וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברווז גרעיני: נאום בנימין נתניהו באו"ם היה תלוש מסדר היום

30.9.2020 / 7:51

במהדורות המרכזיות נושא נאום רה"מ נדחק כצפוי לאחר ענייני הקורונה, ובזמן אמת בחדשות 12 אף קטעו את השידור החי של הנאום לטובת ריאיון בתכנית חיסכון עם שר התקשורת יועז הנדל על פריסת רשת ה-5G החדשה. הרגע הזה אמר הכול: עד כדי כך מדובר ברגע חסר משמעות לחיינו כרגע

בווידאו: נתניהו חושף בנאומו באו"ם מחסני טילים של חיזבאללה/צילום: לע"מ

פעם נאום של נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם היה אירוע: ברווז היה ברווז, פצצה הייתה פצצה. ב-2020, כשסרטונים מוקלטים מראש מוקרנים באולם עם השיש הירוק, הפרופורציות הן אחרות לגמרי, וההתייחסות היא מינימלית. או"ם שמו"ם, גרסת התשפ"א.

בנאום קצר ואפרורי מהרגיל, הקפיד נתניהו להחמיא מאוד לנשיא ארצות הברית ולהודות לוושינגטון על המדיניות במזרח התיכון, כשהגימיק הנוכחי כלל צילומים ממחסן נשק של חיזבאללה. אלא שבמצב הנוכחי נראה שהמסרים לאזרחי לבנון לא מעניינים אפילו את אזרחי ישראל.

העיסוק בנאום במשדרים היה קצרצר, והנפח הנרחב שהוקדש בעבר לניתוח יכולות הנאום של ראש הממשלה, התחלף בדיון בלתי-מסעיר בעליל על התגובה האפשרית של חיזבאללה לטענות. למעשה, בחדשות 12 הנאום אפילו נקטע לטובת ריאיון של קרן מרציאנו בתכנית חיסכון עם שר התקשורת יועז הנדל על פריסת רשת ה-5G החדשה. הרגע הזה אמר הכול: עד כדי כך מדובר היה ברגע חסר משמעות בסדר היום. גם במהדורות המרכזיות, הנושא נדחק, כצפוי, לאחר ענייני הקורונה.

אמנם, הדיון הדל בנאום באו"ם מעלה שאלות לגבי עיסוק היתר בו גם בשנים שגרתיות, אבל המשמעות שלו השנה חריפה הרבה יותר: כשמלוא כובד המשבר הבריאותי-כלכלי מורגש ומומחש באמצעות מספרים מפחידים, גם המהדורות ועורכי משדרי האקטואליה מבינים שלהוציא הסכמי שלום, מה שנשאר מהתמרונים הבינלאומיים של נתניהו ומסריו לאויבי ישראל באזור - הנכס הציבורי המרכזי שלו בדרך כלל - אינם סחורה תקשורתית כרגע. הקשב לא נמצא שם.

כך נראה מהפך: ההופעות באו"ם, פעם אירוע של ממש, איננו עוד אירוע כלל. הברווז הגרעיני חזר להיות בסך הכול ברווז.

נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפני עצרת האו"ם 29 בספטמבר 2020. ---, אתר רשמי
רגע חסר משמעות בסדר היום. ראש הממשלה נתניהו בנאום באו"ם/אתר רשמי, ---

בקטנה

לפנות בוקר חגגו בקשת משדר חגיגי של העימות הראשון בין המועמדים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ וג'ו ביידן - ללא ספק אירוע מעניין לחובבי פוליטיקה אמריקנית, שרוב הישראלים - צריך להודות - לא עוקבים אחריה בדריכות רבה מדי.

כמה נחמד להתמקד בפוליטיקה של מדינה אחרת, כשממש במקביל אושר בשעת לילה בכנסת החוק להגבלת הפגנות, שיש לו השלכות מרחיקות לכת על חיינו כאן. מהדיון הלילי בירושלים, מיותר לציין, איש לא שידר הלילה. משם קשה הרבה יותר לחגוג את הדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully