וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה המקום הכי זהיר, בטוח ואחראי": מוזיאון תל אביב נפתח - לראשונה מאז הסגר

1.12.2020 / 14:18

7 מוזיאונים נפתחו לראשונה מאז הסגר, ביניהם מוזיאון ת"א, וזאת במסגרת פיילוט המוזיאונים שעליו סיכמו שרי התרבות והבריאות. שר התרבות: "בואו למוזיאונים ולא רק להצטופף בקניונים". מנכ"לית המוזיאון: "מזמינים את הקהל להגיע ליהנות ממבחר תערוכות נפלאות"

בווידאו: מוזיאון תל אביב נפתח לראשונה מאז הסגר/עריכה: אסף דרורי

בשורה משמחת לכל מי שהתגעגע לאמנות ותרבות: שבעה מוזיאונים נפתחו היום (שלישי) לאחר סגר הקורונה תחת מתווה מוקפד - מוזיאון תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון ישראל, מדעטק חיפה, מוזיאון המזגגה, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות ומוזיאון הנגב לאמנות. זאת במסגרת פיילוט המוזיאונים שעליו סיכמו שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ובהתאם לאישור הקבינט. יצוין כי זהו מספר מצומצם מתוך כלל המוזאונים.

שר התרבות חילי טרופר וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הגיעו לפתיחה החגיגית של מוזיאון תל אביב. "אנחנו מאוד שמחים", אמר השר טרופר. "כמו שהבטחנו - מוזיאונים ראשונים נפתחים. זו פעימה ראשונה ועוד ארוכה הדרך. יש צמא גדול, כמו שאתם רואים. זה המקום הכי זהיר, בטוח ואחראי. אני מזמין את כל הישראלים לא רק להצטופף בקניונים אלא גם לבוא למוזיאונים. אם רק שיקולי בריאות מנחים אותנו אין סיבה שעולם התרבות לא ייפתח".

מוזיאון תל אביב חילי טרופר טניה כהן עוזיאלי רון חולדאי. ראובן קסטרו
"תרבות היא צורך אמיתי". טרופר/ראובן קסטרו

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הוסיף: "המוסדות הכי בטוחים בזמן קורונה הם מוסדות התרבות. כשהולכים לתיאטרון יודעים מי מגיע, יושבים במרחקים, כולם עם מסיכות ולא מדברים. מוזיאונים הם הם גדולים מאוד, אנשים שומרים בהם על מרחק והכל מסודר. אין שום סיבה לא לקיים את חיי התרבות, התיאטראות, קונצרטים ומוזיאונים. תרבות היא צורך אמיתי וגם פרנסה לאנשים רבים".

טניה כהן-עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, מסרה: ''אנחנו מתרגשים ושמחים לפתוח מחדש את שערי המוזיאון בפני הציבור הרחב ומקווים שכל המוזיאונים ומוסדות התרבות בישראל יצטרפו וייפתחו בהקדם. אני מודה לשר חילי טרופר, שפועל בנחישות וללא הרף, למען פתיחת התרבות בישראל. המוזיאון הוא אחד המרחבים הבטוחים ביותר לביקור, ואנו שומרים בקפידה על כל הנחיות משרד הבריאות. אנחנו מזמינים את הקהל להגיע ליהנות ממבחר תערוכות נפלאות וחדשות של אמנות ישראלית ובינלאומית".

עוד בוואלה!

עומר אדם הוא האמן הישראלי המושמע ביותר בספוטיפיי ב-2020

לכתבה המלאה
מוזיאון תל אביב. ראובן קסטרו
גם ג'ף קונס מחכה לכם שם. מוזיאון תל אביב לאמנות/ראובן קסטרו

לאור סגר הקורונה וביקוש הקהל, המוזיאון בישר שהתערוכה "ג'ף קונס: ערך מוחלט - עבודות מאוסף מרי וחוזה מוגרבי" תוארך עד ינואר 2021. זוהי תערוכת היחיד הראשונה בישראל של האמן האמריקני המפורסם בעולם. היא נפתחה במרץ בסמוך לתחילת הקורונה ונסגרה מיד, למעט התקופה שבה נפתחו מחדש המוזיאונים לאחר הסגר הראשון.

בנוסף, המוזיאון יציג שתי תערוכות יחיד חדשות שטרם נחשפו לקהל של אמנים ישראלים בני דורות שונים. אחת מהן היא תערוכת צילום המתמקדת באדריכלות מודרנית במרחב העירוני של האמן אלי סינגלובסקי, זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר, והשנייה היא תערוכה מוזיאלית ראשונה למלך ברגר, אמן בן 94, שפעל במשך עשרות שנים מחוץ למיינסטרים של עולם האמנות. התערוכות נפתחות לצד תערוכות יחיד של האמניות טגיסט יוסף רון, מיכל הלפמן וקרן רוסו והתערוכה הקבוצתית "אומרים אהבה יש בעולם", המציגה יצירות אישיות שהכינו עשרים אמנים ואמניות במיוחד עבור ילדיהם.

מוזיאון תל אביב חילי טרופר טניה כהן עוזיאלי. ראובן קסטרו
מתרגשים ושמחים". טרופר וכהן-עוזיאלי/ראובן קסטרו

גם ואן גוך

באוספים הבינלאומיים של המוזיאון מוצגות יצירות מופת של אמנים ענקיים כמו ואן גוך, שאגאל, פיקאסו, מודליאני, מונה וקנדינסקי. וברוח ימים אלו, מוצגות במוזיאון גם תערוכות בינלאומיות עכשוויות, בהן "העתיד" שיצרו האמנים הסקנדינבי אלמגרין ודראגסט, המורכבת ממבנה מדרגות חירום, עליו יושב נער מכונס בעצמו ואוצר בתוכו את פגיעוּת גילו הצעיר; עבודת הוידאו "דמוקרטיות" של האמן הפולני ארתור ז'מייבסקי המוצגת על רקע ריבוי המחאות האזרחיות והפוליטיות בארץ ובעולם והעובדה שרחבת מוזיאון תל אביב משמשת גם כאתר להפגנות והתכנסויות ציבוריות; והתערוכה הקבוצתית "אם בלילה חורפי עוברת אורח", שמעלה נושאים כמו חוסר שוויון ומוצגות בה עבודות של אמנים כמו אדם פנדלנטון, הנרי טיילור, ז'אן מישל בסקיאט ואחרים.

הכניסה למוזיאון תל אביב לאמנות תתאפשר בתקופה הקרובה בהתאם להנחיות הממשלה. הכרטיסים יימכרו למבקרים באופן מקוון, הכניסה לילדים ונוער עד גיל 18 ולחיילים - חינם.

מוזיאון תל אביב חילי טרופר טניה כהן עוזיאלי רון חולדאי. ראובן קסטרו
"מרחב בטוח". טניה כהן-עוזיאלי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully