאטירה "היהודים באים" בטענה ל"זילזול ופגיעה בערכי היהדות" במסגרת התכנית, כפי שנכתב בהזמנה להפגנה, שנשלחה מטעם ארגון "אופק - המטה להסברה יהודית". עוד נכתב בה כי משתתפי המחאה "זועקים את זעקתם 'עד כאן' לבזות ולגדף את קודשי ישראל". מכאן נמסר שלשום בתגובה: "'היהודים באים' היא תכנית סאטירה וכך יש להתייחס אליה. חופש הביטוי וחופש היצירה הם ערך עליון בשידור הציבורי, כך גם הומור עצמי. זכותם של המפגינים למחות חשובה לא פחות".

בתוך כך הגיבו יוצרי "היהודים באים" למחאה נגד התכנית. בפוסט בפייסבוק אתמול (שלישי) בערב כתבו אסף בייזר ונטלי מרקוס: "אנחנו מאמינים שהתנ"ך הוא של כולנו: דתיים, חילוניים, אשכנזים, ספרדים, אורתודוקסים, רפורמים, חכמים וטיפשים. לכולנו הזכות לקרוא בו, להגות בו, לאהוב אותו ולכעוס עליו. יותר מזה - התנ"ך הוא מתנת העם היהודי לאנושות כולה. הרשות לקרוא בו ולקיים איתו דיאלוג נתונה לכל אדם".

עוד הוסיפו: "אנחנו מאמינים לאלו שאומרים שהם נפגעים מהתכנית, ומצרים על כך. זו דרכה של סאטירה - לעיתים היא מערבלת את הבטן, דוקרת את העין ומרעידה את הלב. מטרתנו אינה לפגוע. מטרתנו היא להצחיק, לבדר, ומדי פעם גם לעורר מחשבה (...) אנחנו מאמינים ב'אנחנו', ולא ב'אנחנו והם'. אנחנו מרגישים בני משפחה של כל יהודי באשר הוא - חילוני, דתי, אורתודוקסי, רפורמי או קונסרבטיבי. בארץ ובחו"ל. אפילו לשולחי הודעות הנאצה והאיומים לשחקני 'היהודים באים' אנחנו חשים סנטימנט משפחתי, כי ישראל, אף על פי שחטא, ישראל הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully