וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לטעון שרק אשכנזים מפגינים נגדו זה שקר של ביבי. ההפגנות הן הדבר הכי מעורב שראיתי בחיים"

1.9.2020 / 0:13

אלון מזרחי נולד להיות ליכודניק אבל הפך לאחד הפעילים הבולטים במחאה נגד ביבי, וכעת מוציא ספר בשם "חופש.מניפסט" (הוצאת לוקוס) על המסע שעבר. בפודקאסט של וואלה תרבות, הוא מסביר למה הוא מת שנתניהו יעוף, ובכל זאת פסימי לגבי היום שאחריו

ב-1992, בפעם הראשונה שהצביע, הפעיל החברתי אלון מזרחי שלשל פתק של "התחיה" בקלפי. לאחר מכן, תמך בליכוד פעם אחר פעם. כיום, הוא משתתף בהפגנות בבלפור, ומצביע על הספקטרום שבין המשותפת לעבודה-מרצ. מבחינתו, זה יותר מאשר מהלך פוליטי, אלא שחרור מההבניה התרבותית שלתוכה נולד - הבניה שהועידה אותו, לדבריו, להיות "ביריון ימני גזען שלא שואל שאלות".

על חופש הבחירה שלו ושל כולנו, כותב מזרחי בספרו הראשון, "חופש. מניפסט", שיצא לאחרונה בהוצאת לוקוס - וכהגדרתו, "עוסק בכמיהה לשחרור ואיך להשיג אותה".

לרגל צאת הספר, התארח מזרחי בפודקאסט של וואלה! תרבות והסביר למה לא הסתפק בהיותו אושיית מדיה חברתית וטרח לפרוש את הגיגיו על פני 180 עמודי דפוס, ואיך זה שהפך לפילוסוף, אפילו שהממסד המקומי הסליל אותו ושכמותו לכיוונים אחרים לגמרי.

מזרחי, שותף קבוע בהפגנות הנוכחיות נגד השלטון, מגיב גם לטענה שהן על טהרת האשכנזים - "אני מאוד רגיש לייצוג מזרחי ולנראות מזרחית, וההפגנות האלה הן הדבר הכי מעורב שראיתי בישראל, בכל המקומות שהייתי. בדיוק בגלל זה, השלטון כל כך שונא אותן. הן מנכיחות את קיומה של ישראל שהם מתכחשים לה".

"האנשים שבאים לבלפור לא אמורים להיות קיימים, כי לכאורה השמאל נמחק וביבי קונצנזוס, אז מאיזה חור בזמן באים האנשים האלה? הם באים מחיפה ומדימונה ומתל אביב ומירושלים ומכפר סבא ומכל מקום. הטענה שאין מזרחים בהפגנות באה לתחזק את אחיזת העיניים של ביבי, את השקר שכולם אוהבים את נתניהו חוץ מאשכנזים עשירים. זה שקר שהוא במרחק אדיר מהמציאות".

אלון מזרחי. ענבל לוויתן קראוס,
גבירותי ורבותיי, מהפך. אלון מזרחי/ענבל לוויתן קראוס

מזרחי מסביר גם למה הוא לא אופטימי לגבי עתידה של ישראל, אפילו אם יתממש חלומו ונתניהו יפנה את כיסאו - "המקום הזה זקוק לטיפול פסיכולוגי מאוד עמוק. עברנו תהליך של דה-הומניזיציה ועכשיו אנחנו צריכים לעבור את התהליך ההפוך. הציונות שללה מאיתנו את היכולת לראות ערבים כבני אדם, וזה הוביל אצלנו להפרעות מכל מיני סוגים.

"כשאתה מפסיק לראות קבוצה מסוימת כבני אדם, משהו באנושיות שלך נשלל. אתה רואה את עצמך כעל-אדם. בכל תחנות החיים השונות כאן, הממסד לא משמיע לנו את הנרטיב שערבים פלסטיניים הם בני אדם לגיטימיים, שהזיקה שלהם למקום הזה לגיטימית. התוצאות של זה הן מפלצתיות והרות אסון. זה נהיה מופרע, ואני לא יודע אם זה בקלפים שלנו לעבור שינוי כל כך עמוק".

וגם: למה הוא לא אוהד אף קבוצת כדורגל, למה אסור לאסור על פורנו אבל גם לא כדאי לצפות בו, למה חובה להכניס את הבגרות בפילוסופיה לתוכנית הלימודים, ולמה "ערבים הם הישראלים היחידים שקיימים היום"?

עוד בוואלה!

יובל מנדלסון, המורה לאזרחות המגניב בישראל, מסביר איך זה ללמד את ילדי "דור נתניהו"

לכתבה המלאה
חופש, מניפסט. הוצאת לוקוס,
שתי העטיפות השונות של הספר, בהוצאת לוקוס/הוצאת לוקוס

עקבו אחר הפודקאסט באפליקציות: הרשמו בספוטיפיי. הרשמו באפל.

  • עוד באותו נושא:
  • הפגנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully