וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יעזור בית דין. גם עם ביריות עדי ביטי לא תהיה רבע מביונסה

הקליפ החדש של עדי ביטי יכול היה להיות דוגמה טובה לדיון סביב מי-טו אילו הייתה שם מיניות אותנטית או אם היה לוקח את כל הדימויים הסקסיסטיים והופך אותם על פיהם. אבל זה לא. אפס כריזמה, אפס מיניות, אפס עניין. פשוט שעמום אחד גדול שמתיימר להצדיע לבריטני

עדי ביטי מתגייסת לצה"ל (צילום: ניר פקין)

הבעיה עם כל הסערה הזאת שמסתחררת סביב הקליפ החדש של עדי ביטי, היא שזה מסיח את הדעת מכך שמדובר בשיר מאוד גרוע עם קליפ נוראי. לבי על עדי ביטי, כי באמת, זה כבר לא נעים מכמה שלא הולך לה. היא התחילה כילדה מתוקה, גם אם 'עשויה' מדי ואובר מודעת לעצמה אי אז בבית ספר למוזיקה ומאז לא מפסיקה לחטוף כאפות בבית הספר של החיים.

המאץ' אפ שיצרו לה מתחילת הדרך מול נועה קירל מותיר אותה הרבה מאחור לאכול אבק. היא לא קרובה אפילו לייצר את רמות הסנסציה האימפריאליות של נועה קילה. היא הלכה להישרדות, כנראה בתקווה לנפץ את תדמית הילדה הקטנה ולהראות איך היא גדלה להיות אמזונה פייטרית, אבל גם שם היא נותרה קטנה ומוקטנת. ועכשיו הקליפ הזה והשיר הזה - הבאמת באמת לא טוב. פשוט לא טוב. והח"כית הזאת שהתלבשה עליה, והתגובה שלה שעלתה לה בחמישה ימי מחבוש על תנאי באדיבות צבא ההגנה לישראל. וזה עוד לפני שאמרנו מילה על אבא שלה, שהורשע בביצוע מעשים מגונים במעריצותיה הקטינות ובקריירה שלה גם יחד. אלוהים אדירים, איך יש לה עוד קריירה אחרי כל זה?

אבל עדי ביטי מתעקשת על קריירה וממשיכה לנסות, ולכן אנחנו כאן. מדברים על השיר החדש שהיא הוציאה. מילותיו כמו נכתבו על ידי זרם תודעה של אוטו-קומפליט במקלדת הווטסאפ של ילדה בת 13. הסאונד של קולה מעוות תדיר על ידי תוכנת AutoTune והוייב הכללי הוא של משהו טיקטוקי שאין הצדקה שיימשך יותר מ-20 שניות, בטח אם לא עומדת לנו הזכות לעשות סווייפ או לגלול למשהו יותר מעניין.

הסערה התעוררה כמובן בגלל הדימויים המיניים בקליפ - ריקוד בהלבשה תחתונה וביריות, רולים של סושי שנאכלים מגופה החשוף של אישה אסיאתית (שזה כנראה יותר רייסיזם מסקסיזם). ויש גם מחוות ברורות לאיקונות פופ נשיות כמו בריטני ספירס, ביונסה ומדונה. אלא שביטי היא לא בריטני, היא לא מדונה והיא בטח לא ביונסה. היא גם לא כל כך מינית. בניגוד לאיקונות שבהן היא נתלית, היא לא משדרת שום דבר בצורה אותנטית - לא מיניות, לא עוצמה, אפס כריזמה.

עוד בוואלה!

לאחר שתקפה ח"כית: עדי ביטי נשפטה בצבא וקיבלה 5 ימי מחבוש על תנאי

לכתבה המלאה
עדי ביטי חמסה חמסה. יוטיוב, צילום מסך
איפה האותנטיות? עדי ביטי/צילום מסך, יוטיוב

לכל אורך הקליפ נסוכה על פניה של ביטי אותה הבעה אטומה וריקה - אפילו כשהיא חוזרת על המילים "מכשפה עם קאווה", שזה משפט שבאמת לא ברור לי איך אפשר להשלים אותו בלי לגחך. את הכוריאוגרפיה היא מבצעת בתנועות מכניות, מדוייקות אולי, אך נטולות תשוקה. זאת לא ביונסה ולא נועה קירל, אין פה לא מוב ולא גרוב. ולא יעזור לכם בית דין - גם בביריות ווילון חרוזים על הראס עדי ביטי לא אקזוטית ולא פתיינית.

בתוך זירת השיח הפמיניסטי ומחאת המי טו (שחוגגת 3 שנים בימים אלה ממש), מיניות היא קצת חרב פיפיות. מצד אחד, היא הדבר שנשים מבקשות להתנער מהאופן שבו הוא מגדיר אותן. ומן הצד השני, היא גם כוח שנשים מבקשות לרתום ולווסת, להשתמש וליהנות ממנו - כי זו זכותן. זכותנו. לא בטוח שעדי ביטי והקליפ החדש שלה הם בכלל דוגמה טובה לדיון הזה. הוא יכול היה להיות, אילו היתה שם באמת מיניות אותנטית אמיתית, או אם זה היה מין הפוך על הפוך כזה, שלוקח את כל הדימויים הקלאסיים הסקסיסטיים וכאילו הופך אותם על פיהם. אבל זה לא. הלוואי שזה היה, אבל תצפו בקליפ ותראו שלא. זה סתם. זה כלום. משעמם.

  • עוד באותו נושא:
  • עדי ביטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully