וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל מנדלסון, המורה לאזרחות המגניב בישראל, מסביר איך זה ללמד את ילדי "דור נתניהו"

20.8.2020 / 0:00

יובל מנדלסון הוא גם מוזיקאי בועט וגם מורה לאזרחות בתיכון. בריאיון לקראת תחילת שנת הלימודים, הוא מסביר איך זה ללמד ילדים שמכירים רק את נתניהו כראש ממשלה, למה הוא הולך להפגנות נגדו ולמה לא יתפלא לראות אותו חותם על הסכם עודפים עם יונה אברושמי

יש הרבה מוזיקאים בעולם, אבל מעטים אם בכלל הם גם מורים - ולא סתם מורים, אלא מורים לאזרחות. יובל מנדלסון חובש את שני הכובעים ואם שנת הלימודים אכן תיפתח כסדרה, בתחילת ספטמבר הקרוב ישוב ללמד אזרחות (וגם קולנוע) באחד התיכונים בישראל.

באביב האחרון, בעיצומה של הקורונה, שילב מנדלסון בין שני עיסוקיו ותחת השם יובל המנוול הוציא את האלבום "אזרחות טובה", שכמשתמע משמו מבוסס כולו על החומר של הבגרות במקצוע אותו הוא מלמד - עם שירים כמו "יסודות חוקתיים" ו"עקרון הגבלת השלטון".

לקראת תחילת שנת הלימודים, התארח המורה המזמר בפודקאסט של וואלה תרבות. הוא הסביר כיצד משפיעה על תלמידיו העובדה שלמעשה לא הכירו ראש ממשלה אחר מנתניהו, ולמה הוא הולך איתם להפגנות נגדו ("יש שם אנשים שהוסתו בידי ביבי. זה פחד אלוהים, אבל אסור להרכין ראש מול הביריונות").

יובל מנדלסון. אביב חופי
מורה ורוקיסט. יובל מנדלסון/אביב חופי

מנדלסון, שהתפרסם כסולן להקת שייגעצ, דיבר גם על הכתבה ב"אולפן שישי" בה התראיין יונה אברושמי, שמככב יחד עם יגאל עמיר באחד משיריו. "בתקופה מטורללת כזו, גם יונה אברשומי מתקמבק. לא מופרך שיום אחד ביבי יחתום איתו הסכם עודפים", אמר על כך.

וגם: על הבעייתיות במושג "הכרעת הרוב"; על הסיוט של לחיות בקורונה בדירה לא גדולה עם שני ילדים וכלבה עצומה; על המסע לפולין והפער בין שאמורים להרגיש ומה שמרגישים.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שחוץ מפעילות מוזיקלית והוראת אזרחות, מנדלסון הוא גם איש קולנוע, שמלמד את התחום וביים בעבר את "חתולים על סירת פדלים", מקומדיות האימה היחידות שנעשו בישראל. בפודקאסט, הוא מספר על התסריטים שהיה חולם להוציא לפועל, בהם מעין גרסה ישראלית ל"שישי הפוך" בכיכובם של דן מרגלית ודן תורן.

עוד בוואלה!

הילה אלרואי: "מי שמאמין ליורם לס - שיטופל בידי יורם לס. הוא דמגוג שמסכן את הציבור"

לכתבה המלאה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully