וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל פעם שביבי מדבר על נשים, יוצא לו קשקוש מהפה. יש לנו הימור למה

כשראש הממשלה מדבר על נשים ועל פמיניזם - במקום משפטים ממוקדים, מסרים ברורים על גבול הסיסמאות, יוצא לו שנשים הן בעלי חיים. במקום צירופים נוקבים ונחרצים כמו "החיים עצמם", "סלע קיומנו", יוצא לו דרדל'ה: "אני די פמיניסט". אין מנוס מלהסיק שהן מלחיצות אותו מאוד

בווידאו: נתניהו משווה בין נשים לבעלי חיים בכנס למיגור אלימות נגד נשים/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אחד המנהיגים הרהוטים בעולם. על כך אין עוררין. הוא נואם מוכשר ומשכנע - בעברית ובאנגלית כאחד, רטוריקן בחסד וניכר שהוא חש בנוח כשהוא עומד על פודיום או במה, מול מיקרופונים פתוחים ומצלמות שמקליטות. הוא אוהב קהל ואינו חושש ממנו, מעמדים גדולים אינם מעוררים בו רתיעה, פחד או התרגשות משתקת.

אף שהוא אינו מרבה להתראיין לתקשורת בשנים האחרונות, הוא ידוע כמרואיין מאתגר, כדי שמצליח לנתב את השיחה לאפיקים הנוחים לו, יודע לחמוק ביעילות ממוקשים וגם כשהוא שולף מהמותן זה בדרך כלל נשמע מחושב ומנומק להפליא. הוא גם אשף בספינים ואריזה מחדש של משברים בדברי חלקות קטיפתיים, עוטף אותם בסרט אטרקטיבי ומגיש לשומעיו כמו מתנה נוצצת.

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במעון לנשים מוכות, 25 בנובמבר 2020. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במעון לנשים מוכות/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כל זה נכון כמעט תמיד, פרט למקרים שבהם ראש הממשלה מדבר על נשים. לנתניהו יש היסטוריה מביכה להכאיב של התבטאויות לא מוצלחות על נשים. לא מוצלחות? מטומטמות, סתומות ממש. האדם הרהוט ביותר במזרח התיכון, אותו אחד שעמד על בימת הנואמים באו"ם ושלף את הבריסטול עם האיור של הפצצה, זה מהסרטון של הערבים נוהרים, ההוא עם הקלסרים שגנבנו מאירן - הופך להיות פשוט אידיוט מלהג ברגע שהוא נאלץ לדבר על נשים.

הנאום שלו השבוע באירוע שעסק במאבק באלימות נגד נשים ובו נתניהו שלשל מהפה שלו את המשפטים הבאים: "נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו, והיום אנחנו אומרים גם בבעלי חיים אתה לא מכה. אנחנו מבינים שיש תובנה ויש אינטליגנציה, ויש קוגניציה ורגשות גם לבעלי חיים. אנחנו מאוד מתחברים לזה אז אנחנו חומלים על בעלי חיים, נשים הן בעלי חיים, ילדים הם בעלי חיים, בעלי חיים עם זכויות" - הוא רק הדוגמה הטרייה ביותר, אך קדמו לו עוד כמה פנינים.

עוד בוואלה!

שח ומט: כל מה שרציתם לדעת על "גמביט המלכה"

לכתבה המלאה
נתניהו באירוע לציון אלימות כלפי נשים בכנסת: "נשים הם בעלי חיים עם זכויות"
23.11.20. ערוץ הכנסת
איפה הרהיטות? נתניהו/ערוץ הכנסת

לפני כחמישה חודשים ביקש נתניהו מהממשלה לאשר את קבינט הקורונה המצומצם שלו, שכלל 10 שרים - כולם גברים. כשהשרה לשוויון חברתי מירב כהן תהתה מדוע אין נשים בצוות המצומצם של נתניהו, ענה לה ראש הממשלה תשובה מאוד מוזרה: "גם אני שואל לפעמים באמצע הלילה למה הרמזור אדום. יש הרבה דברים שאין בהם היגיון". תשובתו של נתניהו עוררה בשעתה זעם גדול של נשים.

בספטמבר 2016 בריאיון לכתבת וואלה! NEWS טל שלו, נתניהו נשאל האם הוא פמיניסט, וענה: "אני די פמיניסט". ככה - די. כאילו שלשיח על שוויון זכויות לנשים יש איזה פתרון אמצע או פשרה, משהו שבגדול אפשר להסכים איתו, אבל לא להתאבד עליו. כאילו, סבבה, נסכים שזכותכן לא להירצח, וגם אונס זה די לא לעניין. מקובל עלי שתהיה לכן זכות בחירה... על שכר שווה נדבר כבר בהזדמנות. סבבה? סבבה. כזה. די.

ראיון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בית רה"מ, ירושלים 28 בפברואר 2020. ניב אהרונסון
די פמיניסט. נתניהו וכתבתנו טל שלו/ניב אהרונסון

"נשים הן בעלי חיים" זה באמת ציטוט עסיסי, קשה להתאפק בדחף לקרוע אותו לגזרים ולזעום. אבל אני אישית לא חושבת שיש כאן מסר עמוק שהדהד מעמקי תודעתו של נתניהו. אני לא חושבת שהוא בז לנשים. לא יותר מכפי שהוא בז לכל אחד אחר, בכל אופן. לא נראה לי שהוא שונא נשים. אבל משהו בסוגיה הנשית מלחיץ אותו. ובכל פעם שהוא נדרש להתייחס אליה זה גורם לו להזיע, ללשונו להסתבך סביב עצמה. המילים שתמיד מסתדרות לו בטורים מסודרים, ברורים וסימטריים פתאום מתחילות לנזול ולגלוש, להסתחרר לו בראש.

כשנתניהו מדבר על נשים ועל פמיניזם - במקום משפטים ממוקדים, מסרים ברורים על גבול הסיסמאות, יוצא לו שנשים הן בעלי חיים. במקום דימויים חדים, שחור על גבי לבן, פצצה על גבי פלקט, מוחו דולה דימוי משונה וחסר היגיון על רמזור אדום באמצע הלילה. במקום צירופים נוקבים ונחרצים כמו "החיים עצמם", "סלע קיומנו", "בירתנו הנצחית", יוצא לו דרדל'ה: "די פמיניסט".

אינני יודעת מה גורם דווקא לנושא הספציפי הזה להטיל מורא על ראש הממשלה. אפשר רק לנחש. אבל אם יש משהו אחד שבכל זאת עולה בחדות וברור כשמש מקשקושיו המגומגמים של נתניהו בעניין נשים - זה שהן מלחיצות אותו. מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully