וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבת האסירה והסוהר מאושוויץ, הלוחמת מלנינגרד: שידורי יום השואה הבין-לאומי 2021

27.1.2021 / 0:00

האסירה שהתבקשה להעיד במשפט נגד הסוהר שהיה מאוהב בה באושוויץ, גיבורת המלחמה הסובייטית בת ה-94 שעברה מתעורר לחיים, בן העיתונאי שדיווח מברגן-בלזן מתחקה אחר מסעו של אביו, וצילומי ארכיון אישיים שמוצגים כעת בצבע. המלצות צפייה טלוויזיוניות ליום השואה הבין-לאומי

טריילר לסרט התיעודי "מלחמתה של רעיה סינצינה"/יח"צ

בכאן 11 ב-21:15, מלחמתה של רעיה סינצינה
יפים גרבוי, במאי צעיר, פוגש ומתעד את רעיה - גיבורת מלחמה סובייטית בת 94 שלחמה במצור על לנינגרד. כנציגת ארגון נכי המלחמה בנאצים בעיר חולון, רעיה פותחת בפניו דלתות לעולם של דור הלוחמים ההולך ונכחד. רוח הקרב והלוחמנות עדיין בוערים בתוכה. תוך כדי שהיא מאבדת את חבריה האחרונים ואת בריאותה הפיזית, צוללים שניהם לעמקי נשמתה ומעוררים את האישה הצעירה שבתוכה. דרך עיניה וחלומותיה הם יוצרים ביחד מציאות משלהם שבה לזמן ולגיל אין חשיבות. עם ההתקרבות של השניים הופך סרט על מלחמה ואובדן לסיפור מיסטי של אהבה וחברות.

אהבה זאת לא היתה. yes,
התבקשה להעיד לטובתו. "אהבה זאת לא היתה"/yes

ב-yes דוקו ב-21:00, אהבה זאת לא היתה
לציון יום השואה הבין-לאומי, הזוכה הגדול של פסטיבל דוקאביב 2020. סיפור אהבה טרגי בין אסירה לסוהר באושוויץ. הלנה הצעירה, סוערת ומלאת חיים, נלקחת למחנה המוות אושוויץ. שם פורס עליה את חסותו פרנץ וונטש, קצין אס אס בכיר שמתאהב בה ובקול הזמרה המהפנט שלה. מערכת היחסים האסורה והמסוכנת בניהם נמשכת עד לשחרור המחנה. שלושים שנה לאחר מכן הלנה מקבלת מכתב מאשתו של וונטש, המתחננת בפניה לבוא להעיד לטובתו במשפט המתנהל נגדו בווינה. כעת היא עומדת בפני דילמה בלתי אפשרית: האם לסייע לקצין אס אס ברוטלי שנטל את חייהם של יהודים, אך הציל את שלה יחד עם כמה מהאנשים הקרובים לה ביותר? ביימה מיה צרפתי.

ב-yes דוקו ב-22:25, בחזרה לברגן-בלזן
לציון יום השואה הבין-לאומי. סיפורו של מחנה הריכוז ושל העיתונאי הבריטי ששידר דיווח מצמרר ברגעים הראשונים אחרי השחרור. ב-15 באפריל 1945, כשהצבא הבריטי שחרר את מחנה ברגן-בלזן היו בו כ-60,000 אסירים, רובם במצב קשה. בימים הראשונים שלאחר השחרור מתו כמעט 30,000 אסירים נוספים, שלא ניתן היה להצילם. החיילים הבריטיים הוכו בתדהמה מהמראות שנגלו אליהם. הכתב הצבאי של ה-BBC, ריצ'רד דימבלבי, שידר ב-19 באפריל דיווח היסטורי מצמרר - עדות נדירה, בזמן אמת, למעשי הנאצים במחנות הריכוז, כשבמשך 11 דקות וחצי תיאר את הזוועות שנגלו לעיניו מיד אחרי שהמחנה שוחרר. הדיווח שלא חסך בתיאורים מחרידים ובאבחנות מזעזעות כמעט ונפסל לשידור. כעת, 75 שנה לאחר שחרור המחנה, יוצא ג'ונתן דימבלבי בעקבות אביו ריצ'רד אל אתר מחנה הריכוז ברגן-בלזן, ומביא את סיפור המחנה בעזרת קטעי ארכיון ועדויות של הניצולים, לצד סיפורו של אביו, שהדיווח שלו הימם את בריטניה וזכה לתהודה עצומה ברחבי העולם.

עוד בוואלה!

חוק ושפל: "השוטרים" ממשיכה רצף של סדרות ישראליות מוצלחות על ממסד רקוב

לכתבה המלאה
מתוך הסרט התיעודי "1945 - יום הניצחון". HOT8,
השחרור בצבע. "1945 - יום הניצחון"/HOT8

ב-HOT8 ב-22:00, 1945 - יום הניצחון
צילומי הארכיון ממלחמת העולם השנייה הם כמעט אך ורק בשחור-לבן. סרטי צבע רבים במהלך תקופה זו אבדו בארכיונים אישיים, שנתרמו לבתי ארכיון ומוזיאונים מאוספים אישיים. חברת הטלוויזיה "קולמן" עבדה עם אספנים רבים כדי להביא את החומרים בצבע מלא. הם מוצגים לצד ראיונות עם כמה מאותם ההולכים ומתמעטים שחיו ב-8 מאי 1945, שהפך ליום הגורלי המציין את ניצחון בעלות הברית באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully