וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ציטטה את אהוד מנור: "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה"

13.1.2021 / 12:49

במהלך דיון בבית הנבחרים סביב הדחתו של הנשיא טראמפ, הקריאה היו"ר ננסי פלוסי את "אין לי ארץ אחרת", שירו הקלאסי של "המשורר הישראלי הדגול אהוד מנור", כהגדרתה. צפו ברגע המרגש. רעייתו: "כל כך כואב לי שאהוד לא יודע כמה שהשיר שלו גדול וכמה השפעה יש לו"

בווידאו: "אין לי ארץ אחרת" - פלוסי מצטטת את אהוד מנור/צילום: C-SPAN

במהלך דיון בבית הנבחרים סביב הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ מתפקידו, ציטטה אמש (רביעי) יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי את שירו של אהוד מנור "אין לי ארץ אחרת". בסוף נאומה עצרה פלוסי ואמרה כי כעת היא רוצה לצטט את "המשורר ישראלי הדגול אהוד מנור" והקריאה תרגום לאנגלית לשירו הנודע "אין לי ארץ אחרת".

היא הקריאה את השורות המוכרת "לא אשתוק, כי ארצי/ שינתה את פניה/ לא אוותר לה/ אזכיר לה/ ואשיר כאן באוזניה/ עד שתפקח את עיניה". כך תורגמו השורות שציטטה פלוסי: "I can't keep silent in light of how my country has changed her face, won't quit trying to remind her, in her ears, I'll sing my cries, until she opens her eyes, I can't keep silent of how my country's changed her face".

עפרה פוקס, אלמנתו של מנור, התרגשה מהמחווה. "כל כך כואב לי שאהוד לא יודע כמה שהשיר שלו גדול וכמה השפעה יש לו", אמרה לוואלה! תרבות. "גם בהפגנות בארץ השתמשו המון בשורות מהשיר, 'לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה' ו'אין לי ארץ אחרת'. חשוב לא לשכוח שהשיר נכתב במלחמת לבנון הראשונה, כאשר החיילים שלנו נכנסו לביירות. ישבנו בבית וממש בכינו כשהחיילים נהרגו, ואהוד נזכר באח שלו. הוא לא יכול היה שלא לכתוב את השיר. באותה תקופה הוא גם כתב את השיר 'הביתה'. 'אין לי ארץ אחרת' זה שיר שנכתב מהצד השמאלי של המפה. בהתחלה כאב לו כשהוא ראה את מילות השיר על סטיקרים על המכוניות של הימין. עם הזמן הוא השלים עם זה. ובלי קשר, ידעת ש'בשנה הבאה' הוא שלאגר ענק באמריקה? עכשיו עלה לי רעיון להוציא ספר של שירים מתורגמים של אהוד לאנגלית".

אהוד מנור. ידי מנור, באדיבות המשפחה
"משורר גדול". אהוד מנור/באדיבות המשפחה, ידי מנור

צפו ברגע המרגש החל מדקה 5:10:

השיר "אין לי ארץ אחרת" נולד כתגובה מאוחרת למותו של יהודה, אחיו של מנור, במלחמת ההתשה. מנור אמר רצה באמצעותו למתוח ביקורת על אוזלת היד ועל היעדר ההתייחסות למותם המיותר של חיילים רבים בזמן המלחמה. כאשר השיר פורסם באמצע שנות השמונים הוא נתפס כשיר מחאה נגד מלחמת לבנון. אבל בהמשך אומץ דווקא על ידי הימין, שהשתמש בו בין השאר בהתנתקות מעזה. עפרה פוקס אמרה בעבר לוואלה! תרבות כי לאורך חייו היו בקשות רבות ממפלגות משני הצדדים לעשות שימוש בשיריו של מנור בקמפיינים פוליטיים, אבל "אהוד תמיד סירב לבקשות האלה".

עוד בוואלה!

עשור למות אהוד מנור: מה קרה לילד שכתב על ערבים?

לכתבה המלאה

בית הנבחרים בארצות הברית הצביע הלילה (רביעי) בעד ההצעה הקוראת לסגן הנשיא מייק פנס להוצאת הנשיא היוצא טראמפ לנבצרות בעקבות המתקפה על גבעת הקפיטול בשבוע שעבר. עם זאת, פנס הבהיר כי הוא לא יעשה זאת, ולכן הדמוקרטים יצביעו בהמשך היום בעד הדחת טראמפ, כשעוד ועוד רפובליקנים נוטשים אותו, שבוע לפני תום כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully