וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר לו פאנץ', נשמע מיושן": העולם לא עף על שיר האירוויזיון של ישראל

26.1.2021 / 10:59

עורכי "וויוויבלוגס", אתר האירוויזיון הנחשב בעולם, קבעו כי Set Me Free שישראל בחרה אמש כשיר שייצג אותה באירוויזיון הוא "שיר פופ סביר, אבל לא קרוב ל'פקר לבי'". אליסיה מישל, בלוגרית אירוויזיון פופולרית: "השיר נשמע מתאים לתחילת שנות ה-2000". ומי דווקא אהבו?

לוסי איוב מכריזה על השיר "Set Me Free" בביצוע עדן אלנה כשיר שייצג את ישראל באירוויזיון בהולנד 2021, במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בכאן 11/סטילס: ערן לוי, וידאו: כאן 11

אחרי שהבטיחו לנו שלבים מקדימים, חצאי גמר, גמר גדול, זיקוקים ופיצוצים, ישראל בחרה את השיר לאירוויזיון במשדר אפור שהחזיר לערב אחד את ערוץ 1 לתחייה. במקום הופעות לייב קיבלנו שלושה קליפים, ההצבעה נסגרה עוד לפני שהקליפים שודרו, ואפילו השיר המנצח הוכרז ללא טיפת מתח, מבלי לדעת מה הייתה התפלגות ההצבעה, ויאללה לתוכנית הבאה. מזל שכאן 11 פרשו מוועדת המדרוג ולעולם לא נדע איזה שבריר אחוז צפה בתוכנית, אבל בסופו של משדר משעמם במיוחד יש לנו מנצח - השיר Set Me Free שנכתב והולחן על ידי עידו נצר, עמית מרדכי, נועם זלטין ורון כרמי.

אבל לא התכנסנו כאן לביקורת טלוויזיה, אלא למסע חובק עולם כדי לראות מה חושבים חובבי האירוויזיון ברחבי הגלובוס והאם יש לנו סיכוי לעלות לגמר אירוויזיון שישי ברציפות. עוד לפני שנצלול לתגובות, להימורים, ולניחושים, נספר לכם שאנחנו כאן בוואלה! תרבות נלווה את המסע של עדן לכיבוש אירופה, ולא משנה מה - אנחנו מאחוריה ומאחלים לה הצלחה גדולה ורבה.

נתחיל עם אחת מאושיות האירוויזיון הנחשבות ביותר, וויליאם לי אדמס, עורך האתר וויוויבלוגס, שנכנסים אליו מאות אלפי גולשים ביום בתקופת האירוויזיון. "השיר פשוט ואפקטיבי, עדן טובה. הקליפ טוב, היא מוכרת כל פזמון שנתנו לה, כל ביט, כל קצב", אמר וויליאם, אבל סייג: "חסר לשיר הזה פאנץ'". דבאן, גם הוא מוויוויבלוגס, רצה שזה יהיה השיר הזוכה מבין השלושה, אבל לא התרשם במיוחד: "שיר פופ סביר, אבל הוא לא קרוב ל'פקר לבי'. אפשר לעבוד איתו, יש לו פוטנציאל". האם לדעתו השיר יעלה לגמר? "אני צריך את ישראל בגמר, אבל המשתתפים מעלים את האיכויות שלהם. השיר הזה לא, אבל יש לו פוטנציאל".

צפו בתגובת עורכי וויוויבלוגס:

אליסיה מישל, בלוגרית אירוויזיון פופולרית מארצות הברית שגם הייתה בישראל, לא הצליחה להסתיר את אכזבתה: "לא שנאתי את זה", אמרה, לא לפני שהתפקעה מצחוק כשגילתה שהמשדר לא כלל הופעות בלייב אלא קליפים בלבד. "חשבתי שזה השיר שצריך הכי הרבה עבודה עליו. אני אוהבת את הסטיילינג, אבל ההפקה מרגישה חלולה. השיר נשמע מיושן ומתאים לתחילת שנות ה-2000. יש בשיר חלקים מטרידים וצריך פה הרבה יותר". אליסיה אוהבת במיוחד את החלק של שבו עדן שרה Set Me Free, אך טוענת שחלקים אחרים בשיר נשמעים "חלולים, עצובים, וריקים". לדבריה, "השיר מתסכל אותי כי הוא בהחלט יכול להיות טוב יותר. זה מרגיש תפל ואף פעם לא הרגשתי כך כלפי ישראל. זה שיר שיכול לייצג את בריטניה". אתם אולי חושבים שמדובר במחמאה, אך חובבי אירוויזיון יגידו לכם שזהו אחד העלבונות הקשים.

עוד בוואלה!

"אם האירוויזיון יבוטל גם השנה אהיה סבבה. בוא, עברתי את זה כבר פעם אחת"

לכתבה המלאה

ואם כבר הממלכה המאוחדת, נוש מבריטניה אכן מתלהבת מהשיר ואף חוזה לו סיום בטופ 5, אם ההעמדה תהיה דומה לאווירה בקליפ. "אי אפשר להבין איך השיר יהיה באמת עד שרואים בביוצע חי, אבל מפקר לבי אנחנו יודעים שעדן יודעת את העבודה". נוש מרגישה שהיא כבר מכירה את השיר לאחר האזנה אחת בלבד, שזה דבר טוב בשירי אירוויזיון. "השיר קליט ואנחנו צריכים שירים שמחים השנה".

פסקל ווילפר מגרמניה שמח על הזכייה של Set Me Free שהיה המועדף עליו מבין שלושת המתמודדים. "השיר ממש טוב ויש בו הרבה הפתעות, כמו המודולציה, ווייב של דיסקו, זה שיר ורסטילי עם הרבה סגנונות והשילוב כלל לא נשמע מוזר. גם הקול שלה מצוין ואני לא יכול לחכות לראות אותו על הבמה הגדולה של האירוויזיון בחודש מאי".

והנה כמה תגובות מייצגות שליקטנו מיוטיוב:

לאורה ורגה מהונגריה כתבה: "השיר דווקא טוב ומהנה, בהצלחה!". נלסון הוסיף: "אנחנו יכולים להסכים שלא מדובר בפקר לבי, אבל השיר לא רע. הקליפ מצוין, השיר קליט, ואני אוהב את צליל ה-R&B שמשתלב עם פופ ומוטיב אתני. ישראל עשויה להפתיע את כולנו ברוטרדם". איסמעיל מאזרבייג'ן החמיא: "כל הכבוד ישראל, הרבה אהבה ותמיכה!", קים סטיאן מנורווגיה דווקא חושבת ש"השיר הזה הרבה יותר טוב מהשיר של שנה שעברה", וכריסטובל מירנדה נתן את המחמאה הגדולה ביותר: "השיר ריפא את דיכאון המגפה שלי".

יש גם כמובן גולשים שפחות התחברו, כמו סטף קיל, שכתב: "עדן המסכנה, אני מקווה שהמפיקים ישלחו את השיר למקצה שיפורים ויהפכו אותו למעניין". גם נאופל מצפה לשיפור, או בשפת חובבי האירוויזיון, ה-revamp: "אני מקווה שהם יצילו את סיכויי ההעפלה שלהם עם הבימוי". גם ג'פרי חש חמלה כלפי עדן: "אני מרגיש רע בשבילה, היא טובה מכדי לשיר את השיר הזה".

סוכנויות ההימורים של אירוויזיון 2021. צילום מסך, צילום מסך
סוכנויות ההימורים/צילום מסך, צילום מסך

ומה אומרות סוכנויות ההימורים?

נכון לרגע זה, השאלה הנכונה היא "למי אכפת מסוכנויות ההימורים". עד כה נבחרו שני שירים בלבד, השיר הנוראי של אלבניה והשיר של ישראל. חלק מהמדינות אפילו לא הודיעו על האמנים שייצגו אותן באירוויזיון, ואפילו אי אפשר להגיד שעונת הקדמים בעיצומה, אלא רק בתחילתה. רק אחרי שכל השירים נבחרים אפשר להתחיל להתייחס לסוכנויות כאל סוג של אנקדוטה נחמדה, כך שבשלב הזה אפילו לא מדובר בקוריוז.

אם בכל זאת אתם רוצים מספרים, עדן נעה ונדה בין המקום ה-38 המביך למקום ה-21 הלא מחריד עוד לפני שנבחר השיר. לאחר ההכרזה על Set Me Free כמנצח, צללה עדן לתהומות לא מוכרים, מקום 40 מתוך 41. כל חובב אירוויזיון היסטרי ולא רגוע ככל שיהיה, ידע לספר לכם שגם אלבניה שדורגה במקומות האלה בשנים קודמות הצליחה להעפיל לגמר, כך שתתחילו לשנן את המנטרה "הכל תלוי בהופעה בלייב". מעניין לציין ששני השירים היחידים שנבחרו עד כה מדורגים בסוכנויות ההימורים בשני המקומות האחרונים.

כמו שתוכלו לראות בצילום המסך, רק שלוש סוכנויות פתחו את ההימורים בשלב כל כך מוקדם, כך שממש אין משמעות בין אם מדובר במקום האחרון ובין אם במקום הראשון. נקווה שאכן המשלחת הישראלית מכינה לנו הפתעות ואיזשהו ריוואמפ שיזניק את השיר גבוה גבוה, ממש כמו שקרה לאלני פוררה שייצגה את קפריסין באירוויזיון 2018. עד תחילת החזרות אף אחד לא ספר אותה, אבל בערב הגמר היא כמעט חטפה לנו את הניצחון. ישראל תשתתף בחצי הגמר הראשון שייערך ב-18 במאי ברוטרדם שבהולנד בשעה 22:00 שעון ישראל. כולנו נתפלל לאלוקי הדוז פואה שעדן תזכה לבצע את השיר פעם נוספת בגמר אירוויזיון 2021 ב-22 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully