וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחו של ג'ון לנון התנצל בפני יוקו אונו: "זה היה מעשה בזוי"

22.9.2020 / 12:28

מארק דיוויד צ'פמן, שרצח את אגדת הביטלס לפני כמעט 40 שנה, התנצל בפני אלמנתו יוקו אונו, ואמר כי הוא חושב כל הזמן על "המעשה הבזוי" שלו. בית המשפט דחה זו הפעם ה-11 את בקשתו לשחרור מהכלא. צ'פמן אמר בשימוע כי ביצע את הרצח כדי לזכות בתהילה

רינגו סטאר, המתופף האגדי של הביטלס, בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. מראיין: שגיא בן נון; צילומים: AP, Getty Images, Creative Commons, יח"צ

זמן קצר לפני שימלאו בסוף השנה הזאת 40 שנה להירצחו של ג'ון לנון בפתח ביתו במנהטן, רוצחו מארק דיוויד צ'פמן התנצל בפני אלמנת המוזיקאי, יוקו אונו, ואמר כי הוא חושב כל הזמן על "המעשה הבזוי" שלו.

בית המשפט דחה זו הפעם ה-11 את בקשתו של צ'פמן לשחרור מהכלא, לאחר שימוע בחודש שעבר. צ'פמן בן ה-65 נמצא במאסר מאז הרצח שביצע. על פי תימלול השימוע שפורסם בתקשורת הזרה עולה כי בקשתו נדחתה בטענה ששחרורו "יהיה מנוגד לרווחת החברה".

במהלך השימוע צ'פמן אמר כי רצח את לנון בשביל "תהילה", ואמר כי מגיע לו עונש מוות. "אני רק רוצה לחזור על כך שאני מצטער על הפשע שלי", הוא אמר, "אין לי שום תירוץ. אני חושב שזה הפשע הגרוע ביותר שיכול לעשות מישהו לאדם חף מפשע".

קוביית פרומו וידאו עמוד בית - לנון בניו יורק. yes
הרוצח מתנצל. ג'ון לנון/yes

צ'פמן הוסיף כי לנון "היה מאוד מפורסם. לא הרגתי אותו בגלל אופיו או סוג האדם שהוא היה. הוא היה איש משפחה. הוא היה אייקון. הוא היה אדם שדיבר על דברים שעכשיו אנחנו יכולים לדבר עליהם וזה נהדר".

צ'פמן התנצל בפני משפחתו של לנון, וגילה שהוא חושב על הרצח "כל הזמן". "רצחתי אותו בגלל שהוא היה מאוד מאוד מאוד מפורסם, וזאת הסיבה היחידה, ואני חיפשתי תהילה עצמית, מאוד אגואיסטי. אני רוצה להדגיש את זה מאוד. זה היה מעשה אגואיסטי מאוד. אני מצטער על הכאב שגרמתי לה (לאונו). אני חושב על זה כל הזמן".

צ'פמן, שהיה בן 25 כשרצח את לנון, הוסיף שכעת הוא מבוגר יותר ויכול לראות שזה היה "מעשה בזוי ודי מצמרר".

כשנשאל אם נעשה צדק, אמר צ'פמן: "כלום לא מגיע לי, כלום", והוסיף כי ראוי היה לגזור עליו עונש מוות בעקבות הרצח. "כשאתה מתכנן באופן מודע רצח של מישהו, ויודע שזה לא בסדר, ואתה עושה את זה בעצמך, זה ראוי לעונש מוות לדעתי".

עוד בוואלה!

זה הסוף

לכתבה המלאה
מרק צ'פמן. Greg Lyuan, AP
מארק צ'פמן/AP, Greg Lyuan

רוצחו של לנון נשוי, ואשתו בת ה-69 גרה בקרבת בית הכלא. צ'פמן אמר בשימוע כי הוא דתי מאוד ו"נוצרי מסור".

לנון נרצח ב-8 בדצמבר 1980 מחוץ לבניין הדקוטה בניו יורק שבו התגורר. כשחזרו לנון ואונו לביתם מאולפן ההקלטות ויצאו מהמכונית, צ'פמן ירה עבר לנון חמישה כדורים. הכדור הראשון החטיא וארבעה כדורים פגעו בגבו ובכתפו. לנון מת עוד לפני שהגיע לבית החולים. לאחר שירה בלנון, זרק צ'פמן את האקדח שלו ארצה, שלף את הספר "התפסן בשדה השיפון" וקרא מתוכו.

רכבי הצלה למרגלות בניין דקוטה בניו יורק, דקות לאחר רצח ג'ון לנון. AP
רכבי הצלה למרגלות בניין דקוטה בניו יורק, דקות לאחר רצח ג'ון לנון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully