וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בפרק שבו הודחה, היעל נתנה את הביצוע הכי טוב של העונה

בן בירון בראודה

23.11.2020 / 8:19

אם יש משהו שגלית גיאת הוכיחה ב"הזמר במסכה" זה שיש לה את כל היכולות להיות כוכבת גדולה הרבה יותר. בנוסף: מבין הנותרים נראה שהשפירית היא המסומנת לזכות בגמר המתקרב, על אף שהשבוע היה הביצוע הכי פחות טוב שלה

קטע מתוך "הזמר במסכה", הרמזים עולים מדרגה/קשת 12

נדרשו בסך הכל חודשיים וכעשרים תכניות בשביל שמישהו בהפקת "הזמר במסכה" יבין שצריך להתחיל לדבר גמר. נכון, זה כבר מספר שבועות שכל המדינה יודעת (כנראה) בדיוק מי המפורסמים שמסתתרים מתחת לתחפושות, ונכון, הרמזים בתכנית הופכים ליותר ויותר קלושים (ברור, מי לא היה הבין מהרמז של היעל שצ'ק עם המספר 666,666 זה בעצם רמז לסדרה "כסף קטלני"?!), אבל עם הצלחה לא מתווכחים ובעיקר לא מפסיקים. למרות הטוקבקים האכזריים, "הזמר" היא עדיין הלהיט הכי גדול שהיה לקשת 12 (ולטלוויזיה הישראלית) בשנים האחרונות, ואת החגיגה הזאת אף אחד לא רוצה להפסיד. בכל זאת, אם ירצה השם עוד פחות משבועיים נוכל כולנו סוף סוף להגיד: "ברור, מההתחלה ידענו שזה...", ובשנה ארורה כמו 2020, גם זה משהו לחכות לו, לא ככה?

צריך לדבר על הפיל שבחדר. לא, לא הוסיפו לתחרות תחפושת של פיל במדי שוטר. הפיל שבחדר הוא סדר ההדחות הלא פחות מהזוי של המתמודדים העונה. בסדר, כבר הבנו שהקהל מוצא מהאולפן לפני חשיפת המתמודדים כדי למנוע הדלפות, אבל יכול להיות שהוא לא נמצא באולפן גם בזמן הביצועים עצמם? אחרת קשה לספק הסברים לכך שבשבוע שעבר נפרדנו מהחסידה המצוינת (לוסי אהריש) והשבוע היעל (גלית גיאת) הודחה מהתחרות בדיוק כשנתנה את הביצוע הטוב של העונה (כבר אגיע אליו). כל זה, בזמן שהפלאפל (בסדר, יש לו אחלה רגליים, הבנו) עדיין נמצא בתחרות. הביצוע שלו השבוע ל"אור גדול" של אמיר דדון היה מופת של שירת קריוקי. למעשה, השכנים חובבי הקריוקי שלי נותנים ביצועים טובים מאלה כמעט כל שבת (אגב, אם באמת היה "'אור גדול שמאיר הכל", תחרויות הריאליטי בישראל היו עושות הפסקה עם השיר הזה לשנים הקרובות). תיאוריה אחרת שיכולה להסביר את ההדחות היא אולי הרצון של אופירה לדחוף קדימה את הספורטאי היחיד בעונה, אולי תמורה לפרסום ראשון של הזהות שלו במדור הגליצ'ים המפורסם.

הזמר במסכה, גלית גיאת נחשפת בתחפושת היעל. קשת 12,
בלי קשר למספר העוקבים באינסטגרם. גלית גיאת נחשפת, "הזמר במסכה"/קשת 12

ההדחה של היעל, הלא היא גלית גיאת, הייתה אקסטרה-מבאסת בגלל הביצוע המצוין שנתנה השבוע. למעשה, אם היינו ב"הכוכב הבא" (והנוכחות של שירי מימון כשופטת אורחת כמעט בלבלה) היה אפשר להכריז ש"הזמר במסכה" התחילה "עכ-שיו!", אבל אז הגיעה ההדחה והכל נגמר. לטעמי "עכשיו אתה חוזר בחזרה" הוא אחד השירים היותר טובים של מירי מסיקה, זמרת שהתיאטרליות היא אחת המעלות הגדולות שלה, וגיאת הצליחה לספק ביצוע שלא נופל מהמקור. כמי שגדל בניינטיז, גלית גיאת תיזכר לנצח כאתי מ"שמש", עבור דור ההורים היא תהיה תמיד "בוסתן ספרדי" ועבור דור הטיקטוק היא כנראה אלמונית לגמרי. אך אם יש משהו שהיא הוכיחה ב"הזמר במסכה", זה שיש לה את כל היכולות להיות כוכבת גדולה הרבה יותר. בזמן שנועה קירל ויונתן מרגי קיבלו סדרות נוער בכיכובם עוד לפני שהוציאו אלבום בכורה, גיאת היא מקרה נדיר של אמנית שהיא גם שחקנית מצוינת וגם זמרת מעולה וזה בלי שום קשר למספר העוקבים שיש לה באינסטגרם.

היה גם רגע קורע לב בפרק של השבוע (ולא מדובר באאוטפיט של בן-אל שנראה כמו שילוב בין גלדיאטור למלכת דראג): האיחוד המרגש בין צדי צרפתי וגלית גיאת, או כמו שהיא מכנה אותו: "צדקו". כזכור, כבר שני עשורים שצרפתי מביים את גיאת במחזה "בוסתן ספרדי", יש להם מערכת יחסים ארוכה יותר מאשר רוב הזוגות שאני מכיר, ובכל זאת - הוא נכשל בניסיון לזהות אותה. בפרקים האחרונים ניתן היה לראות שמשהו מבעבע בו בזמן הביצועים של היעל. המבט שלו התפקס, הוא קפץ את היד כאגרוף וניסה להתרכז בניואנסים הקוליים ובסוף נשאר נאיבי שכמותו וסרב להאמין שגלית תבוא לתכנית בלי להגיד לו. אז נכון, זה מלמד על כך שיש סיכוי סביר שצרפתי לא לגמרי מכיר את הפורמט, ונכון, לא ניפול מהרגליים עם נגלה שההפקה הוליכה את צדי שלנו שולל וסיפרה לו שגיאת בכלל במלונית קורונה, ועדיין רגע החשיפה הצליח לרגש. יכול להיות שמאז האיחוד בין מרקו רוסי ואמא שלו, אחרי מאה שלושים אלף הפרקים של הסדרה "הלב", לא ראינו כזאת דרמה על המסך.

עוד בוואלה!

יכולנו להסתדר בלי: איפה "היהודים באים" ואיפה "הנחלה"

לכתבה המלאה
הזמר במסכה. קשת 12, צילום מסך
צריכה לזכות. השפירית, "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

ואז נותרו ארבעה: השפירית (שנתנה לבלוג את שמו), הדרקון, הפלאפל והתרנגול. ארבעה מתמודדים שונים אפילו יותר מהתחפושות שבחרה עבורם ההפקה. נראה שהפתעות גדולות כבר לא יתגלו מתחת לתחפושות, אז כל שנותר הוא לומר מי לדעתי הכי ראוי לזכייה. השפירית, שנתנה השבוע את הביצוע הכי פחות טוב שלה העונה (ל-"Firework" של קייטי פרי) היא הטוענת לכתר. יש לה קול מצוין ורמזים שבונים סביבה סיפור סינדרלה. אם אכן מדובר ברינת גבאי, אז הקתרזיס של כוכבת הילדים שעושה את זה לראשונה בעולם המבוגרים, יהיה מושלם. ממולה, ראש בראש, נמצא תרנגול הרוק'נ'רול השחצן ומלא הכריזמה, זה שפאנל השופטים כבר הצמיד לו את הזהות של כל חתיכי ישראל: מיהודה לוי, דרך אושרי כהן, עוז זהבי וצחי הלוי (דינג-דינג תשובה נכונה!). אין ספק שניצחון שלו יהיה הרבה פחות מרגש אבל הוא עדיין ראוי לגמרי.

השניים האחרונים, שלהערכתי יסיימו במקומות השלישי והרביעי (בהתאמה) - הם הדרקון והפלאפל. הדרקון הידידותי נותן בכל שבוע ביצועים שנשמעים כאילו נלקחו ממחזמר. הרמזים שלו מדברים על אישיות שנלחמת במוסכמות והוא כבר מזמן הפך להיות חביב הקהל והפאנל, רק חבל שהביצועים שלו נשארים מהוקצעים מאוד אך פחות מרגשים. לגבי הפלאפל כאמור אין לי מה לומר - ספורטאי, חתיך, מפוצץ בטחינה והולך טוב עם פחית של מיץ ענבים. לא משנה לאיזה ענף ספורט הוא משתייך, מדובר בספורטאי שיודע לשיר לא רע בכלל, אבל בתחרות שבה למוזיקליות יש עדיין חלק לא מבוטל, הפלאפל הוא המועמד הכי פחות ראוי לזכייה. יאללה, קחו אוויר כי אנחנו כבר רואים את הסוף, תכף כולם מורידים את המסכות ומתפנים להרפות קצת את שרירי הצוואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully