וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטלוויזיה הישראלית מייצרת את התכנים הכי טובים": ריאיון עם הופ דיוויס על "כבודו"

22.12.2020 / 0:10

לאחר שכבר הופיעה בעיבודים ל"בטיפול" ול"תא גורדין", הופ דיוויס מככבת גם בעיבוד האמריקאי ל"כבודו" (yes). בריאיון, היא מדברת על הערכתה לתוכן הישראלי ועל הקושי לשחק אם שבנה מת באופן טרגי, ונזכרת איך התחילה את דרכה לפני שלושים שנה ב"שכחו אותי בבית"

מתוך "כבודו ארה"ב"/באדיבות yes

לפני שלושים שנה, בחורף 1990, עלה לאקרנים בארצות הברית "שכחו אותי בבית" ונרשם כציון דרך בקריירה של רבים ורבות - כולל הופ דיוויס. היא הייתה אז שחקנית מתחילה וחסרת ניסיון, אבל הפקת הסרט שצולם בשיקגו חיפשה מקומית שדוברת צרפתית, כדי לגלם את הפקידה של חברת התעופה בפריז, שאמא של קווין מידפקת על הדלפק שלה כדי למצוא טיסת חירום ולהתאחד עם בנה.

"למזלי, למדתי לפני כן צרפתית בקולג', ודיברתי בלי מבטא - כנראה הייתי השחקנית האמריקאית עם המבטא הצרפתי הכי טוב בשיקגו, אז ליהקו אותי", נזכרת דיוויס. "זאת הייתה הפעם הראשונה שעמדתי מול מצלמה. הייתי כל כך לחוצה, שפלא שזכרתי את השורות שלי. לא היה לי מושג מה אני עושה, אבל כשרואים את הסרט לא מרגישים את הלחץ שלי - וזה כל הקסם של הקולנוע. אף אחד בצילומים לא חשב ש'שכחו אותי בבית' יגיע רחוק. חשבנו שזה סתם יהיה סרט כריסמס קטן וחמוד, אבל זה הפך לסרט שכל הילדים רואים כל חג מולד - כולל הילדים שלי, כמובן. מכל הדברים שעשיתי, זה הפרויקט שהם והחברים שלהם הכי מכירים".

ודיוויס עשתה המון. לאחר הסיפתח הצנוע, היא הפכה לשחקנית קבועה בתור הזהב של האינדי האמריקאי, בין שלהי שנות התשעים לתחילת המאה הקודמת, והופיעה למשל ב"אמריקן ספלנדור" וב"אודות שמידט". נוסף לכך, פיתחה קריירה תיאטרלית מרשימה והייתה מועמדת לטוני על "אלוהי הקטל". בעשור האחרון, מטבע הדברים, היא מתמקדת בעשייה טלוויזיונית, ובין השאר הייתה מועמדת לשלל פרסים על תפקידה כהילרי קלינטון במיני-סדרה "היחסים המיוחדים".

הופ דיוויס. מתוך "שכחו אותי בבית", צילום מסך
התפקיד הראשון. הופ דיוויס ב"שכחו אותי בבית"/צילום מסך, מתוך "שכחו אותי בבית"

נוסף לכך, דיוויס רשמה ציון דרך נוסף - היא כבר הספיקה להשתתף בלא פחות משלושה עיבודים לסדרות ישראליות. בתחילה הופיעה בשבעה פרקים של "בטיפול"; לאחר מכן כיכבה בגרסה האמריקאית ל"תא גורדין" - "Allegiance"; וכעת היא משחקת ב"כבודו", עיבוד מבית היוצר של שואוטיים לסדרה הישראלית בשם זה, שכמו המקור - משודרת אצלנו ביס.

את הסדרה יצר פיטר מופט הבריטי, מי שעמד מאחורי "צדק פלילי", בעצמה בסיס לעיבוד אמריקאי - "ליל האירוע". זירת ההתרחשות של "כבודו" עברה הפעם מבאר שבע לניו אורלינס, אבל העלילה נשארה זהה - סיפורו של שופט, בגילומו של בריאן קרנסטון, המנסה לחפות על בנו, שהרג בתאונת פגע וברח את בנו של מאפיונר אימתני בשם ג'ימי בקסטר. דיוויס מגלמת את ג'ינה, זוגתו של הגנגסטר, המתגלה כנחושה וזדונית עוד יותר ממנו: היא לא מתכוונת להרים ידיים עד שתמצא את האחראים למות בנה ותנקום בהם.

"כל התוכן הטוב בא מישראל", מצהירה דיוויס כשאני שואל אותה על רצף העיבודים בהם השתתפה. "בישראל לא עושים סדרות טרנדיות בשביל הדאווין, אלא סדרות שמציגות סיפורים מורכבים להפליא, ויש בהן תפקידים מצוינים לשחקנים ולשחקניות".

צפית במקור הישראלי?

"לא, ביקשו מאיתנו לא לצפות בו, ואני אעשה זאת רק אחרי שהשידור של 'כבודו' יסתיים. פיטר רצה שלא נתעסק יותר מדי בהשוואות, וניצור משהו חדש לגמרי. הוא גם העדיף שלא נצפה בסרטי מאפיה קודמים, כדי שלא נייצר קלישאות של מאפיונרים, עם ציפורניים ארוכות ונברשת בסלון. המטרה שלי הייתה ליצור דמות שתחרוג מהקלישאות של נשות מאפיונרים. מה שיפה בדמות שלי הוא שאם תראה אותה הולכת ברחוב, לא תנחש שהיא מאפיונרית.

"כן, משפחת בקסטר היא משפחת פשע, אבל היא אוכלת ארוחת בוקר ומשלמת משכנתא כמו כל משפחה, ומעל הכל - ג'יין היא פשוט אימא אבלה ואישה שמנסה להגן על המשפחה שלה".

עוד בוואלה!

הלהיט הישראלי "כבודו" הפך לסדרה אמריקנית, והיא טובה יותר מהמקור

לכתבה המלאה
הופ דיוויס ב"כבודו". yes,
בלי נברשת בסלון. מתוך "כבודו"/yes
"צילמנו באזור בניו אורלינס שעדיין מלקק את הפצעים מנזקי הוריקן קתרינה. הרבה אנשים מתו שם, ועדיין מרגישים את האבל באוויר"

באחת הסצינות הראשונות שלך בסדרה, הדמות בגילומך מתוודעת למותו של בנה. עד כמה היה קשה
לשחק סצינה כזו?


"אני אימא בעצמי, וכמובן שזה היה קשה. אני חושבת שכמעט לכל שחקנית יזדמן לגלם סצינה כזו בקריירה שלה, ולתחושתי זו עסקה - תמחישי את הסיטואציה הזו על המסך, כדי שלא תצטרכי להתמודד איתה בחיים האמיתיים. צילמנו את הסצינה באזור בניו אורלינס שעדיין מלקק את הפצעים מנזקי הוריקן קתרינה. הרבה אנשים מתו שם, ועדיין מרגישים את האבל באוויר, אז זה תרם מבחינתו לעוצמה הדרמטית שרצינו לייצר".

זו שאלה כל כך מובנת מאליה עד שאני מתבייש לשאול אותה - אבל עד כמה הדמות המניפולטיבית והכוחנית בגילומך מבוססת על ליידי מקבת?

"אל תתבייש, כי זה בדיוק זה. כשפיטר התקשר אליי לתאר את הדמות, הדבר הראשון שאמר היה 'היא כמו ליידי מקבת'. היא הכוח שלוחש באוזניים של בן זוגה כדי שיעשה את העבודה. היה בדמות הזו הרבה בשר לנגוס בו. עשיתי שייקספיר על הבמה, אבל ליידי מקבת לא יצא לי לגלם, וזו הייתה הזדמנות מבחינתי. חוץ מכך שהוא עוזר לך לזכור את השורות טוב יותר, היתרון של רקע תיאטרלי הוא שאם יוצר טלוויזיוני מתקשר עם רפרנס כזה, את מבינה מיד למה הוא מתכוון".

את חושבת שבאופן אירוני, יש משהו מעצים בלגלם נשים שהן הארכי-נבלות?

"במידה מסוימת, כן. בפועל, היא האישה שמנהלת את הבית, גם אם הגברים בו חושבים אחרת. היא יודעת שהיא צודקת, היא יודעת שהיא חזקה מבעלה והיא יודעת שהוא זקוק לדחיפה ממנה. אין בה שום ספקות. היא מאוד בטוחה בעצמה".

הופ דיוויס ב"כבודו". yes,
"כאימא בעצמי, היה לי קשה". הופ דיוויס בסצינה בה דמותה מגלה על מות בנה מתוך "כבודו"/yes
"יוצר הסדרה הוא בריטי שחשב שכבר ראה הכל, אבל כשהגיע לאמריקה גילה איך מתייחסים כאן לאסירים שחורים - וזה הדהים אותו"

את בן זוגה המאפיונר של דיוויס מגלם מייקל סטולברג, שפעיל מסוף שנות התשעים אבל פרץ רק ב-2009 כשכיכב ב"יהודי טוב" של האחים כהן, ומאז הקריירה שלו משגשגת - לאחרונה ראינו אותו גם בסדרות כמו "פארגו" ובסרטים כמו "קרא לי בשמך" ו"צורת המים". קצת בדומה לבריאן קרנסטון, המגלם את השופט בסדרה, אפשר לומר עליו כי מדובר במי שחווה פריחה מאוחרת.

"זה דבר נהדר לשחקן", אומרת על כך דיוויס. "מי שנהנים מהצלחה בשלב מוקדם מתקשים לעתים להתמודד איתה. מי שפרחו מאוחר יודעים להוקיר תודה טוב יותר. הם לא לוקחים שום דבר כמובן מאליו, ולא מתנהגים כמו דיוות. בלי קשר לכך, כבר יצא לי להיתקל בשחקנים שאפילו לא היו מסוגלים לזכור את השורות שלהם, אבל מייקל תמיד מגיע מוכן בצורה הטובה ביותר. הוא תמיד חשב על כל אופציה ועל כל פרט ופרט. אהבתי לשחק איתו, ואני חושבת שהיינו צוות לעניין".

יוצר הסדרה, פיטר מופט, בריטי. עד כמה את חושבת שהמבט שלו כאאוטסיידר משנה את הפרספקטיבה שלו על החברה האמריקאית, ואולי הופך אותה לחברה טובה יותר?

"פיטר הוא עורך דין בהכשרתו, ואמר לי שאחרי כל מה שעבר במולדתו, חשב ששום דבר לא יפתיע אותו - אבל אז הוא הגיע לארצות הברית וראה איך מתייחסים כאן לאסירים שחורים. היחס הזה הדהים אותו, והוא רצה להדהד את הזעזוע הזה גם בסדרה. חווינו שנים קשות בארצות הברית, שפגעו במורל הלאומי. בכל פעם שאני רואה את ג'ו ביידן מדבר, זה עושה לי טוב ללחץ דם".

חוץ מ"אודות שמידט" ו"אמריקן ספלנדור", כיכבה דיוויס בעוד שורה ארוכה של סרטי אינדי, בהם "חייהם הסודיים של רופאי השיניים" ו"סינקדוכה, ניו יורק". בשנים האחרונות, עם דעיכת התעשייה הזו, היא כבר כמעט לא מופיעה בקולנוע. "הרגע חלף, אבל אין ואקום", אומרת על כך השחקנית. "יש המון עבודה לכולם - פשוט עושים סדרות לשירותי הסטרימינג במקום סרטי אינדי. מבחינתי, כשחקנית, התחושה היא שסדרה היא בעצם סוג של סרט בנפח גדול יותר, ויש משהו מרגש באפשרות לפתח דמות על פני קשת עלילתית רחבה. כבר כמעט לא יוצא לי לראות סרטים חדשים, אבל כשזה קורה - קשה לי עם המחשבה שאצטרך להיפרד מהדמויות אחרי שעה וחצי או שעתיים. אני נהנית מהפורמט החדש, שבו אפשר להיצמד לדמויות במשך זמן רב".

האם יש סדרות ישראליות שאהבת בלי להשתתף בעיבודים מחודשים שלהן?

"לא עולה לי לראש, אבל היה סרט שמאוד אהבתי -'מי מפחד מהזאב הרע'. זה סרט סוחף להפליא, שאתה אף פעם לא יכול לנחש מה הולך לקרות בו. הייתי מאוד רוצה לעבוד עם הבמאים שלו (אהרן קשלס ונבות פפושדו)".

עד כה, שודרו רק שלושה פרקים של "כבודו". בלי ספוילרים, מה מחכה לנו בשבעת הפרקים שנותרו בעונה הזו?

"אגיד רק דבר אחד - משפחת בקסטר יודעת לעשות את העבודה".

"כבודו" משודרת בימי שני ב-yes VOD, ובימי שלישי בשעה 22:45 ב-yes TV ACTION.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully