וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני סנדרסון בן 70, ומסתבר שהוא חזה כבר ממזמן את שנת הקורונה

30.11.2020 / 8:33

אחד מהמוזיקאים הכי חשובים שפועלים בישראל חוגג היום 70 ולפתע גילינו שכשהמצב האקטואלי כל כך אבסורדי, דווקא השירים המשעשעים של סנדרסון בעצם רלוונטיים מתמיד. אז אספנו כמה הוכחות

צילום ועריכה: עידן פרג'

דני סנדרסון, מבכירי אמני ישראל, ידוע כחובב נונסנס גדול, וכמי שעומד מאחורי כמה מהשירים המצחיקים שנכתבו בעברית, חלקם עם קשר רופף מאוד למציאות. אלא שאז הגיעה 2020: השנה שבה אמרו לכולנו להתעודד, כי המצב יכול להיות יותר גרוע. ואז התעודדנו, והמצב באמת נהיה יותר גרוע. אם לצטט שיר אחר של כוורת, אפשר לומר שהעסק של החדשות פשוט נהיה חדש יותר מדי.

אז לפתע גילינו שכשהמצב האקטואלי כל כך אבסורדי, דווקא השירים המשעשעים של סנדרסון, שחוגג היום את יום הולדתו ה-70, בעצם רלוונטיים מתמיד. אז אספנו כמה הוכחות.

"תה עושה סחרחורת" (מתוך אלבום הבכורה של גזוז, 1979)

מילים בשם אומרם: "נזהר מאוד, וישנה סיבה לי, כי בכל מקום בלי ניקיון, יש חיידק פוטנציאלי... מי שם מתקרב לו? נראה לי קצת חשוד, והופס, הוא מתעטש לו אני עכשיו אבוד" (סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: כמו שכולכם יודעים, מגיפה קטלנית השתלטה על העולם, המצב מחייב חבישת מסיכה מחוץ לבתים, הממשלה מנסה ללמד אנשים איך נכון לשטוף ידיים ושומר נפשו ירחק מכל מי שחשוד כחולה. סנדרסון פשוט נזהר לפני שזה היה באופנה.

"בואי מותק" (מתוך "חף מפשע", 1984)

מילים בשם אומרם: "את טוענת שאת מתחתנת, הזמנת כבר אולם. אך את שוכחת, עם מי את מתווכחת, הגדול מכולם" (מילים ולחן: ס.א.קוויק/גרסה עברית: סנדרסון וזאב חפץ)

המציאות ב-2020: מעולם לא היה קשר פחות ישיר בין הזמנת אולם ובין ביטחון שהחתונה אכן תתקיים, לצערם של בעלי גני האירועים והזוגות הצעירים. וזה אגב לא השיר היחיד של סנדרסון שבו חתונה מתבטלת.

"גלשן" (מתוך "גודל טבעי", 1982)

מילים בשם אומרם: "מחוף בת ים עד הרצליה, זה רק אני והגלשן שלי" (סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: זה רק אתה והגלשן שלך, כי החופים נסגרו מחשש להדבקות המוניות, ופשוט באת לשם עם הגלשן והתעקשת שאתה בעצם מתרגל ספורט יחידני לפי התקנות. ברור.

"נשאר בבית" (מתוך "גודל טבעי", 1982)

מילים בשם אומרם: "אני לא מחפש סיבוב קטן בעיר, להפליג במכונית לאיזה שיט. אני לא מחפש בילוי בכל מחיר, אני נשאר בבית" סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: ובכן, הכל ממילא סגור, כן?

"נתתי לה חיי" (מתוך האלבום "פוגי בפיתה" של כוורת, 1974)

מילים בשם אומרם: "עוד לא ידעו הם על הגלובוס מה צורה לו, אם מרובע הוא, אם עגול, או איך שבא לו" (סנדרסון ואולארצ'יק/סנדרסון)

המציאות ב-2020: אנשים רבים מאמינים בתיאוריה הגורסת שכדור הארץ למעשה שטוח. כשהימים נהיים דומים, חלקנו כבר לא זוכרים מה ההבדל בין מחר שלשום ואמש. העיקר שהספיקו להמציא את הצהריים.

"למה" (מתוך "חכם על קטנים", 1987)

מילים בשם אומרם: "למה הים האדריאטי לעולם לא שקט? למה הגשם אנטיפתי, על כולם יורד?... השמיים והמים - אל תשגעו אותי" (סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: האקלים מטורלל לגמרי, והגשם אנטיפתי בהחלט. ומה אתם יודעים? הים האדריאטי דווקא היה שקט השנה באופן יחסי, אבל בדיוק לפני שנה, בסוף נובמבר 2019, הורגשה באלבניה, לחופיו, רעידת האדמה החזקה ביותר באזור ב-40 השנה האחרונות. זה כמובן, לפי שירונט, השיר העברי היחיד שהזכיר אי פעם את הים האדריאטי.

"אני כועס רק עלי" (מתוך "מת לבכות 2", 1994)

מילים בשם אומרם: "מדבר על הכל בביטחון ושולט במצב, אך אני האדם האחרון שרואה משהו, שמבין משהו" (סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: לכולם יש דעות מבוססות להשכיר בכל נושא, ממצב האפידמיולוגיה ועד משפט חוקתי. אף אחד לא חושב לשמור אותן לעצמו.

"יו-יה" (מתוך האלבום "סיפורי פוגי" של כוורת, 1973)

מילים בשם אומרם: "בן דוד שלי רצה לשחות כדי לצוף קבוע, למד שחיה בהתכתבות אצל מציל ידוע" (אולארצ'יק וסנדרסון/קלפטר וסנדרסון)

המציאות ב-2020: הקמפוסים סגורים, גם הבריכות, וברחבי האינטרנט מישהו כבר טען שבאוניברסיטה שלו מלמדים שחייה דרך הזום. המלצת המערכת: לצרף חבר, שהרי טובעים השניים מן האחד.

"אתה לבד" (מתוך "לא יפריד דבר", 2009)

מילים בשם אומרם: "ואתה לבד, מתגלגל בדרכך. אתה לא לבד, אחרים לבד איתך" (סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: עשרות אלפים מבודדים בכל רגע נתון, וההנחיה הכללית היא לצמצם מפגשים חברתיים. הבדידות היא בכל מקום.

"הלא נודע" (מתוך "הלא נודע", 1997)

מילים בשם אומרם: "תנסו לדמיין אותנו, עוד שנים רבות. לא פחות מסובך לקבוע מה יהיה עוד שתי דקות" (סנדרסון/סנדרסון)

המציאות ב-2020: מדברת בעד עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully