וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבי וונדר: "אני שבור לב והמום. טראמפ המסוכן מעודד מרד אלים"

7.1.2021 / 10:59

אמנים ויוצרים אמריקניים רבים הגיבו בהלם למהומות האלימות של תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ אמש. סטיבי וונדר: "אני נדהם מכך שהנשיא הנרקיסיסטי והמסוכן הזה מעמיד חיים בסכנה. פינק: "צביעות, בושה, מבוכה. זה יום עצוב עבור אמריקה"

בווידאו: מהומות בוושינגטון אחרי שתומכי טראמפ פרצו לבניין הקונגרס/צילום: רויטרס

אמנים ויוצרים רבים הגיבו בהלם למהומות האלימות של תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ אמש. בעימותים חסרי התקדים בוושינגטון נהרגו ארבעה בני אדם, והמשטרה עצרה מעל לחמישים חשודים. במהלך הלילה, נפרסו בוושינגטון כוחות של המשמר הלאומי, סוכני FBI והשירות החשאי. ההסתערות של ההמון המשולהב על הקונגרס הייתה המתקפה הקשה ביותר נגד סמל הדמוקרטיה האמריקנית זה יותר מ-200 שנה.

"הגיע הזמן שמנהיגי המדינה יפעילו את התיקון ה-25 (לחוקה האמריקנית). האם זה לא מובן מאליו?", כתב המוזיקאי סטיבי וונדר בטוויטר. "היום הזה העציב אותי, ואני לא מאמין מה קורה במדינה שלי, מדינה שנתנה השראה לשירי התקווה והאהבה שלי. אני שבור לב ונדהם מכך שהנשיא הנרקיסיסטי והמסוכן הזה מעמיד חיים בסכנה ומעודד מרד אלים נגד ממשלתנו. האיש הזה לא מסוגל יותר לשרת כנשיא כי הוא לא יכול לקבל את תבוסתו. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו שבועיים נוספים? אני אומר לא!"

הבמאי מייקל מור כתב: "אספסוף של בוגדים הסתער על בניין הקפיטול - פרץ דרך המשטרה ונמצא עכשיו בפנים ליד דלתות הסנאט. המשטרה בהלם. אחד נפגע ונלקח משם. איפה המשמר הלאומי? איפה כדורי הגומי? למה האספסוף הזה לא נעצר?".

סטיבי וונדר, 2004. GettyImages
"טראמפ לא מסוגל יותר לשרת כנשיא כי הוא לא יכול לקבל את תבוסתו". סטיבי וונדר/GettyImages

הזמרת פינק כתבה בטוויטר: "כאזרחית ארצות הברית, ובת ואחות של יוצאי צבא, אני מתביישת במה שקורה בוושינגטון. צביעות, בושה, מבוכה. זה יום עצוב עבור אמריקה".

הזמרת והשחקנית סלינה גומז תייגה בציוצה את סונדאר פיצ'אי מנכ"ל חברת גוגל, את שריל סנדברג סמנכ"לית פייסבוק, את סוזן ווייציצקי מנכ"לית יוטיוב ודמויות נוספות הקשורות לרשת וכתבה: "היום הוא התוצאה של מתן אפשרות לאנשים עם שנאה בלבם להשתמש בפלטפורמות שאמורים להשתמש בהם כדי לקרב בין אנשים ולבניית קהילה. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, גוגל, מארק צוקרברג, שריל קארה סנדברג, ג'ק דורסי, סונדאר פיצ'אי, סוזן ווייציצקי - כולכם הכשלתם את העם האמריקני היום, ואני מקווה שתתקנו דברים בהמשך".

עוד בוואלה!

חברי "זהו זה" פחדו לצאת פתטיים. כעת הם המומים מההצלחה

לכתבה המלאה
סלינה גומז. GettyImages
פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, גוגל, מארק צוקרברג – כולכם הכשלתם את העם האמריקאי היום". סלינה גומז/GettyImages

השחקנית דברה מסינג שיתפה סרטון בו רואים מפגינים שנוהגים באלימות כלפי שוטרים, וכתבה: "למה המשטרה לא עוצרת אותם? אם הם היו שחורים כבר היו יורים בהם".

השחקן מארק ראפלו כתב: "תדמיינו שזה היה הצד שלנו. היו נהרות מהדם שלנו ברחובות ואף אחד מאיתנו לא היה חמוש. זה היה מותר".

"למה אנשים מופתעים זה קורה?", צייצה השחקנית אליסה מילאנו, "אנחנו אומרים לכם במשך חודשים שהוא הסית לאלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully