וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא השתכנעתם שממש טוב כאן? נאום נתניהו סוף סוף זכה לקונטרה חשובה

בן בירון בראודה

14.9.2020 / 8:53

אתמול נפל דבר ביחסי נתניהו והמהדורות - מיד לאחר שהסתיימה ההצהרה של ראש הממשלה, בחרו במהדורות להביא בפני הצופים את העובדות לאשורן. אין ברירה בהתחשב בכך שהוא מעדיף לצייר תמונה שקרית ומנותקת מהמציאות

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

בזמן שארבעה ישראלים סיימו את מסע ההישרדות שלהם על האי בגמר "הישרדות VIP", תשעה מיליון ישראלים וישראליות התחילו אתמול מסע הישרדות חדש, מורכב ומסוכן הרבה יותר. בסופו של המסע הזה אף אחד לא יקבל מיליון שקלים או קמפיין לאינטרנט 5G, אבל עבור ישראלי אחד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדובר במסע חשוב אפילו יותר - מסע של להיות או לחדול. מהדורות החדשות בשני הערוצים המרכזיים, עברו אתמול (ראשון) למתכונת שידורים מיוחדת ביחד עם ההכרזה על כניסה לסגר כללי נוסף. חדשות 12 עם יונית לוי בפרונט והצמד הכבר לא כל כך חדש של חדשות 13, תמר איש שלום ואודי סגל, ניסו להנגיש לנו עוד טוויסט בתקופה הכי משוגעת בתולדות מדינת ישראל. את התוצאה אפשר לסכם בקלות - למישהו יש כיוון למרשם לפרוזק? כי עושה רושם ששמח לא הולך להיות כאן בזמן הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אשף תקשורת, כנראה הגדול ביותר שהיה פה. מאז שהתפרצה הקורונה בישראל הוא למד איך לנצל את שעות צפיית הפריים טיים כדי לדבר ישירות אל העם בישראל, לא רק דרך פייסבוק וטוויטר כמו שהוא רגיל, אלא ישירות אל המאסות שרק מחכות למוצא פיו. הוא עשה את זה (כהרגלו) בלי להתנצל ובלי להתבייש, עומד ונואם בערוצים 12 ו-13 במשך דקות ארוכות וטוען כי הערוצים האלה רודפים אותו ולא נותנים לו פתחון פה. האירוניה הלכה להכניס את עצמה לבידוד.

יונית לוי חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
ועכשיו, לעובדות. יונית לוי במהדורה/צילום מסך, קשת 12

נתניהו הצליח ליצור אצל כולנו התמכרות לנאומים שלו לאומה. זה כבר לא נתניהו של תחילת שנות האלפיים שמגנט אותנו למסך בזכות הרטוריקה האדירה שלו והכריזמה המטורפת, עכשיו אנחנו צופים בו כי אנחנו יודעים שבשמונה בערב (פלוס מינוס), כולנו נגלה איך יראו החיים שלנו בזמן הקרוב. אתמול, היום שבו ישראל הפכה למדינה הראשונה בעולם שנכנסת לסגר כללי שני, נפל דבר ביחסי ביבי והמהדורות - מיד לאחר שהסתיימה ההצהרה של נתניהו, בחרו במהדורות להביא בפני הצופים את העובדות לאשורן.

אם אתם בוחרים לקבל את האמת כפי שמציג אותה נתניהו, ישראל היא עדיין המדינה המובילה בעולם. בזכות המהלכים הנכונים שהוא הוביל, כולנו יצאנו מהסגר הראשון חזקים יותר, עם מספר נמוך של מתים וגב כלכלי חזק. הצופים שהמשיכו לצפות אחרי סיומה של מסיבת העיתונאים, קיבלו מיונית לוי, קרן מרציאנו וירון אברהם ריאליטי צ'ק, או כפי שהגדירה לוי בקורקטיות המפורסמת שלה: בואו נעשה בדיקת עובדות.

אז לא, אנחנו לא המדינה עם נתוני הצמיחה הגבוהים ביותר בעולם, יש מדינות עם ירידה נמוכה יותר בתוצר ברבעון השני של השנה. ולא, למרות מה שאומר נתניהו, ישראל לא מצטרפת אל מדינות אחרות בעולם שכבר נכנסו לסגר כללי נוסף (ותודה למי שעזר לו לחרוש את גוגל עד שהגיע למדינת ויקטוריה שבאוסטרליה, אותה השווה אלינו). ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שנכנסת לסגר כללי מלא נוסף. כן, פתאום כששומעים את העובדות ולא את הנאום מלא תנועות הידיים של ראש הממשלה, קשה להשתכנע שהמלחמה של ראש הממשלה בנגיף קורונה תסתיים כשידו על העליונה אבל מה עם המלחמה שלו בתקשורת?

עוד בוואלה!

"הישרדות VIP": אסי בוזגלו הוא זוכה ראוי, אבל לא הזוכה הכי ראוי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת ברקע הסגר המתוכנן 13 בספטמבר 2020. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הגרפים מנותקים. נתניהו בנאומו אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

חוץ מהנאום הדרמטי של נתניהו, בחדשות 12 הציגו מגוון כתבות שנתניהו היה קורא להן "לעומתיות" או "חתרניות", אך בפועל הציגו את הצדדים של מגפת הקורונה שהממשלה בישראל הייתה מעדיפה שלא נראה. מנהלי בתי החולים שאומרים שסגר כללי הוא לא הכרח, ישראלים שממהרים לטוס לחו"ל מחשש שהסגר לא יסתיים בהקדם והתנפלות על מכוני היופי והסלונים. המשותף לכולם? אנשים שבסך הכול רוצים לשמור על מעט הנורמליות שלהם ולא קיבלו תשובה אמיתית מדוע המהלכים מתבצעים כמו שהם מתבצעים. רוב מוחלט של המרואיינים, אגב, הקפידו לעטות מסכה על הפנים. בחדשות 13, שמואשמים לאחרונה ככאלה שנוקטים בקו יותר מלטף כלפי ממשלת הקורונה, מיהרו לסיים את המהדורה כדי לעבור לגמר "הישרדות VIP". בסופו של דבר, בין אם אתה ראש ממשלה הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים או בסך הכול בעלים של גוף שידור, הדבר החשוב ביותר הוא שהכסף יזרום לחשבון הבנק.

והערה קטנה לסיום על מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה שלשם שינוי הסכים לקבל שאלות עיתונאים. כאשר כתבת הכנסת של חדשות 13, ליאור קינן, פנתה אליו בצמד שאלות שלא מצאו חן בעיניו, רשף נתניהו ואמר לה: "את נואמת? אני רואה שבאת עם טקסטים שהביאו לך מהבית". אני חלילה לא טוען שנתניהו היה נוהג באדיבות כלפי עיתונאי ביקורתי אחר, אבל אין ספק שהטון המיזוגני והמזלזל בעיתונאית צעירה ומוכשרת לא היה במקום. בוודאי לא ממי שנשוי לאישה שהתלוננה על כך שעברה תקיפה מינית ואלימות.

מנחם הורוביץ, רפי גינת, תוכנית חיסכון. קשת 12, צילום מסך
באמת מצאתם לכם זמן. מנחם הורוביץ ורפי גינת, "תוכנית חיסכון"/צילום מסך, קשת 12

במרחק נגיעה מכאן

קצת לפני שראש הממשלה עלה לנאום, שודרה "תכנית חיסכון" בחדשות 12 ובה הפינה "שווה בדיקה" עם מנחם הורוביץ. הפעם ביקר הורוביץ ביחד עם חברו רפי גינת בסוכנויות רכבי היוקרה ודיווח על כך שלמרות הקורונה יש עליה של עשרות אחוזים ברכישה של רכבי פרימיום בשווי של מיליוני שקלים. מה לא היה שם - BMW, בנטלי, פורש ואפילו יגואר חשמלית, כולן יפות, כולן חכמות וכולן עולות סכומי כסף שאפשר רק לחלום עליהם.

זה היה אייטם מנותק, מגוחך כמעט בתקופת הקורונה. אם הוא בא להראות את הקיטוב הכלכלי הגדל בין יותר ממיליון ישראלים שאין להם כסף לקנות במכולת לבין אלה שקונים מספר רכבים במיליון שקלים ומעלה - לא הצליח בכך. מפתיע שדווקא הורוביץ הוא זה שאחראי לפינה הזאת, לאורך החודשים האחרונים הוא יוצא עם זוגתו תחיה במסע למען עזרה לעסקים קטנים שנקלעו למצוקה. כעיקרון, מדובר במצווה גדולה וטלוויזיה אקטיביסטית פר אקסלנס, אך נדמה שאת הלקח הוא לא לגמרי הבין. ישראל מתייבשת כלכלית וזה לא הזמן לנסוע עם חבר טוב לתת גז ברכב בשווי 2 מיליון ש"ח.

הטלוויזיה של הורוביץ מיושנת מאוד, הרבה יותר מגילו הביולוגי, אך היא גם חלק מהקסם הנוסטלגי שהוא מביא למסך. בפינות שלו תמיד תוכלו לשמוע בדיחה טובה (או שלוש מאות) על עודף משקל ואפילו ליהנות מקצת משלים מארון הספרים היהודי. אני מניח שמדובר בטלוויזיית פיל גוד לכל אלה שמתגעגעים לתכנים מלטפים כמו פעם, אך בפועל התוצאה היא מוצר שיותר מדי פעמים מרגיש תלוש ומוזר, במיוחד רגע לפני מהדורת החדשות כבדת הראש שמתחילה מיד אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully