וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכח בכל מקום ובכל זאת אניגמה: מי אתה עידו רוזנבלום?

בן בירון

23.8.2020 / 0:00

עידו רוזנבלום מנחה מלא תוכניות, מפתח פורמטים, ובגדול נמצא כמה צעדים מאחורי ארז טל, מלבד העובדה שבאמתחתו של רוזנבלום גם סדרה שיצר וסרט שנמכר לעיבוד הוליוודי. בכל זאת הפאסון לא מש ממנו. בן בירון מנסה לפצח את האיש שאנחנו רואים יותר מאשר את ההורים שלנו

צילום מסך

יחסית לאדם שמופיע על המסך שלכם כמעט כל ערב, עידו רוזנבלום הוא פרסונה די אניגמטית. הוא מנחה את "בית ספר למוזיקה" שלושה ערבים בשבוע ואת "מונית הכסף" בקשת 12 בשידורים מזדמנים, לצד פעמיים בשבוע של הנחיית "המרדף" בכאן 11 (וזה במקרה ש"חתונמי" בפגרה), סביר להניח שמאז שהתחילה הקורונה ראיתם את רוזנבלום יותר פעמים מאשר פגשתם את ההורים שלכם. במיוחד בגלל זה, היכולת שלו לשמור על סוג של מסתורין לגבי האישיות שלו מפתיעה למדי. תוסיפו לזה את העובדה שהוא נצר לבוהמה תרבותית - בנם של הסופר המנוח אדם ברוך והצלמת אריאלה שביד, אחותו עמליה רוזנבלום היא סופרת ותסריטאית והוא חולק את חייו עם יונית לוי, כנראה אשת התקשורת המוכרת בישראל, ותחשבו שמצאתם את האדם הכי צפוי שיש. ובכל זאת, עידו רוזנבלום מצליח להיות חידתי.

מודה ומתוודה, יש מעט תחרויות ריאליטי שאני אוהב פחות מ"בית ספר למוזיקה". נכון, דור הטיקטוק יכול ללמד אותי שיעור או שניים על אובדן התמימות, אבל אני עדיין מאמין שאי אפשר לשים ילדים בתחרות כישרונות שבועית בלי להיכנס לשדה מוקשים של ציניות. בין השופטים/מורים מירי מסיקה, נועה קירל, הראל סקעת ומשה פרץ, שעוטפים את הילדים והילדות בכמויות של מחמאות לא הגיוניות שיכולות להוביל אותם רק למפגש כואב עם המציאות, נמצא רוזנבלום כמו דמות הילד שנשאר ארבע שנים כיתה רק כי נהנה לבלות עם החבר'ה. בואו, אין תכנית סחית יותר מ"בית ספר למוזיקה" ובכל זאת נדמה שרוזנבלום מצליח להכניס אליה את אותה נימה קלה של אירוניה שהוא מעביר ב"המרדף" על מתמודדיה הגיקים והצ'ייסרים היהירים.

עידו רוזנבלום. אור גפן, ניר פקין
טפלון. עידו רוזנבלום/ניר פקין, אור גפן

למעשה, למרות שהיה מתבקש להשוות את עידו רוזנבלום למנחה הריאליטי הבולט של הערוץ המתחרה - גיא זוארץ, נדמה שהוא ישמח אם נשווה אותו לקולגה מהערוץ שלו - ארז טל. כמו טל, נדמה שהסיבות של רוזנבלום להיות על המסך הן יותר אסטרטגיות מאשר צורך בחשיפה. גם הוא יצר פורמטים שנמכרו לחו"ל כמו "בום" ו"טאץ'" (אמנם בהצלחה פחותה מ"הכספת"), גם הוא השתתף בתכניות הומור סאטיריות כמו "גב האומה" והוביל קמפיינים גדולים (אם כי לא לבנק הגדול בישראל). בשונה מטל, רוזנבלום מחזיק גם בטייטל תסריטאי ושחקן, ואולי שם דווקא נמצאת התשובה לשאלה מה ירצה להיות כשיהיה גדול.

לפני כחמש שנים עלתה בקשת (אז עוד לא ערוץ) הסדרה "החדש של עומרי גורדון", דרמה קומית שיצר (ביחד עם אסף שלמון) וגם כיכב בה בתפקיד הראשי, עידו רוזנבלום נראה בה אחרת לגמרי. הוא גילם בה מוזיקאי סופר מצליח (עם רפרורים בולטים לעידן רייכל) המגלה שיש לו ילד ונאלץ להתבגר במהירות. הסדרה זכתה לביקורות מעורבות עד חיוביות (כולל אצלנו בוואלה! תרבות) ולמרות דיבורים בכיוון - לא חודשה לבסוף לעונה שנייה. למרות זאת, נדמה שהיא הציגה צד של רוזנבלום שכמעט לא יוצא ביום יום. חלום הרוקנ'רול של הגבר האמיד שבמציאות מקיים זוגיות יציבה עם בת זוג מוכשרת ושלושה ילדים קטנים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
עידו רוזנבלום. כאן 11, צילום מסך
מה הוא ירצה להיות כשיהיה גדול? עידו רוזנבלום ב"המרדף"/צילום מסך, כאן 11

קודם לכן כתב רוזנבלום את התסריט לסרט המצליח "החוב", שנותן מעין גרסת מציאות אלטרנטיבית לחטיפת אדולף אייכמן, ושיחקו בו שמות ענקיים כמו גילה אלמגור, איתי טיראן, ואה כן, גם הלן מירן וג'סיקה צ'סטיין, כי הוא אפילו זכה לרימייק הוליוודי. לכאורה מדובר בסמל סטטוס לכל יוצר, כזה שאומר "אחינו, יש לך את זה" ושולח אותו לכמה שנים של חיפוש אחר תהילה בהוליווד. ישראלים רבים ניסו את מזלם מעבר לים עם הרבה פחות קרדיט במזוודה (היי, מייקל לואיס). ובכל זאת, חלף כמעט עשור ועידו רוזנבלום עדיין כאן, הכי ישראלי שיש, קונצנזוס כמעט שוקו יטבתה ועדיין לא מאוס ו/או עושה כאבי בטן כמו האחרון.

יש כאלה שקוראים לזה פאסון, פעם קראו לזה נונשלנטיות ויש כאלה שעדיין מסתפקים בלהיות "קול". לעידו רוזנבלום יש את זה בכמויות וזה כנראה מה שמונע ממנו לזכות לכינויים כמו "רובו-ארץ" וחיקויים ב"ארץ נהדרת". להיות קול לא אומר שכל מה שאתה עושה הוא מגניב או מוצלח - כאמור, האיש מנחה את "בית ספר למוזיקה" - זה אומר שאתה יכול להיראות נינוח ומודע לעצמך בזמן שאתה עושה את זה. בין אם מדובר בפרויקט מוצלח יותר או פחות, עידו רוזנבלום נמצא שם ומעביר את הקוליות שלו, כמו סמן על המסך שאומר "היי, זה בטוח לא כזה נורא, בכל זה יש פה את עידו". כשהתכנית תסתיים הוא ימשיך הלאה בשלו.

בית ספר למוסיקה 2020, עידו רוזנבלום. קשת 12, צילום מסך
הכי ישראלי שיש. עידו רוזנבלום ב"בית ספר למוסיקה"/צילום מסך, קשת 12

מצד שני, אפשר לומר שזאת אותה התכונה יש גם למחבת טפלון - שום דבר לא נדבק אליה. ואולי זאת חרב הפיפיות של הקריירה של עידו רוזנבלום, זאת שמצד אחד מצליחה להשאיר אותו תמיד קול גם כאשר הוא עושה את הדברים הכי סחיים בעולם ומצד שני מונעת ממנו להיות הדמות הכי בולטת על המסך הישראלי. כן, אני מדבר על אסי עזר. כי עזר, שנמצא שם כל הזמן, הוא משהו שאתם יכולים לאהוב מאוד או לשנוא, לרוב אין אמצע. זה לא קול להיות אסי עזר אבל הוא לפחות משאיר חותם. עידו רוזנבלום הולך על הקווים, כרגע הוא המנחה הכי פופולרי בישראל, מחר הוא כנראה יוציא ספר על הורות ויש סיכוי לא רע שבעוד שנתיים-שלוש תהיה לו סדרה שכולם ידברו עליה. בשורה התחתונה, השיח בסלון הישראלי יישאר כשהיה - עידו רוזנבלום? הוא נראה לי אחלה גבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully