וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם העקיצה של טכנאי הדודים לא הצדיקה סצנת מרדף מגוחכת שכזו

בן בירון בראודה

10.9.2020 / 8:45

בשונה מ"המתחזים" בה רגעי העימות עם הנוכלים מלווים תמיד בקתרזיס רגשי אדיר אחרי שחווינו ביחד עם הקורבנות מסע שלם של התעללות. ב"יצאת צדיק" התחושה היא בעיקר של אי נוחות. חיים אתגר, עדיף שתסגור את הסיפור מול המועצה לצרכנות מאשר שתרדוף אחרי הנוכלים ברחוב

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו למעלה: הצצה ל'יצאת צדיק' מעונה קודמת)

מפחיד להתעסק עם חיים אתגר. בזמן הצפייה בפרק הבכורה של העונה החדשה של ריאליטי התחקירים שלו (קשת 12) הבנתי שהביקורת שלי ככל הנראה לא תהיה חיובית ברובה. "יכול להיות שהוא ירדוף אחריי כמו שהוא רודף אחרי איציק מתקן דודי השמש הנכלולי?", חשבתי. דמיינתי אותו מחזיק צילומים שלי מציץ בטלפון בזמן הצפייה ומוכיח אותי על זה שבכלל שלא הקדשתי לתכנית את תשומת הלב הראוייה. אז הנה, בלי תגובה של עורכי דיני ובלי בקשה לדחיית שידור - צפיתי אתמול בפרק הראשון של "יצאת צדיק" ופייר? ממש התאכזבתי.

לפני שמונה עונות ו-16 שנים, נצח במונחים טלוויזיונים, עלתה בקשת (אז עוד זכיינית בלבד) העונה הראשונה של "יצאת צדיק" אותה יצר והגיש חיים הכט. התכנית הייתה שילוב מושלם בין כל מה שישראלים אוהבים לאהוב: רכילות (בדמות מצלמות נסתרות), לא לצאת פראיירים (תחקיר על נותני שירותים) ולראות את עצמם בטלוויזיה (הגיבורים עם אנשים "פשוטים"). אמנם, על הנייר "יצאת צדיק" נועדה "לתפוס" בעלי מקצוע דוגמת טכנאי מקררים, מתקני דודים, אינסטלטורים וכל מה שביניהם, בקלקלתם ולהאדיר את אלה שפועלים לפי הנהלים. אך בפועל זאת הייתה תכנית משפחתית, כזאת שמחזקת ערכים של ישראל היפה.

המגיש חיים הכט היה שונה בנוף הטלוויזיוני, הוא היה אנטי גיבור, עם מראה של מורשה חתימה בבנק עם נטייה מוזרה למשחקי לשון ותנועות ידיים של חנוך רוזן. כל אלה הפכו אותו לכוכב שגם ילדים מכירים, אחרי שנים רבות בעיתונות, הוא קיבל קמפיינים והפך לאחד הפרצופים הכי מזוהים עם קשת. לפני כשנתיים החליט הכט שנמאס לו והעביר את השרביט לאתגר. מלבד השם הפרטי אין בין השניים שום דמיון. זה לא פער הגילים, זה האטיטיוד.

חיים אתגר יצאת צדיק. קשת 12, צילום מסך
מצדיק רדיפה? חיים אתגר/צילום מסך, קשת 12

לעונה השנייה שלו כמנחה "יצאת צדיק", מגיע חיים אתגר לא רק כאחד הפרצופים הכי מזוהים ברשימת הטאלנטים של קשת 12, אלא גם כאחת המניות הכי בטוחות שלה. בזמן ש"מועדון לילה" מביאה רייטינג כמעט חד ספרתי ואפילו "ארץ נהדרת" יחסית מאכזבת, דווקא "המתחזים" של אתגר, הצליחה השבוע להביא רייטינג שכמעט שבר את רצף הניצחונות של המתחרה רשת. ובאמת, כבר משלב הפרומואים לפרק פתיחת העונה ניסו לבלבל אותנו כדי שנחשוב שמדובר בפרק נוסף של "המתחזים". הקידומים לתכנית הציגו את אתגר, לבוש במכנסי ג'ינס וחולצת פולו המזוהים איתו כל כך (בחורף הוא יעבור לחולצת ג'ינס מכופתרת), רודף אחרי נוכל/רמאי/מתחזה ודורש ממנו עימות/פיצוי/התנצלות. האם הוא הונה נשים תמימות? גנב כסף מקשישים? לא תיקן את דוד השמש כפי שהבטיח? נחייה ונראה, והאמת? זה גם לא כזה משנה. העיקר הוא שיש לנו את סצנת המרד.

אולי הבעיה היא בי, שלא מבין מספיק את הכאב עליו "יצאת צדיק" מדברת. דוד השמש שלנו עובד מצוין (טפו, חמסה, בן פורת יוסף) ולמען האמת - לא זכור לי שהוא התקלקל לאחרונה. כשאני חושב על זה, כדאי שאבדוק האם יש לי בכלל דוד שמש או שמא רק חשמל. בכל מקרה, הצפייה בתוכנית גילתה לי לפחות שני טכנאים מקסימים שאשמח לפנות אליהם וגם את איציק דגן ("הוא מזדהה בשם שי" הכריז אתגר בדרמטיות) אליו בוודאי לא אפנה. צוות "יצאת צדיק" מתעד היטב את כל המעילות באמון שעושה אותו דגן - התעלמות מהבעיה הקיימת (חור קטן בצינור), המצאת בעיה חלופית וגביית מחיר מופקע על העבודה המיותרת שביצע. אין ספק שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה שיעקצו אותו כמו אותו איציק דגן. אך האם זה מצדיק את סצנת המרדף המגוחכת שראינו?

עוד בוואלה!

בגלל תחקיר על יחסים עם קטינות: העיתונאי רועי ארד מפסיק עבודתו ב"הארץ"

לכתבה המלאה
חיים אתגר יצאת צדיק. קשת 12, צילום מסך
נהנה מזה. חיים אתגר רודף/צילום מסך, קשת 12

לאורך אותם רגעים בהם אתגר רודף אחרי איציק ברחובות חולון, כל מה שחשבתי עליו הוא: "וואו, נראה שהוא ממש נהנה מזה! אולי כדאי שגם אני אמצא מישהו לרדוף אחריו?". אתגר יודע טלוויזיה מצוין, הוא מבין שיש לו ביד זהב טלוויזיוני ומחליט לכרות את כולו מהאדמה, בלי להשאיר אפילו חתיכה קטנה. בשונה מ"המתחזים" בה רגעי העימות עם הנוכלים מלווים תמיד בקתרזיס רגשי אדיר, אחרי שחווינו ביחד עם הקורבנות מסע שלם של התעללות. כאן התחושה היא בעיקר של אי נוחות. ממש בא לי להגיד לו "חיים, בחייאת, לך תתבע אותו בבית דין לתביעות קטנות. עזוב אותך מהעצבים ותיזהר על הג'ינס החדש שלא יקרע".

גם רגעי החסד, אלה בהם מחולקות תעודות הצדיק שבהם מתגאים כבר מאות אנשי מקצוע בישראל שנבדקו בתוכנית (או כאלה שהעניקו לעצמם), הרגישו גם כן מאולצים לעייפה. בלט במיוחד הסיפור של טכנאי הדודים שיצא צדיק אך מתברר שבעברו היה עבריין קטן שנכנס לתהליך מוצלח של שיקום. הצופים אמנם אמורים לחשוב שצוות התכנית מגיע להפתיע אותו בביתו ולהעניק לו את התעודה, אך מסתבר שאביו של הטכנאי כבר הכין מראש תעודת הערכה לחיים אתגר עצמו. חושבים שחיים הגיב במבוכה? חלילה, התעודה של חיים עוד תחזור להופיע בסצנה הבאה, בה הוא יציג אותה בפני חברו המומחה לדודים, בקונטרול המזויף.

"יצאת צדיק" מסתיימת בזווית סמי-מדעית, חיים אתגר מספר לנו על רקע גרפים ש-50 אחוז מטכנאי הדודים שנבדקו הפעם יצאו צדיקים, בשונה מהבדיקה הקודמת בה כמעט ולא היו טכנאים ישרים. האם חיים הביא את המזל כמו שהוא טוען? ייתכן שכן, הגיוני יותר שלא והכי הגיוני שזה לא באמת חשוב. בעונה השנייה שלו בתכנית, נדמה שחיים אתגר אימץ סופית דמות של גיבור-על, זה שרודף אחרי נוכלים באשר הם. אך כאשר הסיפורים מסתכמים בפניות שהיו צריכות להיסגר בשיחה עם המועצה לצרכנות, התוצאה היא טלוויזיה מגוחכת ולא מספיק מעניינת. אם כבר גיבורת על, באד-אס, שנלחמת בפושעים בכל הכוח, אני מעדיף להישאר עם אדווה דדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully