וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול מזרחי, בעלי הבארבי, מאיים לעתור לבג"צ נגד המדינה אם יוקם מתחם הופעות באילת

22.11.2020 / 12:38

חשיפת וואלה! תרבות כי שר התרבות טרופר מקדם מתווה הופעות באילת, עוררה את זעמו של מנהל מועדון הבארבי שאול מזרחי, שמאיים לעתור שוב לבג"צ נגד המדינה. "המתווה הזה הוא דבר נתעב. אם פתחת באילת אתה יכול לפתוח בעוד מקומות. יש פה מאות אלפי אנשי תעשיה בלי פרנסה"

שאול מזרחי מפגין מול בית ראש הממשלה/שגיא בן נון

כוונת משרד התרבות להקים מתחם להופעות באילת, שנחשפה בסוף השבוע בוואלה! תרבות, עוררה את זעמו של שאול מזרחי, מנהל מועדון הבארבי בתל אביב. מזרחי אומר כי אם יוקם המתחם הוא יעתור לבית משפט נגדו.

משרד התרבות הגיש למשרד הבריאות מתווה למתחם ההופעות בעיר הדרומית המזכיר את מתווה ההופעות בחוץ בקפסולות תוך שמירה על הנחיות הבריאות. זאת לאחר שביום רביעי נכנס לתוקף מתווה "האיים הירוקים התיירותיים", שמאפשר לציבור הישראלי לנפוש בבתי מלון באילת ובאזור המלונות בים המלח עוד בטרם פתיחת המלונות בשאר הארץ.

"עצוב מאוד היה לקרוא על המתווה הזה", אומר מזרחי לוואלה! תרבות, "אני מודיע לך שביום שיהיה מתחם באילת אני אהיה הראשון להגיש בג"צ נגד מדינת ישראל על ההחלטה שהיא חד צדדית. נתת לזה לפתוח ולא נתת לההוא? למה מה קרה?! אם פתחת באילת אתה יכול לפתוח בעוד מקומות. אם הסיבה שאילת היא 'אי ירוק' הוא שיש כביש גישה אחד ויכולת לשלוט על הכניסה ועל היציאה לעיר של הציבור - אז כל קיבוץ ומושב יכולים להיות תחת כיפת השמיים וירוקים. חד משמעית".

אירוע חתונה בבארבי, שאול מזרחי. ראובן קסטרו
מאיים להגיש שוב בג"צ נגד המדינה. שאול מזרחי/ראובן קסטרו

"המתווה הזה הוא דבר נתעב", אומר מזרחי. "אם נגיע לאילת ונעשה את מה שרוצה כבוד השר החוכמולוג הזה - זה יהיה רק עם אותם אמנים מוכרים שיש להם כמו אייל גולן ועידן רייכל ובלי האמנים הקטנים שאין להם. הילה רוח לא תופיע במתחם באילת. עצוב מאוד לחשוב שהדאגה הכנה היא רק לאותם שמות מוכרים. זה בזוי".

אם אכן יגיש מזרחי בג"צ נגד פתיחת מתחם הופעות באילת - לא תהיה זאת הפעם הראשונה שהוא נוקט בצעד מעין זה. בחודש יוני, לאחר שביתת הרעב שקיים בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים כמחאה על שיתוק עולם התרבות, ההפסדי הגדולים ואי קבלת פיצויים ראויים, הגיש עתירה לחייב את הממשלה להפסיק את האפליה בין אולמות האירועים למוסדות המקיימים אירועי ומופעי תרבות, ולאפשר גם להם לערוך אירועים בהשתתפות 250 אנשים. "כשנפתחו אולמות האירועים והשאירו את התרבות מאחורה, אני ואור דוידסון הגשנו בג"צ נגד המדינה. בג"צ ביקש מהמדינה להסביר לו מה ההבדלים, ולא היתה למדינה ברירה אלא לפתוח. אז שהשר לא ינכס לעצמו שום דבר במקרה הזה. הבג"צ טרפד וז**ן את הממשלה".

עוד בוואלה!

משרד התרבות מקדם הקמת מתחם הופעות מיוחד באילת

לכתבה המלאה
חילי טרופר. ראובן קסטרו
"לא עשה שום דבר למען העסקים הפעילים". שר התרבות והספורט חילי טרופר/ראובן קסטרו

"אחרי שסגרו אותנו לאחר עשרה ימים בלבד, נשארנו עם הז*ן ביד", מוסיף בכעס מזרחי. "לאחר שנלחמנו לפתוח - הם פתחו רק מתחמים של עיריות. השר טרופר לא עשה שום דבר למען העסקים הפעילים מזה 26 שנה. יש פה מאות אלפים של אנשי תעשיה, ובהם תאורנים, טכנאים ואמנים צעירים, שלא רואים פרנסה. הפסקתי לסמוך על חבורת מחממי הכסאות וחדלי האישיות האלה בממשלה. שיתפטרו ושנלך כבר פאקינג לבחירות".

השר טרופר גילה כי הוא מקדם את המתווה להופעות בעיר הדרומית בריאיון מיוחד לוואלה! תרבות, שפורסם שלשום (שישי) במלאת חצי שנה לכהונתו. "אנחנו במשא ומתן מתקדם עם משרד הבריאות להקמת מתחם תרבות ירוק מיוחד למופעים באילת, שהיא אי ירוק", אמר לנו טרופר. "כנראה שזה יהיה במתחם נפרד מבתי המלון שירכז הרבה מופעים. אנחנו עובדים עם העירייה. מדובר בפיילוט וברור שנרצה להרחיב אותו. אנחנו בשלב מאוד מתקדם, הגשנו כבר מתווה מפורט ומסודר. זה עוד לא אושר, הפרטים ומועד ההפעלה לא נסגרו וזה לא יהיה מיידי, אבל שר הבריאות הביע נכונות לקדם את הדבר הזה. זה יהיה די דומה למודל שעבד במופעים בחוץ, בקפסולות של עד עשרים אנשים, מרחק של שני מטרים, כניסות נפרדות, מסכות וכו'. הם כאמור קיבלו את המתווה, עכשיו אנחנו בהערות על המתווה ועל המועד שבו הוא יתחיל לפעול. הם בגדול רוצים שאילת תתחיל עם המלונות, ולראות מה קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully