וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי וגיא נגד רשת 13: "שידור הופעת אייל גולן ביום העצמאות - בעיטה בבטן"

23.4.2020 / 12:41

אורלי וגיא הביעו אכזבה מהערוץ שלהם, לאחר שהחליט לשדר הופעה של אייל גולן בערב יום העצמאות: "לבנו שותת דם בשם הנשים שנפגעו פגיעה בלתי הפיכה מהמעשים הנפשעים". נ' שתובעת אזרחית את גולן: "תקעו לי סכין". ליאם הפקות: "זה עוול לאדם חף מפשע שמעולם לא הואשם"

עריכת וידאו:ניר חן

(בסרטון מעל: דיווח על מחאת שחקני הקאמרי נגד העלאת המחזמר "זה אני" משירי אייל גולן בקאמרי, מתוך מהדורת וואלה! NEWS, יוני 2018)

החלטת "רשת 13" לשדר בערב יום העצמאות מופע של אייל גולן מעוררת סערה. כאלפיים איש כבר התלוננו על המופע הצפוי בפני נציג פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ודרשו לבטל אותו. בתלונות רבות הופיע נוסח זהה, אך עם חותמים אחרים: "רק בקיץ שידרתם תחקיר על פרשת ניצול מיני מצד אייל גולן ומקורביו. כעת הצעירות תובעות אותו בגין המעשים שבוצעו בהן על ידו ובשמו ללא הסכמתן. הבחירה בגולן למשדר העצמאות היא יריקה בפניהן ובפני הציבור. ניצול מיני אינו גאווה לאומית. בטלו את ההופעה". בנוסף, ביום ראשון צפויה להתקיים הפגנה נגד שידור ההופעה מול משרדי רשת 13 בתל אביב.

לשם השוואה, כשקשת 12 שידרה מופע של גולן לרגל חגיגות המימונה החודש, במסגרת הופעות הלייב של זאפה וקשת, הגיעו שלוש תלונות בלבד לרשות השנייה. מה גרם לכך שבאותו חודש, הופעה אחת של גולן בקשת הניבה שלוש תלונות והופעה ברשת - 2,000 תלונות? ניתן לשער שהתשובה לכך היא השילוב בין העובדה שרשת עצמה שידרה את התחקיר על גולן לכך שיום העצמאות נחשב ליום מכובד וממלכתי במיוחד.

אורלי וילנאי וגיא מרוז, אשר חתומים על התחקיר בנושא פרשת הקטינות ואייל גולן, תקפו באופן חסר תקדים את הערוץ שבו הם עובדים ואמרו לוואלה! תרבות: "עד לרגע זה אנחנו מתקשים להאמין שערוץ 13, הבית שבו אנחנו משדרים יותר מ-12 שנים, עתיד לשדר בערב יום העצמאות את הופעתו של אייל גולן כמשדר מרכזי. אנחנו לא כועסים, זה בכלל לא המנדט שלנו, אנחנו רק מרגישים את התחושה הזאת שמגיעה אחרי שחוטפים בעיטה בבטן. זכותם של קברניטי רשת לשדר כמובן מה שהם רוצים, זה ערוץ שלהם, אבל הרי הם היו מי שנלחמו לצדנו בבית המשפט על הזכות לשדר את התחקיר המקיף שערכנו על אייל גולן וחבורתו, תחקיר שפתח תיבת פנדורה ואחרי 6 שנות השתקה חשף חומרי חקירה ועובדות מצמררות על מה שעשו הזמר המפורסם וחבורתו לצעירות חסרות ישע.

"הרי המשפטנים של רשת, הבית שאנחנו כל כך אוהבים, עברו איתנו על כל מילה בתחקיר וגיבו את מה ששידרנו, מקבלי ההחלטות מכירים את העובדות לאשורן וחתמו על התחקיר שחשף את גולן בקלונו. רק לפני חודשיים שידרנו במהדורה המרכזית את הסיפור הבלעדי על תביעת הענק מטעם נפגעות המין של אייל גולן וחבריו, תביעה שנולדה בעקבות התחקיר ששודר. אז לקחת את כל זה ולתת לנשוא התחקיר, לאיש שלפחות מבחינה מוסרית ברור לכולם שהוא סדין אדום מדם, לתת לו את הבכורה בערב עצמאותנו?

"אנחנו לא כועסים, זה רק לבנו ששותת דם בשם הנשים הצעירות שנפגעו פגיעה בלתי הפיכה מהמעשים הנפשעים שסוקרו בתחקיר ושמסרבות להאמין שהדבר הזה אכן יתרחש בעוד מספר ימים", הוסיפו אורלי וגיא. "נכון גם שחברת טלוויזיה אינה בית משפט. אבל היו ימים שבהם התחנה הזאת, בשם אחר, יצאה בקמפיין ענק שכותרתו 'יש דברים יותר חשובים מטלוויזיה'. זה לגמרי מדויק. 'כבוד האדם' קוראים לזה".

אייל גולן. מיקה גורוביץ',
אייל גולן/מיקה גורוביץ'

שתי בחורות שהגישו תביעה אזרחית לבית משפט נגד אייל גולן בטענה לניצול מיני מצדו אמרו לוואלה! תרבות כי הן "מזועזעות ומאוכזבות" מהחלטת רשת 13 להעניק לזמר במה טלוויזיונית בערב יום העצמאות, במופע שיקיים לצדו של עומר אדם. הזעם מופנה בעיקר כלפי רשת 13 בעיקר משום שאותו ערוץ קיים תחקיר גדול על פרשת הקטינות שבה היה מעורב גולן, ובו נחשפו עדויות חדשות. אחת הבחורות אמרה כי היא חשה ש"תקעו סכין" בגב שלה.

נ' היא אחת הבחורות שהגישו בינואר השנה תביעה אזרחית לבית משפט כנגד גולן ומקורביו בטענה כי נוצלה מינית. היא הייתה בת 18 וחצי בזמן שלטענתה עברה ניצול מיני מתמשך מצד המעורבים בפרשה. "הסיפור שלי עם רשת התחיל כשהתקשרה אליי עורכת מהערוץ ואמרה לי שעושים תכנית על אייל גולן", אמרה לוואלה! תרבות. "הכנסתי אותה למקום הכי אינטימי, לדברים שהרבה שנים לא דיברתי עליהם ולא התעסקתי בהם. באיזשהו מקום היא נתנה לי לסמוך עליה, שסופסוף מישהו מקשיב לי, לצד שלי, למה שיש לי להגיד, ולא קראה לי שקרנית. בעצם הכל חזר לי ונזכרתי בדברים שעבדתי מאוד קשה לשכוח, פלאשבקים שחזרו לי פתאום. זה היכה בי. היתה לי נחמה שסופסוף מישהו מאמין לי, תומך בי ומחזק אותי".

אורלי וילנאי וגיא מרוז. ראובן קסטרו
"לבנו שותת דם". אורלי וגיא/ראובן קסטרו

"עכשיו, אחרי שכל כך סמכתי עליהם - הם פשוט תוקעים לי סכין בגב", הוסיפה נ'. "אני פשוט מאוכזבת. הם רק הוכיחו לי שמה שחשבתי כל כך הרבה שנים עדיין נכון, שכל אחד יש לו את האינטרסים שלו, ואף אחד לא חושב עליי ולא רואה אותי. זה קשה כי זה עוד ילווה אותי. הכל הפוך. אף אחד לא רואה אותי. זה שהטלוויזיה נותנת לו במה, גם HOT שבה הופיע בגולסטאר והפרצוף שלו מרוח שם בכל פרסומת, גם קשת שמעלים מופע שלו ועכשיו רשת ביום העצמאות - הם פשוט נותנים לו לגיטימציה לעשות מה שהוא רוצה, עם מי שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה, איך שהוא רוצה, ועדיין יתנו לו במה ועדיין יבחרו אותו למופע יום העצמאות. יום העצמאות זה היום של מדינת ישראל, וזה הפרצוף שהם רוצים שיהיה. באיזו מדינה אני חיה? באיזה עולם? זה כזה לא פייר. אני ממש מאוכזבת מכולם".

גם ט' תובעת אזרחית את גולן. היא הייתה בת 17 בזמן שלטענתה עברה ניצול בשני מקרים על ידי גולן, כשבאחד המקרים התבקשה לטענתה "לפנק" את חבר שלו. ''אני מזועזעת מהחלטת רשת 13 לתת במה לאייל גולן אחרי שתחקיר על פרשת משחקי חברה שודר בערוץ זה. התביעה שלי מתנהלת כעת בבית המשפט. בזמן שבתגובות של ליאם הפקות עדיין קוראים לי שקרנית, ערוץ 13 מחזק את גולן וחבורתו בזה שנותן במה של כבוד, וזה מאוד מקומם ומסעיר אותי. מה שנשאר לי להאמין - שהאמת תצא אך ורק בבית המשפט, ורק שם אוכיח את האמת שלי".

עוד בוואלה!

"המחזמר משירי אייל גולן - יריקה בפרצוף הקורבנות שלו"

לכתבה המלאה
אייל גולן אורלי וגיא. צילום מסך, רשת 13, צילום מסך
"מזועזעת מהחלטת רשת 13 לשדר הופעה שלו". אייל גולן/צילום מסך, צילום מסך, רשת 13

פרשת הקטינות החלה בשנת 2013 בחקירה משטרתית נגד אייל גולן, אביו דני ביטון ואחרים, בחשד לבעילה אסורה בהסכמה של קטינות. לטענת גולן, קטינה עמה היה במגע הציגה עצמה כבגירה, ומשנודע לו שהיא קטינה, פרש ממנה. לטענת הזמר שאר הטענות הן עלילת שווא, לאחר שארבע קטינות העידו עדות שקר בחקירתן. הנערות התייצבו במשטרה וחזרו בהן מההאשמות כלפיו, ובפברואר 2014 הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק נגד גולן מחוסר ראיות. כתב אישום הוגש נגד אביו של גולן, במסגרת הסדר טיעון, והוא הורשע בביצוע עבירות מין במעריצותיו של גולן ונידון לשנתיים מאסר בפועל.

ביולי שנה שעברה אורלי וילנאי וגיא מרוז פרסמו ברשת 13 תחקיר על פרשת הקטינות של אייל גולן, במסגרתה הביאו עדויות נוספות על הפרשה, בהן נטען בין השאר כי גולן ביקש ממעריצות "לפנק" את חבריו. המעריצות סיפרו על יחסי מין עם גולן, עם אביו ועם מקורבים נוספים, כאשר בתמורה קיבלו בגדים, אלכוהול, וכרטיס אשראי. התחקיר טען לחשדות לשיבוש חקירה מצד המעורבים. גולן טען בתגובה כי יש להעדיף את החלטת הפרקליטות לסגור את התיק, על פני הטענות המועלות בתחקיר. בהמשך לכך, בינואר השנה חשפו וילנאי ומרוז במהדורת חדשות 13 איך נראתה חקירתו במשטרה של אייל גולן בפרשה בה נחשד. על פי פרסומם, השוטרים הראו לזמר היכן מוסתרת המצלמה המתעדת את המתרחש בחדר והסתירו אותה בחלק מהזמן, ובמהלך 12 שעות החקירה החשוד גולן שר, התלוצץ עם חוקריו והתחבק איתם. וילנאי ומרוז טענו כי נראה היה שהחוקרים פעלו כדי להוציא את גולן נקי מהפרשה.

בינואר הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי נשים המיוצגות על ידי עורכת הדין רותם אלוני דוידוב נגד גולן ושלושה ממקורביו, בטענה לשורה של עבירות מין שבוצעו בהן לכאורה בנעוריהן. לטענתן ביקשו בסך הכל להצטלם עם הזמר ובדרך אל התמונה הנכספת הן עברו לכאורה מסכת של התעללות וניצול, תוך טענות לכך שגולן ניצל את כוחו ומעמדו כדי להביא צעירות לקיים איתו ועם חבריו מגע מיני, גם בניגוד לרצונן. טרם הוגש כתב הגנה.

אורלי וילנאי וגיא מרוז. ראובן קסטרו
אורלי וילנאי וגיא מרוז/ראובן קסטרו
אייל גולן. ניר פקין
2,000 תלונות. אייל גולן/ניר פקין

ביום ראשון תתקיים הפגנה מול משרדי רשת 13 ברחוב הברזל בתל אביב. בנוסף הופצה עצומה ברשתות כנגד המשדר עם הזמר, עליה חתמו עד לרביעי אחר הצהריים 13 אלף אנשים. קודם לכן, בשבת, שלח איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית מכתב למנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, ובו נכתב בין השאר: "לטעמנו, בחירתו של אמן מוכר וידוע הזוכה להערצה מכל עבר, לנצל את מעמדו הציבורי הרם לשם ניצול ופגיעה בצעירות מוחלשות אשר רק רצו בקרבתו, כפי שעולה מכתב התביעה ומן התחקירים השונים, מעוררת תחושת קבס".

במכתב הוזכר התחקיר שפורסם ברשת, תחת הנהלתה הקודמת, בתוכניתם של אורלי וילנאי וגיא מרוז וכן תחקיר שפורסם בהארץ שבהם "נחשפו נדבכים מטרידים למדי מחקירת המשטרה את גולן ומקורביו והותירו רושם קשה באשר לאופן התנהלותו של גולן כלפי בחורות צעירות מרקע מוחלש". האיגוד הוסיף כי "אין מקום לתת במה כה מרכזית להופעתו של גולן במסגרת חגיגות יום העצמאות בערוץ טלוויזיה מרכזי באופן המעביר לציבור בכלל ולצעירות ולצעירים בפרט את המסר השגוי והמוטעה כאילו ההתנהגויות כאמור הינן מקובלות, לגיטימיות ואולי אף רצויות".

seperator

תגובות

מרשת 13 נמסר בתגובה: "רשת 13 כחברת טלוויזיה לא מפעילה אג'נדה כזו או אחרת או לחילופין אינה משמשת כבית משפט, שכן עבור דברים אלה בדיוק קיים בית המשפט. יחד עם זאת רשת מוצאת לנכון לשדר את התחקירים החשובים ביותר לצד הבאת מוזיקה ושמחה לעם ישראל, בטח ובטח במצב בו מצוי הציבור בימים אלה. כך עושות כל חברות הטלוויזיה הישראליות כמו גם תחנות הרדיו, הציבוריות והפרטיות".

מליאם הפקות נמסר: "אייל גולן נבחר לזמר ה-70 של מדינת ישראל, זמר העשור בעשור הנוכחי והחולף. כמו כן, קטף את התואר המכובד הזמר המושמע ביותר ברדיו בשנתיים האחרונות על פי נתוני אקו"ם, יו טיוב ומדיה פורסט. אייל גולן הינו האמן הישראלי הראשון שחצה את רף מיליארד ההשמעות ביוטיוב. בנוסף, נבחר בפעם התשיעית ברציפות ו-13 פעמים במצטבר לזמר השנה במסגרת המצעד השנתי של ישראל, כאן 11 ושל תחנות הרדיו האזוריות. אייל גולן יופיע בבמה המרכזית במשדר יום העצמאות בערוץ 13 וזהו כבוד גדול. אנו בטוחים שמאות אלפי צופים יהיו שמחים ומאושרים לשמוע הופעה בלתי נשכחת של אייל גולן עם הלהיטים המוכרים והאהובים מכל הזמנים. אנו דוחים בשאט נפש כל ניסיון נלוז להזיק ולגרום עוול לאדם חף מפשע שמעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך שלושה חודשים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. אנו מדגישים שמי שמעלה את הסיפור מחדש עושה עוול לאדם חף מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully