וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע המופרע של מיקי זוהר בכנסת היה יותר מפחיד מכל סרט אימה

30.9.2020 / 13:05

ההתנהלות של מיקי זוהר בכנסת תמיד הייתה חוקית, אך מעוררת חלחלה. חמש שנים אחרי שנכנס לכנסת מהספסלים האחוריים של הליכוד, הוא הפך לילד הפוסטר של כל מה שרע בפוליטיקה המקומית. זה לא עניין של ימין או שמאל, אלא של קלאס. כשר אבל מסריח, חוקי אבל מרתיח

בווידאו: עימות מעל במת המליאה בין הח"כים זוהר למריח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

אסור לצפות בסרטי אימה בשעות הלילה, ואנחנו בכל זאת עושים את זה. זה חלק מהכיף. פרדי קרוגר מאיים יותר כשרואים אותו בחסות החשכה, ג'ייסון מצמרר יותר כשרואים אותו בלילה של יום שישי ה-13 אבל יותר מהכול, לבעלי לב חלש אסור בשום אופן לצפות בערוץ הכנסת בשעות הלילה המאוחרות. פחד אלוהים. הלילה נשבר שיא במד החרדה, כשהוחלט בערוץ לשדר בשידור ישיר ספיישל אימה מיוחד בכיכובו של מיקי זוהר.

חובבי כדורסל מקומיים זוכרים את דמותו הצבעונית של זוהר מימיו כעסקן ספורטיבי מקומי בקריית גת, שניסה ונכשל להיבחר לתפקיד יושב ראש איגוד הכדורסל מטעם סיעת מכבי. זה נגמר בסערה כשחברי הנהלת האיגוד טענו שהוא מציג את עצמו כעורך דין. הוא לא היה עורך דין. הוא גם לא נבחר לראשות איגוד הכדורסל - אז הוא הפך לחבר כנסת. סך הכול 1,906 מתפקדי ליכוד הצביעו לו בפריימריז, אבל כנציג מחוז הנגב זה הספיק לו כדי להשתחל למקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת. זה לא סיפור היסטורי, זה קרה לפני 5 שנים בסך הכול.

בסך הכול 1,906 בני אדם אחראים לכך שאחת מהדמויות הכי גרוטסקיות בכנסת שלנו ישבה הלילה על כס יושב ראש הכנסת, אחד מהתפקידים הממלכתיים ביותר במדינה, כזה שמזכה את הנושא בתואר להיקבר בחלקת גדולי האומה בהר הרצל לצד נשיאי המדינה. מיקי זוהר, שבחמש השנים שלו בכנסת הספיק להפוך לאחד מהחיילים הנאמנים ביותר של ראש הממשלה נתניהו, מגלם בגופו, נפשו וחוסר הקלאס שלו את כל מה שרע בכנסת.

ח"כ מיקי זוהר בוועדת החוקה - 25 לספטמבר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
חברת הכנסת מריח וחבר הכנסת זוהר. עוד רגע מגעיל, אך חוקי, בפרלמנט שלנו/אתר רשמי, דוברות הכנסת
והנה פותחים טלוויזיה, והאדם הזה, שבכל מדינה נורמלית היה מורחק ממוקדי השלטון, מחייך על הכסא הממלכתי הזה. מפריע לחברת כנסת מהאופוזיציה לנאום, מזלזל בה באופן בוטה ואז מרחיק מהאולם את מי שציין, ובצדק, שזה לא מתפקידו לתת ציונים לנאומים של אחרים

וכך, בחסות החשכה, בשעת לילה מאוחרת כשכבר כל הילדים ישנים, יכולתם לפתוח את הטלוויזיה ולראות את האיש הזה יושב על כיסא יושב ראש הכנסת, מנהל את הישיבה ומגרש מהמליאה חברי כנסת שלא באו לו טוב בעין. כי הוא יכול. מותר לו. זה חוקי. בדיוק כפי שזה היה חוקי כשהוא תקף הורים שכולים בוועדת הכנסת. חוקי אבל מגעיל. בדיוק כפי שנלחם בשיניו למען בעלי אולמות האירועים, בלי לציין שכמה מבני דודיו ורבים מבני משפחותיהם מנהלים אימפריה ששולטת בעסקי האירועים בסביבת קריית גת. מותר לו, כי בני דודים לא נחשבים לקרובים מדרגה ראשונה. כשר אבל מסריח. חוקי אבל מרתיח.

לזכותו של מיקי זוהר צריך להגיד שהוא בולדוזר, והסיבה שנתניהו בחר בו לתפקיד יו"ר הקואליציה לא מקרית. הוא סוס עבודה, כזה שמגיע כל יום לעבודה עם 100% סוללה נפשית ופיזית, הוא לא בוחל באמצעים כדי להשיג את מטרותיו - וממש לא אכפת לו מהדימוי הציבורי שלו. הוא יודע שהוא נתפס בציבור כאידיוט שימושי, אבל הוא יותר חכם מכולם. ועדת האתיקה אמנם נזפה בו לאחר שניהל שלוש ישיבות בעניין השכונה בה הוא בנה את ביתו הפרטי, בלי לשתף את שאר הנוכחים שאשתו מחזיקה בחמש דירות ומשווקת דירות נוספות בשכונה כחלק מעסקי התיווך המשפחתיים. אז נזפה. הוועדה עשתה פרצופים והוא חייך, כי הוא ידע שהוא לא עבר על החוק, אלא רק פיזר סירחון סביבו. כשאתה בואש, אתה לא מרגיש בצחנה.

והנה פותחים טלוויזיה, והאדם הזה, שבכל מדינה נורמלית היה מורחק ממוקדי השלטון, מחייך על הכסא הממלכתי הזה. מפריע לחברת כנסת מהאופוזיציה לנאום, מזלזל בה באופן בוטה ואז מרחיק מהאולם את מי שציין, ובצדק, שזה לא מתפקידו לתת ציונים לנאומים של אחרים. הכח משחית, זה ידוע, אבל אפילו מקיאוולי עצמו לא יכול היה לדמיין ברוחו נסיך יותר מעורר פלצות ממיקי זוהר.

עוד בוואלה!

ברווז גרעיני: נאום בנימין נתניהו באו"ם היה תלוש מסדר היום

לכתבה המלאה
ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מעניין מה הוא יכול היה לעשות עם כל החוכמה הפוליטית שלו למען הציבור בישראל, אם רק היה פועל למענם. ח"כ זוהר/ראובן קסטרו
חברת הכנסת מריח תקפה את נתניהו, כפי שתקפו אותו רבים אחרים על דוכן הנאומים בדור האחרון. "אסור לנו לעמוד מנגד", היא טענה, "אנחנו הצדק והוא השחיתות". האזכור של השחיתות הקפיץ את זוהר, שהגיב: " "זה היה אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל", רגע לפני

זה רק משחק בשבילו. הוא הסתדר בחיים בגיל צעיר, זה לזכותו. הוא שיחק את המשחק בשביל אנשים כמו אבישי בן חיים שיסמנו אותו כישראל השניה, זה היה חלק מהאימג' אפילו בימים שהגיע לכנסת עם היגואר הפרטית שלו. וזה בסדר. באחד על אחד הוא אפילו נחמד. נסו לדבר איתו על כדורסל ותגלו איש מצחיק ומלא תשוקה. בקשו ממנו עזרה בעניין אישי ותגלו אדם נדיב ורחב לב. תבקשו ממנו לפרט את ההוצאות שלו ואת התרומות שלו, כאלה שאמורות להביך כל פוליטיקאי, ותקבלו ממנו פירוט מלא ושקוף. זה האיש, לטוב ולרע. עכשיו חשבו כמה מבאס זה. הבולדוזר הזה, שהתייתם בגיל צעיר מאביו, סעד את אמו החולה וניהל את עסקי המשפחה בהצלחה רבה, הגיע לכנסת בגיל 35 כדי לעבוד למען הציבור, ועבד בעיקר בשביל איש אחד. איזה בזבוז. עם כל החוכמה הפוליטית שלו ויכולות הביצוע המוכחות שלו, הוא יכול היה להיות נכס עבור אזרחי ישראל, אם רק היה בוחר לפעול למענם.

הלילה, הטלוויזיה שלנו הציגה את מיקי זוהר כדמות מפחידה ומסמנת רעות, בלי שום מניפולציית מצלמה או אפקטים מיוחדים. זו לא אמורה להיות פוזיציה של ימין או שמאל. בפריים אחד עמדה לצדו של זוהר חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח, שעזבה את מפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ מכיוון שלא רצתה לבגוד במצביעים שלה. מדובר בשני הקצוות של הנאמנות הציבורית בכנסת. אפשר לא להסכים עם הדעות של מריח, אבל גם מצביעי הימין יכולים להעריך נציגת ציבור שוויתרה על מנעמי השלטון והלכה עם האידיאולוגיה של המצביעים שלה, ושילמה על כך מחיר אישי.

חברת הכנסת מריח תקפה את נתניהו, כפי שתקפו אותו רבים אחרים על דוכן הנאומים בדור האחרון. "אסור לנו לעמוד מנגד", היא טענה, "אנחנו הצדק והוא השחיתות". האזכור של השחיתות הקפיץ את זוהר, שהגיב: "זה היה אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל", רגע לפני שנכנס לטנטרום של ילד בן שנתיים וצרח לכל עבר מהכיסא הכי ממלכתי במשכן.

מיקי זוהר הוא מהחברים הכי צעירים בכנסת. צעיר יותר מאיילת שקד ונפתלי בנט. אפילו איציק שמולי מבוגר ממנו, בחודש. בזמן הסגר הראשון של הקורונה זוהר חגג את יום הולדתו ה-40. מיקי זוהר נולד בשנת 1980 למדינה ימנית. הליכוד הייתה מפלגת השלטון כמעט בכל חייו. הוא לא גדל על אתוס ציוני חלוצי, אלא על פוליטיקאים מושחתים שככל שריכזו יותר את השלטון אצלם הפכו לחזקים ונערצים יותר. לא פלא שאחד הדברים שהכי הטרידו את מנוחתו של זוהר במהלך משבר הקורונה הוא ההתמודדות עם החזרי המס של נתניהו, והוא נלחם על חוק שיהפוך את ראש הממשלה ששווה עשרות מיליוני שקלים ("נכה כלכלית", לפי זוהר) לעשיר יותר, על חשבון המדינה. שלא יהיו ספקות, נתניהו הוא המלך של סרט האימה הזה, ומיקי זוהר הוא לא יותר מהריקבון שגדל בערוגת הפרא הבלתי מטופחת בחצר המלוכה. עכשיו נותר לראות כמה נזק הוא יעשה לנו, האזרחים, עד לסרט ההמשך הבלתי נמנע.

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully