וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנן בן ארי עד מרים פרץ: כנס "לשון ראשון" ה-14 ייערך באופן מקוון

5.1.2021 / 9:01

הכנס המוקדש לשפה העברית ייערך בחודש הבא תחת הכותרת "העברית בסגר" ובהשתתפות אנשי ציבור, תרבות ואקדמיה, וישודר ללא תשלום לכל מי שיירשם מראש. לצד אירועים על הומור, יצירה והכוח של השפה לשסות ולאחות, מושב מיוחד יוקדש לכוח המרפא של הכתיבה, לזכרה של מירית הררי

צילום: אתר האקדמיה ללשון העברית, עריכה: ורד לידני

כנס "לשון ראשון" המוקדש לשפה העברית ייערך השנה בפעם ה-14 - כך נודע הבוקר (שלישי), ביום בו מציינים את יום השפה העברית. בניגוד לשנים קודמות ולנוכח הגבלות הקורונה, ייערך הפעם הכנס באופן מקוון. באופן מתבקש, הנושא המרכזי בו צפוי הכנס לעסוק הוא "העברית בסגר".

הכנס, בו משתתפים מדי שנה אנשי ציבור, תרבות ואקדמיה, ייערך בתאריכים 11-9 בפברואר בהיכל התרבות בראשון לציון - ומשם יועבר בשידור ישיר באתר ההיכל. הצפייה היא ללא תשלום, אך מחייבת הרשמה מראש באתר.

חנן בן ארי משדר גלגלצ. ראובן קסטרו
גם הוא יהיה שם. חנן בן ארי/ראובן קסטרו

ברשימת הדוברים השנה כלולים בין היתר דמויות כמרים פרץ, החוקר ד"ר גידי נבו, העיתונאי ב. מיכאל, המוזיקאי חנן בן ארי, הצלם זיו קורן, הסופר אתגר קרת, הבלשן רוביק רוזנטל ואחרים. לצידם, השדרן דידי הררי צפוי להשתתף במושב מיוחד - שיוקדש לזכר אשתו, מירית הררי, שמתה השנה ממחלת הסרטן בתום מאבק ממושך - ויעסוק בכוח המרפא של הכתיבה.

עוד בוואלה!

"השנה היפה בחיי": הסרטון שמירית הררי ביקשה שיפורסם אחרי מותה

לכתבה המלאה

פאנלים נוספים צפויים לעסוק ביצירה בזמן הקורונה, הומור בעברית, ובכוחה של השפה לשסות - ולאחות. בנוסף יתקיים במסגרת זו כנס מורים ומדריכים לעברית, בסימן למידה מרחוק, ותוקרן לציבור הצגת הילדים "מילה טובה".

עיריית ראשון לציון, המארחת את הכנס, מעניקה במסגרתו פרס על סך 36 אלף שקלים ליוצרים, "המבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית בולטת בשפה העברית אשר טבעה את חותמה או הביאה להנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים ומגוונים". העירייה מזמינה את הציבור להציע מועמדים לפרס זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully