וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאוסקר: "אסיה" הוא הזוכה בפרס אופיר לשנת 2020

13.11.2020 / 15:03

"אסיה" של רותי פרי-בר בכיכובן של שירה האס ואלונה איב הוא הזוכה הגדול של פרסי אופיר 2020, וייצג את ישראל באוסקר האמריקאי. ניר ברגמן ("הנה אנחנו") זכה בפרס הבימוי 18 שנה לאחר שעשה זאת לראשונה עם "כנפיים שבורות". "לאה צמל" זכה בקטגוריית הדוקו

טריילר הסרט "אסיה"/יונייטד קינג וגם סרטים

הקולנוע הישראלי עבר ושרד הרבה דברים - אבל שנה כזו לא היתה לו. האולמות סגורים מאז חודש מרץ, וכמעט אף סרט חדש תוצרת הארץ לא הספיק לעלות השנה לאקרנים, כשגם העתיד הקרוב נראה מעורפל עד מאוד.

בינתיים, התקיים היום (שישי) טקס פרסי אופיר, האוסקר הישראלי. לאור הנסיבות, הוא לא נערך באולם בנוכחות קהל אלא במשדר טלוויזויוני בכאן 11, כשכמעט כל הסרטים המתמודדים הם כאלה שלא מוכרים לקהל הרחב, לא הופצו עדיין מסחרית ולמעשה לא הוקרנו אצלנו על מסך גדול בשום מסגרת - חברי וחברות האקדמיה הישראלית צפו בהם בסטרימינג.

דבר אחד שלא השתנה הוא שגם השנה, הזוכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר הפך אוטומטית לנציג שלנו לאוסקר האמריקאי, ויתמודד על מקום בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר, שנראית השנה פתוחה במיוחד.

קטע מהסרט "אסיה". באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים,
תשעה פסלונים, כולל בקטגוריות המרכזיות. מתוך "אסיה"/באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים

בקטגוריית הסרט הטוב ביותר זכה "אסיה", סרטה העלילתי הארוך הראשון של רותי פרי-בר, אותו הפיקו אורית זמיר ויואב רועה. אלונה איב ושירה האס מככבות בו כאם ובתה, שההרמוניה ביניהן מתערערת כשהבת מודיעה על כוונתה לאבד את בתוליה.

נוסף לכך, קטף הסרט לא פחות משמונה פסלונים נוספים. איב התכבדה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר, לראשונה בקריירה שלה; והאס בקטגוריית שחקנית המשנה - לאחר שכבר זכתה בה על "פרא אציל". אסתר קלינג, שליהקה את שתיהן, זכתה בקטגוריית הליהוק.

גם שאר הזוכות מטעם הסרט היו נשים: דניאלה נוביץ' בקטגוריית הצילום, קרני פוסטל בקטגוריית המוזיקה המקורית, נטע דבורקיס בקטגוריית העריכה, תמר גדיש בקטגוריית העיצוב האמנותי והילה אלקיים בקטגוריית האיפור.

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה כל כך הרבה נשים זוכות באופיר, וגם הפעם הראשונה שבה אישה זוכה בקטגוריית הצילום והפעם הראשונה שאישה זוכה בקטגוריית המוזיקה המקורית.

להצלחה של "אסיה" בפרסי אופיר קדמה שורה של הישגים בינלאומיים: בין השאר, הוא קטף שלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה הניו יורקי, ונרכש להפצה באנגליה בידי קורזון, אחת מן החברות הטובות והאיכותיות בממלכה המאוחדת.

עוד בוואלה!

"זו הממשלה הכי גרועה בתולדות ישראל. היא אפילו גרועה יותר מהממשלה ביום כיפור"

לכתבה המלאה
אורית זמיר ויואב רועה, מפיקי "אסיה". איציק בירן,
אורית זמיר ויואב רועה, מפיקי "אסיה", עם הפרס/איציק בירן

בפרס הבמאי הטוב ביותר זכה ניר ברגמן על "הנה אנחנו", 18 שנה לאחר שעשה זאת לראשונה על "כנפיים שבורות" - הפער הגדול ביותר שזכור בפרסי אופיר בקטגוריה הזו.

הסרט מבוסס על תסריט של דנה אידיסיס, וכמו "על הספקטרום" שלה, גם הוא עוסק בדמות על הספקטרום, שאמורה להיכנס למוסד אך תחת זאת יוצאת למסע לא מתוכנן. נוסף לפסלון בקטגוריית הבימוי, הוא קטף פרסים נוספים: אידיסיס בפרס התסריט, שי אביבי בפרס השחקן הראשי, ונועם אימבר בפרס שחקן המשנה

מלבד "אסיה" ו"הנה אנחנו", רק שני סרטים עלילתיים ארוכים נוספים קטפו פרס כלשהו. "המתים של יפו" זכה בפרס עיצוב התלבושות, על עבודתה של רייצ'ל בן דהן. "המחשמלים" זכה בפרס עיצוב הפסקול, על עבודתם של עודד רינגל, יוסי אפלבאום, אבי מזרחי וגיל תורן - שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה.

ניר ברגמן. איציק בירן,
ניר ברגמן, במאי "הנה אנחנו", עם הפסלון/איציק בירן

בפרס הסרט התיעודי הארוך ביותר זכה הדוקו השנוי במחלוקת "לאה צמל, עורכת דין", שהוסיף בכך עוד פסלון לארון התארים העמוס שלו. את פרס הסרט התיעודי עד שישים דקות קטף "גשם בעיניים" של רון עומר על אמו המנוחה, דבורה עומר. שני הסרטים, אגב, הם תוצרת HOT 8. פרס הסרט העלילתי הקצר הוענק ל"ברכה" שמיקי טריאסט ואהרון גבע ביימו על פי תסריט של בת-אל מוסרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully