וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם אביב גפן: "התרבות תהיה מהראשונות לחזור. יש לומר 'אנחנו דור מחוסן'"

14.1.2021 / 20:02

ראש הממשלה נפגש היום עם המוזיקאי, עם שר האוצר ועם שר התרבות ויחד סיכמו על מתווה סיוע לתחום התרבות בגובה של 70 מיליון שקל. נתניהו: "זה יום בשורה לעולם התרבות". גפן: "ישראל תהיה הראשונה לפתוח הופעות". ועד הפעולה של אנשי התעשייה זועם: "אביב לא מייצג אותנו"

בווידאו: נתניהו נפגש עם אביב גפן - "התרבות תהיה מהראשונות לחזור"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם המוזיקאי אביב גפן כנציג האמנים והם סיכמו על מתווה סיוע לתחום התרבות בגובה של 70 מיליון שקל בשנת 2021. למעלה מ-60 מיליון יועברו לרשויות המקומיות על מנת שיזמינו מופעים והצגות, ו-6 מיליון נוספים לטובת אמנים במצוקה. בפגישה, שהשתתפו בה גם שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התרבות חילי טרופר, אמר נתניהו: "עולם התרבות יהיה הראשון שיהנה מהתוכנית הדרכון הירוק. מעכשיו צריך להגיד: 'אנחנו דור מחוסן'".

"זהו יום בשורה לעולם התרבות והאמנות בישראל", אמר נתניהו. "לפני כמה ימים הגיע אליי אביב, רציתי לשמוע על עולם האומנות. יצאנו החוצה, ישבנו בחוץ, והוא אמר לי: 'תשמע, מוכרחים לעזור ולהחזיר לחיים גם את עולם התרבות'. אמנים ותיקים סובלים ואמנים בכלל, קשה להם להופיע. בעזרת שר האוצר ושר התרבות מצאנו פתרון, והפתרון שאנחנו מביאים היום הוא 70 מיליון שקלים להופעות שיועברו דרך הרשויות שיהיו מחויבות לתת את זה להופעות. זה מסובסד. זה יביא וימלא את האולמות. בתוכם, 6 מיליון שקלים לאמנים הוותיקים, באמת, חלק מהם סובל סבל גדול מאוד. זה מפיח חיים, וזה יהיה בעוד כמה שבועות".

גפן הוסיף: "לשמחתי מצאתי כאן אוזניים קשובות מאוד ופתרון מאוד מיידי שהושג תוך כמה ימים, אחרי שישבנו כאן שעות על גבי שעות. עם כל העצב של הקורונה אני חייב לומר שאני מאוד שמח כמו כל ישראלי שיש חיסונים. הרבה אומרים לי, 'מה אתה אומר על המצב', וזה נכון שחלק מהאמנים בעולם תוגמלו הרבה יותר מהר עם יותר כסף מה שיצר הרבה זעם ברחוב. אבל חשוב לומר למען ההגינות, שישראל הולכת להיות המקום הראשון שאמנים יופיעו והקהל יוכל לבוא לראות הופעות, בניגוד לשאר אירופה שיהיו סגורים לפחות עד יולי-אוגוסט. אז אני גאה מאוד בישראל שאיחדנו כוחות גם אם אנחנו חלוקים, אבל אנחנו מביאים את התרבות שוב לישראל וזו בשורה ענקית בעיניי וישראל תהיה הראשונה לפתוח הופעות וזה לא מעט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם הזמר והמוזיקאי אביב גפן, בה דנו במתווה הסיוע לתחום התרבות בעקבות משבר הקורונה. הפגישה נכחו גם שר האוצר ישראל כץ ושר התרבות חילי טרופר. עמוס בן גרשום, לע"מ,
"בשורה אמיתית". גפן, נתניהו וכ"ץ/עמוס בן גרשום, לע"מ

שר האוצר כ"ץ מסר: "בבשורה היום רואים את האור בקצה המנהרה והאור הגדול זו הפתיחה הצפויה עקב הגעת החיסונים והדרכון הירוק".

שר התרבות חילי טרופר הוסיף: "עולם התרבות חוזר לחיים. לאחר הבשורה של סיכום משרד הבריאות וראש הממשלה שהתרבות תהיה הראשונה לחזור. סוף סוף יש תקווה ואופק קרוב, אנחנו מאוד מקווים שכבר בתקופה הקרובה המופעים והתרבות תחזור. חשוב לי להגיד לאמנים וליוצרים הישראלים 'אתם חשובים לנו, יש לנו מחויבות עמוקה כלפיכם ואנחנו מחכים לרגע שתחזרו'".

הבוקר (שישי) פרסם ועד הפעולה של תעשיית התרבות, הפנאי, האירועים והכנסים הודעה שלפיה הוא מתנגד למה שסוכם בין גפן לבין נתניהו. "אביב מעולם לא ייצג או מייצג את אנשי התעשייה ובחר לעשות מהלך לא מתואם ולא מייצג, ללא התייעצות ומבלי שהדבר סוכם מול מי מאנשי התעשייה הפועלים למען ייצוגה הרחב והנכון. אנו מעריכים את הכוונות הטובות אבל נעשתה פה טעות, נגרם נזק שצריך לתקן ומיד. המתווה הכלכלי שהוצג הינו מתווה מחורר אשר נותן מענה לפחות מ-20% מהעוסקים בתחום לעומת 80% מאנשי התעשייה שלא עובדים מזה כ-10 חודשים". הוועד הוסיף כי הוא דורש פגישה נוספת עם נתניהו וכ"ץ.

עוד בוואלה!

הנער מעין כרם שהרג את כל משפחתו "פוטר בהסכמה" מעבודתו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם הזמר והמוזיקאי אביב גפן, בה דנו במתווה הסיוע לתחום התרבות בעקבות משבר הקורונה. הפגישה נכחו גם שר האוצר ישראל כץ ושר התרבות חילי טרופר. עמוס בן גרשום, לע"מ,
"מחויבים אליכם". טרופר, נתניהו וגפן/עמוס בן גרשום, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully