וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה: באולמות סגורים יוכלו להופיע בפני עד 500 איש, ובאולמות גדולים עד אלף איש

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 15:55

בוועדת הקורונה הודיעו נציגי הממשלה כי לפי המתווה שיובא לאישור באולמות סגורים יוכלו להופיע בפני עד 500 איש ובאולמות גדולים עד אלף איש; ועדת העבודה והרווחה אישרה צו שיאפשר תשלום דמי אבטלה לפרילנסרים בעולם התרבות בתחום הטכני והאמנותי

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בוועדת הקורונה של הכנסת הודיעו היום (שני) נציגי משרד התרבות ומשרד הבריאות כי לפי המתווה שיובא לאישור הקבינט באולמות סגורים יוכלו להופיע בפני עד 500 איש ובאולמות גדולים עד אלף איש. מוקדם יותר ועדת העבודה והרווחה אישרה צו שיאפשר תשלום דמי אבטלה לפרילנסרים בעולם התרבות. על המהלך חתומים שר העבודה והרווחה איציק שמולי ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר בשיתוף פעולה עם יו"ר הוועדה חיים כץ ושר התרבות חילי טרופר.

גיא גוטמן, ראש מטה שר התרבות אמר בוועדת הקורונה כי עד כה אושרו על ידי משרדו 187 מתחמים פתוחים להופעות עד 500 איש, ו-12 מתחמים נוספים מעל 500 איש, שאושרו על ידי משרד הבריאות. לדבריו, מתווה זה מופעל במהירות והאישור מתקבל בתוך כיימה. "זה כבר הופך להיות כלכלי גם לאמנים מה-A ליסט. מדובר באישורים של מופעים לאלף איש, בעינינו זו תשובה טובה, מקומות כמו אמפי רעננה ועוד שנותנים מענה סביר. לגבי האולמות הסגורים, אנחנו ממתינים לפתיחה ב-1 בספטמבר, חושבים שאפשר לחזור למתווה הקודם מיוני, שמדבר על עד 500 איש ו-50 אחוז תפוסה. כרגע מתנהל שינוי קונספט שקשור בפתחים של האולם".

פרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר: "מה שעוד לא פתרנו זה את האירועים בפנים. ברגע שהקבינט יתכנס היום, מחר או מחרתיים, נבוא עם התקנות המפורטות. הכיוון הכללי הוא מתווה הרמזור, חלוקת הארץ לאזורים. רוב הארץ היא ירוקה. המתווה הירוק מדבר על אפשרות של התכנסות של עד כ-60 אחוז מהתפוסה ועד מקסימום של מאה איש, אבל נאפשר להגדיל ביחידות של מאה, לפי מספר הכניסות. לדעתי ברוב המקומות נוכל להגיע ל-500 ואפילו יותר, ומקומות גדולים נוכל להגיע לאלף איש. המתווה לא סגור לחלוטין".

הפגנת עובדי ענף ומוסדות התרבות והאמנות, מול מעון ראש הממשלה, בלפור ירושלים, 11 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת עובדי ענף ומוסדות התרבות מול מעון ראש הממשלה/פלאש 90, יונתן זינדל

ציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון בית ליסין, אמרה בוועדה אמרה כי אין לה בעיה עם המתווה שלפיו מ-1 בספטמבר יוכלו באולמות סגורים יוכלו להכניס עד 500 איש, ובאולמות גדולים עד אלף איש. עם זאת אמרה: "אני לא מבינה מה עושים מחר. אנחנו לא פותחים. אני חושבת שעובדים עלינו, שעושים עלינו ספין. אני שומעת את גיא גוטמן ואת פרופ' גרוטו. הודיעו לנו שב-1 בספטמבר פותחים, אני מנסה לברר מה המשמעות ואומרים לי שעוד אין הסכמה, עוד לא התכנס קבינט הקורונה, עוד אין הסכמות. לא פתרו את בעיית התיאטרון הישראלי".

"אני מקווה שתצליחו להעביר את זה בקבינט הקורונה", אמר מנכ"ל הבימה, נעם סמל. "אני מקווה שהמתווה בגין אובדן הכנסה שריר וקיים. בפעם הראשונה בנאום של ראש הממשלה אתמול נכנסה לו המילה תרבות, וזה לזכותנו".

עוד בוואלה!

מוזיקה ישראלית ברדיו בקורונה: זינוק ל-60% בגלגלצ, צלילה ל-27% בכאן 88

לכתבה המלאה
ציפי פינס ועדת הקורונה. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"אני חושבת שעובדים עלינו". ציפי פינס/צילום מסך, ערוץ הכנסת

בתוך כך, ועדת העבודה והרווחה אישרה מוקדם יותר היום צו שיאפשר תשלום דמי אבטלה לפרילנסרים בעולם התרבות. על פי סעיף 6 לחוק הביטוח הלאומי, שר העבודה והרווחה, באישור ועדת העבודה והרווחה, רשאי לקבוע בצו כי מבוטחים העוסקים בסוג העבודה מסוים או נתונים בתנאי עבודה מיוחדים ייחשבו כעובדים עצמאיים או כעובדים שאינם עצמאיים. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, החליט להרחיב את הצו כך שיחול על אנשי צוות מקצועיים בתחום הטכני או האומנותי בהפקות אודיו-ויזואליות, וביניהם צלמים, טכנאים דיגיטליים, תאורנים, מקליטים, בום-מנים, מעצבי תלבושות, מלבישים, מאפרים, עוזרי הפקה ועוד.

התנאי לצורך הכרה באיש צוות מקצועי כעובד שכיר הוא הסכם מראש לתקופה של רבע שנה לפחות או השתתפות בחמישה ימי הפקה לפחות או השתתפות בסדרה אחת למשך לפחות שלושה ימי הפקה. לאחר שאושר היום הצו בוועדת העבודה והרווחה, נמסר כי השר שמולי יחתום על הצו מיידית. תחילת הצו אמורה להיות באחד בספטמבר, הוא אמור לחול על הסכמים שנחתמו מיום זה ואילך, וגם על הסכמים שנחתמו קודם לכן ועומדים בתנאים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה עם אמנים ובהם שלום אסייג, ישי לפידות, עברי לידר ועידן עמדי, בעקבות המשבר בעולם התרבות בימי התפשטות וירוס הקורונה, ירושלים 9 באוגוסט 2020. משרד רה"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה שקיים עם אמנים ובהם שלום אסייג, ישי לפידות, עברי לידר ועידן עמדי, בעקבות המשבר בעולם התרבות בימי התפשטות וירוס הקורונה/לשכת העיתונות הממשלתית, משרד רה"מ

"היום עשינו היסטוריה", מסר איתמר אביטן, מנכ"ל אקט, איגוד עובדי/ות תעשיית הקולנוע והטלוויזיה, "בזכות מאבק נחוש שהובלנו, הפרילנסרים שעובדים בעולם התרבות יקבלו דמי אבטלה מלאים".

לעומת זאת, הזמר והמוזיקאי עידן עמדי, שהופיע בשבוע שעבר בוועדת העבודה והרווחה בדיון שעסק בדמי האבטלה לפרילנסרים בתחום התרבות, התייחס בביקורת להחלטה שהתקבלה היום. "לצערי זה לא יום היסטורי וחשוב לי לכתוב לכם בכנות. לכם הצוותים, בוני הבמות הסאונדמנים, התאורנים ומנהלי ההצגה. אתם תראו כותרות היום שיבשרו לכם שאתם זכאים לאבטלה, אבל למעשה לצו שעבר היום יש 'אותיות קטנות' שמקשות עליי להצטלם ליד בחיוך ולהגיד לכם שניצחנו. הצו שעבר היום אומר בפשטות, שלמרות שאתם לא עובדים ממרץ אתם תצטרכו לשלם עוד חצי שנה מס ביטוח לאומי למדינה על מנת להיות זכאים לאבטלה. יגידו לכם שזו תקנה משפטית, שאין מה לעשות ושצריך לשמוח על מה שעבר. אני אומר לכם שזה שקר. היה הרבה מה לעשות אבל גיליתי שאת המערכה הזו לאמנים אין שום רצון להילחם למען האנשים שלהם. הם מעדיפים לחכות לנס, להגיד שככה בנויה המערכת, לקרוא כותרות ולהגיד שככה פורסם אז זו האמת".

"דרך אגב", הוסיף עמדי, "בשום מקום לא נכתב גם שמהחודש הבא תשלמו יותר כדי לחסוך לביטוח, את זה יגיד לכם רואה החשבון שלכם. אני לא פוליטיקאי, אני זמר. ברוך השם שנתן לי מתנות גדולות, את אהבת הקהל וגם כלכלית אינני זקוק לדבר. נכנסתי למאבק הזה כדי להיות פה לאותם אנשים, כי יכולנו אנחנו האמנים לעשות משהו גדול, צדק היסטורי אמיתי. להחזיר לאלו שבונים במה באחת בצהריים ומפרקים אותה עד חמש בבוקר ביום שאחרי. כואב לי להגיד שנכשלנו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully