וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באתי לשידור עם רעד והתרגשות": בתום ימי האבל, דידי הררי חזר לשדר ברדיו

21.10.2020 / 14:22

בתום ה-30 למות רעייתו מירית הררי, המגיש דידי הררי חזר לשדר את תכניתו ברדיו 103FM אותה הגיש עם שלוש בנותיהם. בדברי פתיחה מרגשים אמר הררי: "אני מקווה שהאופטימיות של מירית תדבק בנו, ושנחייך תמיד כמו שהיא חייכה עד הרגע האחרון". במהלך השידור פרץ בבכי

מירית הררי - סרטון פרידה/צילום: דוברות איכילוב

בתום ה-30 למותה של רעייתו מירית הררי, המגיש דידי הררי חזר היום (רביעי) לשדר ברדיו 103FM. הררי הלכה לעולמה ב-20 בספטמבר, בגיל 52, לאחר מאבק של כשנתיים בסרטן הכבד, ולמחרת הובאה למנוחות בבית העלמין בבני ציון. התכנית הוקדשה כולה למירית, והוא הגיש אותה לצד שלוש בנותיהם - מאיה, אבישג ונועה. התכנית כוללת שירים שאהבה וסיפורים אישיים. במהלך השידור פרץ הררי בבכי.

בפתח השידור אמר הררי הנרגש: "בכל 30 שנותיי ברדיו לא זכור לי שבמשך חודש ושבוע לא הייתי בשידור. תמיד חזרתי לרדיו כמה שיותר מהר אבל הפעם, אחרי שנתיים קשות, מלאות, מעצימות וכואבות, שבסופן מיריתי שלי הלכה לעולם טוב יותר, הרגשתי שאני חייב זמן לעצמי, להתאבל, להיזכר, לחשוב ולהיות עם המשפחה שלי, שביחד ננסה לאחות את השברים. ראשית אני רוצה לומר תודה. אין לי מילים לתאר את החום, האהבה, האמפתיה והניחומים שקיבלנו מכם. אלפי הודעות ופוסטים מתלמידים שעשו עבודות, מחיילים וחיילות בבסיסים, מדתיים וחילוניים, משמאלנים וימנים, מאנשי פוליטיקה ואנשי היום-יום, מבעלי משפחות ואנשים בודדים, מילדים, ממבוגרים, משכנים, מאנשים מהארץ ומחו"ל. כל האנשים האלה ביחד כתבו לנו, פרסמו ממים מדבריה של מירית שהתפרסמו ברשת, והאמת זה נורא עזר לנו. מצטער מראש שלא הצלחתי לענות לכולם, אני עדיין עונה להודעות. אלפים על אלפים. קראתי הכול, ותודה ענקית לכולכם על התמיכה הזאת, זה לא מובן מאליו. היום באתי לרדיו עם רעד קל והתרגשות שמזמן לא הייתה לי, בגלל זה גם ביקשתי מהבנות שלי מאיה, אבישג ונועה לבוא איתי כדי לתמוך, אולי לדבר, אולי לשתף, ובעיקר לתמוך ולהיות כאן איתי, שאני אראה את העיניים שלהן מולי. מיריתי שלי הפכה לדמות ציבורית בזכותה, לא בזכות היותה אשתי אלא בזכות העוצמות שלה, בזכות האור שלה, בזכות הכוח שהיא העניקה לכל כך הרבה אנשים".

השידור נפתח בשיר "More Than A Woman" של הבי ג'יז. "זו מירית", אמר הררי, "גם כי היא כזאת, הרבה יותר מרק אישה. גם כי זה וודאי שבכל פעם שנכנסת לאוטו שלה הבי ג'יז היו אי שם ברקע. ותמיד הייתה את השאלה, נו, מירית, מתי מחליפים דיסק למשהו אחר? והיא עם הבי ג'יז בכיף מאוד גדול. או שלמה ארצי. כל אוסף אפשרי היה שם, הוא היה אהבתה של מירית עוד מילדות, במיוחד השיר 'תתארו לכם'. כי כשאני קורא את המילים, 'תתארו לכם עולם יפה / פחות עצוב ממה שהוא ככה / ואנחנו שם הולכים עם שמש בכיסים' - אז השמש הזאת היא השמש שלנו, מירית. היא תאיר עלינו לתמיד. האופטימיות הזאת של מירית והרצון לעולם יפה יותר תדבק בנו אני מקווה, וגם בכם, ושנחייך תמיד כמו שהיא חייכה עד הרגע האחרון".

צפו: דידי הררי חוזר לשדר ב-103FM בתום ה-30 על מות אשתו מירית

אתמול, ביום ה-30 למותה, שחררה המשפחה סרטון פרידה מצמרר שצילמה מירית לפני יותר משנה, ביולי 2019, באחד האשפוזים בבית חולים איכילוב, שביקשה שיופץ רק אחרי מותה. "אם אתם רואים את הסרטון הזה, כנראה שהפור נפל", אמרה הררי בסרטון. "אני רוצה להגיד תודה על האהבה הענקית שכולם הרעיפו עליי, על התפילות, על החיזוקים. זאת השנה היפה בחיים שלי, אין פה ספק. עברתי דברים קשים, אבל בשנה הזאת קיבלתי את ההזדמנות להוציא את הטוב שבי, וקיבלתי משמעות, לא ידעתי לכמה זמן, אבל המשמעות שקיבלתי בשנה הזו - לא זכיתי לה ב-51 השנים שקדמו לה, וזה הדבר הנפלא ביותר".

"המסר שאני רוצה להעביר לכולם זה לא לפחד, אני יודעת שזה לא פשוט להפנים דבר כזה, אבל זה אפשרי. תחשבו שאנחנו פה באים לשישים, שבעים, שמונים שנה לא בשביל עוד טיול, או עוד בית או עוד שמלה יפה. בעיניי משמעות החיים זה אהבת חינם, לעשות טוב, לחזק אנשים אחרים, להיות צינור שמעביר טוהר, לחשוב לפני שאנחנו כועסים ובכלל, לדעת שאנחנו יוצרים את המחלות עם לחצים ותסכול, ואנחנו יכולים גם להבריא את עצמנו. אני זכיתי ליהנות ואני מאחלת לכולם המון בריאות והמון אהבת חינם - זה הכי חשוב".

עוד בוואלה!

מירית הררי הובאה למנוחות: "תפרשי כנפיים, תהיי מלאך כמו שהיית בחייך"

לכתבה המלאה
דידי הררי פורץ בבכי לאחר שחזר לשדר ברדיו 103FM בתום ה-30 למות אשתו מירית. צילום מסך, צילום מסך
דידי הררי פורץ בבכי לאחר שחזר לשדר ברדיו 103FM בתום ה-30 למות אשתו מירית/צילום מסך, צילום מסך

בשנה האחרונה פרסמה הררי פוסטים מרגשים שבהם סיפרה על התמודדותה עם המחלה - פוסטים שהפכו לוויראלים וזכו לעשרות אלפי שיתופים. חודש לפני מותה נישאה בתה, אבישג, בחצר ביתה. שבוע וחצי לפני מותה פרסמה פוסט מצמרר בפייסבוק שבו סיפרה על התלבטותה אם להישאר בבית החולים או בבית. "ההחלטה לא פשוטה בכלל. בבית החולים עוד מחזיקים אותי בחיים. בבית הכל יכול לקרוס בבת אחת". עוד כתבה כי היא מבינה שהמוות קרוב: "כל יום אני שואלת את עצמי אם היום זה היום. אני מוכנה לשעת השין".

בהלווייתה, לאחר ההספדים, ביצע ישי ריבו את השיר "הלב שלי", שלדברי דידי הררי, "מירית שמעה אותו ברדיו אחרי שחזרה מבית החולים, ואמרה לשוגי 'הייתי רוצה אותו בהלוויה שלי". שלשום, לקראת סיום 30 ימי האבל, המשפחה התכנסה בביתה, וחנן בן ארי הגיע לשיר להם את שירו "שמש", אותו אהבה מירית וממנו ציטט דידי הררי בפוסט מרגש שפרסם לאחר מותה. השיר כולל את המילים: "ואז אני אהיה כמו שמש לעולם / אהיה כמו ציפור נודדת במרחב / אתה, אתה תהיה לי מלך לעולם / מודה אני לך על דרך שנשבעת לי".

דידי הררי והמשפחה בהלוויה של מירית הררי. ראובן קסטרו
דידי הררי ובנותיו בהלוויית מירית הררי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully