וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן 11 התנצלו בשידור על הריאיון עם אביעד משה: "שידור הכתבה היה טעות"

6.1.2021 / 21:18

אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הריאיון במהדורת כאן 11 עם אביעד משה, הנאשם בניסיון רצח אשתו שירה איסקוב לעיני בנם, התנצלה המגישה דוריה למפל בתום המהדורה: "מתנצלים בפני שירה ובנה וגם בפני הצופים. נסיק מסקנות". מוקדם יותר הועבר משה, שהתראיין ללא אישור, לצינוק

דוריה למפל מתנצלת בסוף מהדורת כאן 11 על שידור הריאיון עם אביעד משה/כאן 11

אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות הריאיון במהדורת כאן 11 עם אביעד משה, הנאשם בניסיון רצח אשתו שירה איסקוב לעיני בנם הפעוט, התנצלה המגישה דוריה למפל בתום מהדורת החדשות. "בראש ובראשונה אנו מבקשים להתנצל בפני שירה איסקוב, בנה ומשפחתה. אנו רוצים להתנצל גם בפניכם הצופים והצופות. שידור הכתבה היה טעות ונסיק מסקנות על מנת שמקרה כזה לא יישנה". צפו בהתנצלות המלאה למעלה.

אתמול כאמור שודר ריאיון עם משה שעורר זעם רב ברשתות החברתיות, בתקשורת ובקרב ארגוני נשים. לאחר הביקורות בתאגיד העלימו את הכתבה מהפלטפורמות הדיגיטליות והודיעו כי יקיימו דיון בנושא בועדת האתיקה. הריאיון נעשה על ידי העיתונאית שלי טפיירו במהדורה שערך רועי ינובסקי. הוא פורסם תחת המיסגור "איך איבדתי עשתונות", ובו רואיין משה בטלפון ממעצרו בכלא תוך שהוא מסביר איך מה שעשה "יכול לקרות לכולם". בכאן ניתנה למשה במה להטיח חלק מהאשמה במקרה באיסקוב. בעקבות הריאיון, שנעשה ללא אישור ובניגוד לפקודת שב"ס, משה הועבר לצינוק.

שירה ווישניאק, אחות של מאיה ווישניאק, שנרצחה על ידי בן זוגה, כתבה הבוקר בפייסבוק: "קמתי הבוקר לגל של הודעות בנוגע לראיון של הרוצח אביעד משה בעקבות ניסיון הרצח של אשתו, שירה איסקוב (...). במקרי רצח, יש ניסיונות חוזרים ונשנים של הסנגוריה לשכנע את הציבור שהרוצח היה בהתקף פסיכוטי, שהוא לא התכוון, שזה היה התקף שגעון. מה שאני מקווה שהציבור יודע הוא שרצח בנות זוג הוא כמעט לחלוטין מתוכנן, בדיוק כמו במקרה של מאיה, כשהרוצח שלה בחר לחנוק אותה למוות כשהיא לידו במיטה ואז בחר לקחת את הפלאפון שלו, לבזות אותה ולצלם סרטון מזעזע של גופתה (...) ואני שואלת את גופי התקשורת בישראל, מה עוד תעשו בשביל רייטינג? האם הייתם מראיינים גם משפחה של מחבל שרצח? למה אנו, משפחתה של מאיה ושירה איסקוב צריכים בכלל לחלוק זמן במה עם האנשים השפלים האלו. מאוכזבת, כועסת ותוהה לעצמי איך הגענו למצב הזה".

שירה איסקוב. לא ידוע, יניב כליף
שירה איסקוב/יניב כליף, לא ידוע

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שנרצחה על ידי בן זוגה, כתבה בטוויטר לאחר הסרת הכתבה מאתר כאן: "בשעה האחרונה כאן הסירו מהאתר את הראיון שערכו עם הרוצח אביעד משה. הלינק כבר לא עובד וטוב שכך. אסור לתת לרוצחים במות ציבוריות לנרמל רצח נשים, להתמסכן ולהונות צופים. שאביעד ידבר רק לקירות תא כלא אטום".

העיתונאית שלי טפיירו הגיבה לה: "ראשית, בואי, לא נרצח אף אחד/ת, לשמחתנו שירה ניצלה בנס ובעיצומו של הליך שיקומי יחד עם בנה. שנית, אפשר לחלוק על הראיון אבל הרציונאל שעומד בבסיסו הוא להביא את הכרוניקה הנוראית של מי שביצע מעשה כה חמור למרות שנחשב לאדם 'נורמטיבי' והאם אפשר היה לעשות אחרת. הכתבה מדגישה את חומרת מעשיו".

יעל שרר, מקימת הלובי למלחמה באלימות מינית, כתבה בטוויטר: "אני רוצה רגע להבין כי אולי התבלבלתי - אתם אשכרה ראיינתם את אביעד משה שניסה לרצוח את אשתו? אתם נתתם לבן אדם הזה להגיד בפריים טיים מה שהוא אמר? שזה יכול לקרות לכל אחד? מרגישה שחירבנתם עלי מהמקפצה. שתדעו".

עמותת כולן כתבה בפייסבוק: "בתאגיד השידור כאן בחרו אתמול לראיין לא אחר מאשר אביעד משה, הכמעט רוצח של שירה איסקוב, ולתת לו להסביר עד כמה מה שעשה יכול לקרות לכל אדם 'נורמטיבי' (...) במקום לראיין את שירה איסקוב, את אמא שלה, את השכנה, את השוטרת שקיבלה את שיחת הטלפון מהאירוע, הוחלט בכאן 11 לראיין את אביעד משה שבחוצפתו מאחל לשירה רפואה שלמה וטוען שמה שעשה יכול לקרות לכל אחד. איבוד עשתונות הוא קורא לזה. כאן 11 נותנים במה לכמעט רוצח, וכמעט רוצח נותן לגיטימציה לכמעט רוצחים נוספים, וכל הכיף הזה משודר על חשבוננו בערוץ ציבורי. למה לתת במה כזו? למה משפחתה של שירה איסקוב צריכה לראות את זה? למה הציבור צריך להיחשף לדבריו של האדם הבזוי הזה? לכאן 11 התשובות. אני בינתיים, ברשותכן, אתחרפן"

עוד בוואלה!

זאת הכתבה הכי נוראית שעשו בשנים האחרונות בחדשות. בושה ששידרו אותה

לכתבה המלאה
צילום מכביש נתיבי איילון  שלט חוצות איילון צפון תל אביב עם תמונת אביעד משה ניסה לרצוח את אשתו, 1 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
זהותו של אביעד משה נחשפת בנתיבי איילון/ראובן קסטרו

משב"ס נמסר: "נציין שכבר אמש, הועבר העצור לענישה בצינוק ונשפט בדין משמעתי לשבעה ימי בידוד, שלילת טלפונים, שלילת ביקורים ושלילת האפשרות לשליחת מכתבים לחודש. שירות בתי הסוהר מצר על הניצול לרעה של הזכות הניתנת לעצורים להשתמש בטלפונים ועל עצם הפרסום הפוגעני וחסר ההתחשבות ברגשות קורבנות העבירה והציבור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully