וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה האס, אהוד ברק ואהובה עוזרי: התוכנית הישראלית של פסטיבל הקולנוע ירושלים

18.11.2020 / 8:47

למרות הקורונה, התחרות הישראלית של פסטיבל ירושלים שיתקיים בדצמבר עמוסה ועשירה. בגזרה העלילתית, "אסיה" ו"הנה אנחנו" יחדשו את התחרות שהתחילה בפרסי אופיר, ובזו התיעודית יהיו סרטים על אהוד ברק, אהובה עוזרי והילד מעין-כרם שרצח את משפחתו

טריילר הסרט "אסיה"/יונייטד קינג וגם סרטים

כמה מהשמות הבולטים בעולם הקולנוע המקומי ישתתפו בתחרויות הישראליות של פסטיבל ירושלים, שהכריז הבוקר (רביעי) על מרכולתו. הפסטיבל היה אמור להתקיים בקיץ, נדחה פעמיים בשל הקורונה וכפי שפורסם כבר בשבוע שעבר, יתקיים בסופו של דבר בדצמבר הקרוב, במתכונת שתהיה ברובה או בכולה וירטואלית. באותה הזדמנות פורסם גם כי סרט הפתיחה יהיה "סבלט" של איתן פוקס, שלא יוקרן במסגרת תחרותית, ועכשיו נודע מי חמשת הסרטים העלילתיים שכן ישתתפו בתחרות העלילתית.

בין החמישה, בולטים שני הסרטים שכיכבו בסוף השבוע בפרסי אופיר - "אסיה" של רותי פרי-בר, שזכה בתשעה פרסים שכאלה, כולל לסרט הטוב ביותר ולכוכבות שלו, אלונה איב ושירה האס; ו"הנה אנחנו" שזכה בארבעה פסלונים - לבמאי ניר ברגמן, לתסריטאית דנה אידיסיס ולכוכביו שי אביבי ונועם אימבר. נקודת דימיון נוספת היא שכל אחד מהסרטים עוסק בקשר בין הורה וילדו, שסובל מקושי מסוים. ב"אסיה" זו אם ובתה, וב"הנה אנחנו" אב ובנו.

שני הסרטים האלה כבר השתתפו בפסטיבלים בינלאומיים - "אסיה" זכה בשלל פרסים בפסטיבל טרייבקה, ו"הנה אנחנו" בפרס חביב הקהל בפסטיבל מונפלייה, ונבחר לפסטיבל קאן. התחרות בירושלים תהיה הקרנת הבכורה הישראלית שלהם.

בצד השניים, יתחרו שלושה סרטים נוספים - "הלילה הזה" של נדב שירמן, מי שפרץ עם הדוקו "הנסיך הירוק" וכעת מציג סרט עלילתי על הפיגוע שהתרחש במשגב-עם בתחילת שנות השמונים; "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג, שקיבל השנה את הלייבל של פסטיבל קאן, ומציג ליהוק מפתיע בתפקידים הראשיים: רוני קובן ומרק רוזנבאום, המגלמים אב ובנו המתמודדים עם המיתות שבשם הסרט; ובאווירה קלילה יותר, "שאיפה לחיים" של מתן גוגנהיים ואסף אבירי, עם צוות כוכבים בין-דורי שכולל את שלמה בראבא, דבל'ה גליקמן, גדי יגיל, אבי קושניר וג'וי ריגר, המציגים סיפור על אלמן שרגע לפני יום הולדתו ה-80, הופך לסוחר קנאביס.

קטע מהסרט "אסיה". באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים,
בתחרות העלילתית. אלונה איב ושירה האס ב"אסיה"/באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים

גם התחרות התיעודית מציגה תותחים ותותחיות. דרור מורה, מי ש"שומרי הסף" שלו הוא מסרטי הדוקו הישראלים המצליחים בכל הזמנים, שב לעסוק בסכסוך והפעם עם "הגורם האנושי", סרט המביא את נקודת המבט של האמריקאים שתיווכו בתהליך השלום לדורותיו; רן טל, שחתום על קלאסיקות מודרניות כמו "גן עדן", מציג ברוח דומה דוקו בשם "מה היה קורה אילו? אהוד ברק על מלחמה ושלום". סרט נוסף שנע במחוזות הללו הוא "ילדים" של עדה אושפיז, שהילדים בשמו הוא נקרא הם חמישה פלסטינים החושפים בפנינו איך נראית התבגרות מהצד שלהם.

פוליטיקה מזווית אישית עומדת גם במרכז "מרפסת" של אלעד דוידוביץ'-שיקוביץ', הנקרא בשם המרפסת שממנה הוא מביט לתוך עצמו ועל החברה הישראלית, בתקופה שבין ימי הזיכרון ויום העצמאות. סרט מטלטל נוסף יהיה "המניע" של טלי שמש ואסף סודרי, שחוזר ל-1986 ומנסה להבין מה הוביל ילד בן 14 מעין כרם לרצוח את הוריו ואת שתי אחיותיו.

חובבי סרטי דוקו על שואה ייהנו מ"מורנוב" של חן שלח על האזור שעמד בלבו של גטו ורשה. וכמובן, אי אפשר בלי שתי ביוגרפיות של אושיות אמנותיות: "דני קרוון" של ברק הימן ו"אהובה עוזרי: צלצולי פעמונים" של עופר פנחסוב.

עוד בוואלה!

סוף סוף זה קורה: פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים בדצמבר

לכתבה המלאה
מה היה קורה אילו? אהוד ברק על מלחמה ושלום. תולי חן,
בתחרות התיעודית. מתוך "מה היה קורה אילו? אהוד ברק על מלחמה ושלום"/תולי חן

בתחרות הסרט הקצר ישתתפו סרטים קצרים רבים, שגם בהם יש כמה שמות בולטים: "מותו של זה" של אבישי סיוון, שכבר ביים סרטים עלילתיים ארוכים עטורי שבחים, למשל "תיקון"; "המשימה חברון", דוקו של רונה סגל, מי שכתבה את התסריט לסרט הארוך "שש פעמים", המציג עדויות של חיילים ששירתו בעיר בשמה הוא נקרא; "ועכשיו לעצום עיניים" של תום נשר, שבמהלך לימודיה התיכוניים ביימה כמה סרטים מבטיחים עד מאוד וזה הסרט הראשון שלה באפיזודה הנוכחית של חייה; ו"התאונה" של אמרי דקל-קדוש, ש"תמונת משפחתי בשנתי הי"ג" שלו הוא מהסרטים הקצרים הטובים שנעשו בישראל.

ודובדבן נוסף: מחוץ למסגרת תחרותית תוקרן גרסה חדשה ל"ההתחלפות" של ערן קולירין, הסרט שביים לאחר "ביקור התזמורת", והשתתף בגרסתו המקורית בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה בתחילת העשור הקודם. גם לקורונה, איך לא, יש חלק בפרויקט הזה: "בחודשים האחרונים, סגור בבית, כשבחוץ המגיפה, התחלתי לשחק מחדש עם החומרים מהסרט", הצהיר הקולנוען המבריק. "ערכתי, הוספתי מוזיקה, נהניתי מאוד וגם צחקתי הרבה. זו לא 'גרסת הבמאי' של הסרט. כל גרסה היא גרסת הבמאי. היא מה שהיה באותו הרגע. 'ההתחלפות' הוא סרט על האפשרות להביט על דברים מחדש והאפשרות הזו תמיד קיימת". הקולנוען מקדיש את ההקרנה לחברו ושותפו המקצועי, מעצב הפסקול גיל תורן שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה.

הפסטיבל יתקיים בין העשרה לעשרים בדצמבר, וכעת נותר לחכות לפרסום שמות הסרטים שיוקרנו במסגרת הבינלאומית שלו.

אהובה עוזרי: צלצולי פעמונים. רונן ללנה,
בתחרות התיעודית. מתוך "אהובה עוזרי: צלצולי פעמונים"/רונן ללנה
הנה אנחנו. שי גולדמן,
בתחרות העלילתית. מתוך "הנה אנחנו"/שי גולדמן
מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם. דוד סטוזמייסטר,
בתחרות העלילתית. מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"/דוד סטוזמייסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully