וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי וגיא דורשים משרון אלרעי-פרייס להתנצל: "איננו מכחישי קורונה"

10.1.2021 / 17:08

פרסום ראשון: וילנאי ומרוז שלחו מכתב התראה לפני תביעה נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בעקבות ביקורת שהטיחה בסרטם התיעודי העוסק בקורונה - בה טענה לכאורה כי הם "מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים" וכי מטרתם "לערער את אמון הציבור במשרד הבריאות"

גיא מרוז בגרסה מחודשת ללהיטו "סיפור קטן", ארבעים שנה לאחר שיצא השיר המקורי/יח"צ

פרסום ראשון: העיתונאים גיא מרוז ואורלי וילנאי שלחו מכתב התראה לפני תביעה נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בעקבות ביקורת שזו הטיחה בסרט דוקומנטרי.

המשדר שעומד במרכז הפרשה הוא סרט דוקומנטרי שיצרו וילנאי ומרוז בנושא המאבק בקורונה, "ומה אם כל העולם טועה?" שמו, שעלה ביום חמישי ומתח ביקורת על התנהלות משרד הבריאות.

בתביעה, שנשלחה היום (ראשון) באמצעות עו"ד גיא אופיר, טוענים השניים כי אלרעי-פרייס הכפישה אותם במסגרת קבוצת הווטסאפ "בריאות הציבור". במכתב ההתראה שלפני התביעה נטען כי היא כינתה לכאורה את השניים "מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים", כי מטרת התחקיר שביצעו היא "לערער את אמון הציבור במשרד הבריאות", וכי הוא כולל כביכול "סיסמאות שאין מאחוריהן כלום" - דברים המהווים לטענת וילנאי ומרוז לשון הרע. הזוג מבקש כי תפרסם התנצלות ותחזור בה מהטענות.

אורלי וילנאי וגיא מרוז. ראובן קסטרו
כועסים על הביקורת. גיא מרוז ואורלי וילנאי/ראובן קסטרו

"בתחקיר לא הוכחש קיומה של המגיפה ו/או השפעותיה ההרסניות, לא נטען דבר העלול להתפרש כהתנגדות להתחסן, אלא הובאו דעות שונות של נושאי משרה בכירים בממסד הרפואי באשר לאופן הניהול של משבר הקורונה בישראל ועל המחיר שאנו משלמים כחברה", מציינים וילנאי ומרוז במכתב האיום בתביעה, "כל המרואיינים בתחקיר התייחסו לקורונה כאל 'משבר' ומגיפה. דהיינו, לא הוכחשה המגיפה, ובוודאי שלא בוטאה התנגדות לחיסון המגיפה. ההיפך, דובר בתחקיר על הצורך בעומק חיסוני או בחיסון או החסינות העדר של צעירים".

עוד בוואלה!

אורלי וגיא נגד רשת 13: "שידור הופעת אייל גולן ביום העצמאות - בעיטה בבטן"

לכתבה המלאה

סרטם של אורלי וגיא, "ומה אם כל העולם טועה?"

פרסום שהם "מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים", כתבו וילנאי ומרוז לאלרעי-פרייס, "שקול לפרסום כי מדובר בקונספירטורים, שרלטנים שאינם מאמינים במדע, ואשר קוראים במעשה או במחדל להפצת מחלה - מעשה המהווה אף עבירה פלילית לפי 218 לחוק העונשין, ואשר דינו שלוש שנות מאסר". ועל הרקע הזה, טוענים העיתונאים, התבטאויותיה של אלרעי-פרייס מהוות לשון הרע.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס,29 בדצמבר 2002. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

עוד ציינו וילנאי ומרוז במכתב: "בחירתך לזלזל בתחקיר הינה מצערת. ראוי כי נושא משרה ציבורית בכיר, אשר ישקול וישיב לביקורת שהופנתה נגדו ו/או נגד הגוף בו הוא מכהן, בצורה עניינית ומפורטת. אפשר לחשוב כי יש דבירם בגו התחקיר, ואפשר שלא. אבל לכנות את מרשיי כ'מכחישי קורונה' ו'מתנגדי חיסונים', מהווה תגובה לא עניינית, לא חוקית ופוגענית". וילנאי ומרוז מבקשים כי תתנצל ותחזור בה מדבריה, ומאיימים באפשרות לתבוע פיצויים.

גיא מרוז ואורלי וילנאי מסרו בתגובה לוואלה! תרבות: "די לסתימת הפיות ולהתנשאות על העם הנאנק תחת הסגר הרביעי".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מביעה את עמדותיה כחלק מתפקידה ועושה לילות כימים למען בריאות הציבור. אנו במשרד הבריאות דוחים בשאט נפש כל איום בתביעת השתקה נגד ד"ר שרון אלרועי פרייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully