וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע ירושלים: "ילדים" ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" הם הזוכים הגדולים

18.12.2020 / 18:00

סרטים תיעודיים על החברה הפלסטינית ועל תהליך השלום ושני סרטי ביכורים עלילתיים הם המנצחים הגדולים בפסטיבל הקולנוע ירושלים שמתקיים השבוע בפורמט וירטואלי. הנה הרשימה המלאה של הזוכים והזוכות

הנשיא רובי ריבלין מכריז על זוכים בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2020/סינמטק ירושלים

פסטיבל הקולנוע ירושלים אמנם יימשך עד סוף השבוע, אך כבר הערב (רביעי) הוכרזו הזוכים והזוכות בתחרויות שהתקיימו בו.

בתחרות התיעודית הישראלית, הזוכה הגדול הוא "ילדים" של הבמאית הוותיקה עדה אושפיז, שהופק בידי HOT 8 העוסק בחברה הפלסטינית מנקודת מבטם של ילדים וילדות, נערים ונערות.

בחבר השופטים ישבו הבמאיות רחל לאה ג'ונס ("לאה צמל, עורכת דין") ומאיה זינשטיין ("טהורה לעד") והמבקר והחוקר המוערך ד"ר אוהד לנדסמן. בנימוקי הענקת הפרס הם כתבו כך - "בסרטה מביטה עדה אושפיז למציאות בעיניים תרתי משמע. לצד תיעוד ישיר ונוקב שבו היא מאפשרת לילדות אותן היא מצלמת להביע בחופשיות מוחלטת את עצמן ואת 'האמת' שלהן על חיים תחת כיבוש, היא גם לוכדת את האמת השנייה, הפנימית יותר, של הציווי - לעתים מפורש ולעתים מובלע - לכבוש את הכאב, העצב התסכול והפחד שהם מנת חלקן. ההתבוננות המתמשכת ומלאת החמלה של אושפיז במלכוד הבלתי אפשרי בה מצויות הילדות מצביעה על האבסורדיות והטראגיות של חייהן ומתגבשת לכדי מסמך דוקומנטרי חשוב, מבעית וחסר פשרות". נוסף לכך, "ילדים" התכבד גם בפרס הצילום, שהוענק לדנור גלזר.

פרס הבימוי הוענק לדרור מורה, מי שהיה מועמד לאוסקר על "שומרי הסף", הודות לסרטו החדש, "הגורם האנושי", גם הוא של HOT 8, המציג את תהליך השלום מנקודת המבט של המתווכים האמריקאים. פרס העריכה הוענק לשירה הוכמן על עבודתה ב"דני קרוון", סרטו של ברק הימן בהפקת כאן 11 על האמן המהולל, ופרס המוזיקה בחסות אנובה מיוזיקל ל"אהובה עוזרי: צלצולי פעמונים" של עופר פנחסוב בהפקת yes דוקו. "מרפסת", סרט הביכורים של אלעד דוידוביץ'-שיקוביץ' המתעד כיצד הוא משקיף מן המרפסת שלו על החברה הישראלית ולתוך הנשמה הפוסט-טראומתית שלו עצמו, קיבל ציון לשבח. דווקא אחד הסרטים המדוברים בפסטיבל, "המניע" של טלי שמש ואסף סודרי, העוסק באחת מפרשיות הרצח המזעזעות שהיו בישראל, יצא בידיים ריקות.

מתוך הסרט "ילדים" של עדה אושפיז. HOT 8,
זוכה פרס הדוקו. מתוך "ילדים"/HOT 8

בגזרה העלילתית, הפרס לסרט העלילתי הטוב ביותר הוענק ל"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג. בחבר השופטים ישבו השחקנית חנה לסלאו; הבמאי ערן קולירין ("ביקור התזמורת") והבמאית טלי שלום-עזר ("פרינסס"). בנימוקיהם, הם כתבו כך - "סרטו המקורי, החשוף, המדמם, של דני רוזנברג הוא סרט מלא באהבה לקולנוע ובאהבת אב, שבשילוב מבריק של חומרים דוקומנטריים ועלילתיים, מצליח לאפשר הצצה לנפשו האובססיבית של במאי קולנוע במרדף אחרי דמותו ההולכת ונעלמת של אביו החולה". נוסף לכך, הסרט זכה גם בפרס העריכה הודות לעבודתה של נילי פלר ובפרס המוזיקה הודות לעבודתו של יובל סמו.

"אסיה" של רותי פרי-בר התכבד בשלושה פרסים: פרס סרט הביכורים; פרס השחקנית, שהוענק לאלונה איב, ופרס הצילום (דניאלה נוביץ). את פרס השחקן הראשי חלקו שי אביבי ונועם אמבר, המככבים יחד ב"הנה אנחנו", המציג את סיפור מערכת היחסים בין גבר ובנו, שנמצא על הרצף. דנה אידיסיס, שכתבה את הסרט, זכתה בפרס התסריט - עיטור קולנועי משמעותי נוסף מבחינתה, לאחר שזכתה מוקדם יותר השנה בפרס אופיר. שני אלה מתווספים לארוך התארים העמוס שלה, הגדוש בפרסים טלוויזיוניים שקיבלה על עבודת הכתיבה ב"על הספקטרום".

פרס הסרט הקצר הוענק ל"מותו של זה" של אבישי סיוון, ו"התאונה" של אמרי דקל-קדוש כיבד אותו בפרס היוצר המבטיח. "המשימה חברון" של רונה סגל, המביא עדויות של חיילים קרביים לשעבר, זכה בפרס הדוקו הקצר.

עוד בוואלה!

ביקורות קצרות שלנו על כל הסרטים בפסטיבל

לכתבה המלאה
מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם. דוד סטוזמייסטר,
זוכה פרס הסרט העלילתי. מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"/דוד סטוזמייסטר

נוסף לכך, התקיימה גם תחרות בינלאומית, בה שפטו בין השאר הבמאי הפולני זוכה האוסקר פאבל פבליקובסקי ("אידה") ויוסף סידר, שהיה מועמד לאוסקר פעמיים, על "בופור" ועל "הערת שוליים". הם העניקו את הפרס לסרט האוקראיני "אטלנטיס". "לאן את הולכת, אאידה" הבוסני זכה בציון לשבח ו"עוזרת אישית" האמריקאית בפרס סרט הביכורים הבינלאומי. פרס אבנר שלו לסרט בנושא השואה הוענק לדוקו הצרפתי "גולדה מריה".

יש לציין כי מיום חמישי ובמשך סוף השבוע, ניתן יהיה לרכוש חבילת צפייה של כל הזוכים הגדולים בפסטיבל ולצפות בהם באתר הרשמי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully