וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרגדיה שוברת הלב מאחורי הלהיט החדש של נטפליקס

22.10.2020 / 0:51

"מעל ומעבר לירח", התשובה של נטפליקס ל"בת הים הקטנה" ו"לשבור את הקרח", הוא צעד נוסף בניסיון שלהם להשתלט על עולם האנימציה. בשיחה עם יוצריו ועם המדבבת סנדרה הו, הם מגלים שהסרט הוא למעשה צוואה מרגשת של התסריטאית המנוחה שלו

טריילר הסרט "מעל ומעבר לירח"/נטפליקס

זה מזמן לא סוד שנטפליקס רוצים להיות כמו דיסני, וכעת הם עושים צעד נוסף בניסיון שלהם ליישר קו עם האימפריה הכי גדולה בהוליווד. שירות הסטרימינג מעלה באופן בלעדי את "מעל ומעבר לירח", סרט האנימציה הכי שאפתני שלו עד כה, וכזה שקשה להתעלם מן הדימיון בינו והלהיטים הקלאסיים של האולפן המתחרה, למשל "לשבור את הקרח".

נוסף לכך, את "מעל ומעבר לירח" ביימו שני יוצרים שהיו חלק מן ההיסטוריה המפוארת של דיסני: גלן קני, שהיה שותף לעשיית "בת הים הקטנה", "אלאדין", "היפה והחיה" ועוד; וג'ון קארס, שהיה שותף ליצירת אותו "לשבור את הקרח", בין השאר.

בדומה לדיסני, שמנסים יותר ויותר לקרוץ לקהל הסיני, למשל בעיבוד המחודש ל"מולאן", כך גם נטפליקס ב"מעל ומעבר לירח", שהוא הפקה משותפת עם חברה סינית, מתרחש במדינה ומתבסס על המורשת והתרבות שלה. גיבורתו היא ילדה שאמה היתה נוהגת לספר לה אודות אלת הירח צ'אנג-הא. לאחר מותה של האם, בתה הדואבת בונה טיל כדי לנסוע לירח, לפגוש את האלה ולהוכיח שהיא קיימת, בדיוק כמו בסיפורים של האם המנוחה.

גלן קני עבר בעבר בתפקידים שונים כאנימטור וכמפיק בסרטים של דיסני, וגם ביים את "כדורסל יקר", סרט האנימציה הקצר וזוכה האוסקר שהתבסס על שיר האהבה של קובי בריאנט לכדור הכתום, אך זו הפעם הראשונה שהוא מביים סרט אנימציה באורך מלא. סיבוב הבכורה שלו היה אמור להיות כבר בתחילת העשור הקודם עם "Tangled", אך התקף לב מנע זאת ממנו, ו"מעל ומעבר לירח" איפשר לו בכל זאת להתנסות בחוויה.

מעל ומעבר לירח. נטפליקס,
דיסני, מאחורייך!/נטפליקס

בפאנל וירטואלי שבו הוזמנו לנכוח גם עיתונאים מרחבי העולם, קני נראה נרגש מעצם המעמד, ודיבר על הדמיון בין הגיבורה כאן ודמויות איקוניות שצייר בעבר - למשל אריאל מ"בת הים הקטנה".

"זה יישמע מוזר, אבל אני באמת ובתמים מאמין שהדמויות האלה שאני מצייר, היו קיימות עוד לפני שציירתי אותן", הוא אומר. "זה כאילו שהן רק חיכו לך, שתתן להן חיים על הדף ואז על המסך. הדמויות שלי הן כמו הילדים שלי. אני אוהב את כולן באותה מידה, ואני מרגיש שאכיר אותן כל חיי. פייפיי, הגיבורה כאן, ניחנה בשילוב בין תבונה יוצאת דופן, דימיון עשיר ונחישות, שמאפשרת לה ללכת עד הסוף עם ההרפתקה המטורפת הזו. איך לעזאזל הילדה הזו תוכל לבנות טיל שיגיע עד הירח? אין דבר העומד בפני הרצון".

כמיטב המסורת העכשווית של דיסני, "מעל ומעבר לירח" שזור בשמונה נאמברים מוזיקליים, וכמעט אף פעם לא עוברות כמה דקות בלי שאחת הדמויות פוצחות בשיר. "איך מעבירים רגשות?", שואל קני ואז עונה - "אפשר לעשות את זה במילים, עדיף לעשות את זה בדימויים, והכי טוב לעשות את זה במוזיקה, יש לה כוח שנכנס עמוק לתוך הנשמה".

עוד בוואלה!

מאה סרטים לראות בנטפליקס: המדריך המלא

לכתבה המלאה
מעל ומעבר לירח. נטפליקס,
יוצג בגרסה מקורית ובגרסאות מדובבות. מתוך "מעל ומעבר לירח"/נטפליקס

את התסריט לסרט כתבה הקולנוענית הפורייה והמוערכת אודרי וולס, שמתה מסרטן לפני שנתיים וההפקה של "מעל ומעבר לירח" יצאה לפועל לאחר מותה. הוא זמין אצלנו בגרסאות מדובבות וגם בגרסה המקורית. במקור, את תפקיד האם החורגת של הגיבורה מדבבת שותפה ותיקה של התסריטאית המנוחה - סנדרה הו, שכיכבה אצלה למשל ב"תחת שמי טוסקנה".

"נכחתי באירוע לזכרה של איגוד התסריטאים והתסריטאיות, והמפיקה ג'ני רים רדפה אחריי עד החנייה כדי להגיד לי 'את חייבת להשתתף בסרט הזה, את חייבת'", מספרת הו. "ידעתי שאודרי כתבה אותו בזמן שהיתה חולה, וכשידעה שהיא הולכת למות, ולכן פשוט לא הייתי מסוגלת לקרוא אותו, אבל ג'ני התעקשה, והרגשתי גם את הרוח של אודרי תופסת אותי ואומרת לי 'מה קורה איתך? את חייבת לעשות את התפקיד הזה. אני כל כך שמחה שהשתכנעתי".

סנדרה הו. טרנס פטריק, GettyImages
סנדרה הו עם פרס גילדת השחקנים על "להרוג את איב"/GettyImages, טרנס פטריק

"התסריט הזה היה מאוד חשוב לאודרי", מסכמת המפיקה פלין צ'ו. "מבחינתה, זה היה מכתב אהבה לבת שלה ולבן הזוג שלה, והיא כתבה להם בו שגם כשמאבדים מישהי, האהבה שהיתה לכם נשארת לנצח".

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully