וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם האירוויזיון יבוטל גם השנה אהיה סבבה. בוא, עברתי את זה כבר פעם אחת"

26.1.2021 / 8:12

בריאיון לוואלה! תרבות לאחר בחירת "Set Me Free" כשיר שאותו תשיר באירוויזיון אמרה עדן אלנה: "אתבאס אם לא יהיה אירוויזיון, אבל זה כמו שאחרי פרידה מחבר ראשון את מפורקת במיטה אבל פרידה מחבר שני זה כבר לא ביג דיל". וגם: הסקנדל מאחורי הקלעים סביב אחד השירים

לוסי איוב מכריזה על השיר "Set Me Free" בביצוע עדן אלנה כשיר שייצג את ישראל באירוויזיון בהולנד 2021, במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בכאן 11/סטילס: ערן לוי, וידאו: כאן 11

"אתבאס אם לא אוכל לנסוע השנה להופיע באירוויזיון בהולנד, אבל אני כבר מוכנה נפשית לכל דבר שיקרה" - כך אמרה עדן אלנה לוואלה! תרבות זמן קצר לאחר שהוכרז אמש כי השיר "Set Me Free" בביצועה נבחר לייצר את ישראל באירוויזיון ברוטרדם, הולנד, במאי השנה. השיר נוצר על ידי עידו נצר (נכדו של המוזיקאי אפי נצר), עמית מרדכי, נועם זלטין ורון כרמי, והוא גבר על שני שירים אחרים שעלו לגמר - "או לה לה" ו"לה לה לאב" - מתוך תשעה שירים שהועמדו להצבעת הקהל. שלושת השירים, להם צולמו קליפים, הועמדו לבחירת הקהל באמצעות אפליקציה במשך שישה ימים עד לזמן קצר לאחר פתיחת המשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בהגשת לוסי איוב בכאן 11 אמש.

עדן, בתעשייה ובקרב חובבי האירוויזיון רבים מתחו ביקורת על כך שהתאגיד החליט להציג רק קליפים של השירים ולא ביצועים שלהם בהופעה חיה, כנהוג ברוב תחרויות הקדם אירוויזיון באירופה, וראו בזה "דבר הנוגד את רוח האירוויזיון".

"לא שמעתי את הביקורות האלה. האמת היא שאני מאוד אהבתי שזה קליפים השנה. בשנה שעברה לא הספקנו לעשות קליפ ל'Feker Libi' לפני שהתחרות התבטלה. עכשיו עשיתי קליפים לשלושה שירים, ואני קיבלתי את זה כמו מתנה. אני חייבת להגיד שבמשדר של שנה שעברה להופיע עם ארבעה שירים רצוף - היה קשה. לבוא עכשיו למשדר שבו רק מודיעים איזה שיר נבחר היה קצת הקלה, כי אני לא צריכה ללמוד מיליון ואחת כוריאוגרפיות".

ובכל זאת, מומחים לאירוויזיון אומרים לנו - גרסה מוקלטת באולפן לא נותנת את התמונה המלאה, וזו שאלה משמעותית בתחרות הזאת איך יהיו ההופעה והבימוי. ולכן היה ראוי שהשירים יוצגו בהופעת לייב.

"אז אני אגיד לך משהו על עדן אלנה. אני הרבה יותר טובה בלייב מאשר באולפן, ואני יודעת את זה על עצמי. חד משמעית. אני זמרת של לייבים. אני מצליחה להוציא מעצמי הרבה יותר שאני בלייב. אני פשוט לא רואה בעיניים כשאני על הבמה".

עדן אלנה. אלעד ויסמן,
"הכי טובה בלייב". עדן אלנה/אלעד ויסמן

איך ייראה הנאמבר הבמתי? התחלתם לחשוב על זה?

"לא, כי רק עכשיו השיר נבחר. אין לי פנטזיה ספציפית".

תתבאסי אם לא יתאפשר לנסוע לאירוויזיון בהולנד, ותופיעי עם השיר מהארץ?

"כן, אבל לכל דבר שיקרה אני כבר מוכנה נפשית".

ואם התחרות תבוטל לחלוטין גם השנה בגלל הקורונה?

"אני חושבת שאני אהיה סבבה. בוא, עברתי את זה כבר פעם אחת. זה כמו שאחרי פרידה מחבר ראשון את בוכה, מפורקת במיטה. ופרידה מחבר שני זה כבר לא כזה ביג דיל".

יש כבר מי שחושש מתרחיש שישראל תמשיך בלופ אינסופי עם עדן אלנה ולוסי איוב וקדם האירוויזיון.

"מבחינתי סבבה שנהיה שתינו כל שנה".

עוד בוואלה!

באמצע ריאיון עם אודי כגן וריטה, צעק מישהו לריטה "יא סקסית". כך היא הגיבה

לכתבה המלאה

השיר "Set Me Free" היה הפייבוריט שלך מהשירים המועמדים?

"אני לא אגיד".

איזה שיר אהבת יותר, את "Set Me Free" שנבחר עבורך עכשיו או את "Feker Libi" שיצרו רייכל ומדלי ונבחר לייצג אותך בשנה שעברה?

"זו שאלה מלוכלכת. שני השירים טובים, ואין מקום להשוות".

הייצוג באירוויזיון כולל בתוכו גם חשיפה גדולה לכלי תקשורת זרים באנגלית. את בלחץ מזה?

"קצת, כי זה לא שפת אם שלי. אני מבינה אנגלית מצוין. אני גם מדברת ממש אחלה. אבל יש חוסר ביטחון מסוים שזאת לא השפה שלי. אני אעבוד על זה".

seperator

בתוך כך, התעוררה אתמול סערה נוספת בעקבות השיר "או לה לה", שאחת מהכותבות שלו היא אלין כהן, בעלת ליין האיפור. בפרק הקודם - ב"ישראל היום" פורסם כי מילות השיר נאלצו להשתנות לאחר חשד שכהן קידמה באמצעותו מוצר לשפתיים בחברה שבבעלותה, דבר שנאסר על פי תקנון התחרות. שם המוצר שהופיע בשיר המקורי - "Mon Cheri" (שפירושו "יקירי" בצרפתית).

לוסי איוב ועדן אלנה במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" שבו נבחר השיר שאיתו תייצג את ישראל באירוויזיון 2021 בהולנד. ערן לוי,
לוסי איוב ועדן אלנה במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" שבו נבחר השיר שאיתו תייצג את ישראל באירוויזיון 2021 בהולנד/ערן לוי

ואילו לוואלה! תרבות נודע כי יוצרים המעורבים בשירים המתחרים בשירה של אלין כהן, זעמו על אושיית הרשת לאחר שגילו להפתעתם כי בטרם התחרות פרסמה באינסטגרם שלה סטוריז עם רמזים בוטים וכמעט ברורים לכך שהיא אחת מיוצרות השיר "או לה לה". על פי תקנות התאגיד, "זהות היוצרים תישאר חסויה ותיחשף רק בתוכנית שתשודר". למרות זאת, אלין רמזה באופן גס בסטורי יום לפני התחרות: "כבר המון חודשים שומרת בבטן הפתעה מיוחדת שגורמת לי לפרפרים בבטן כל יום מחדש. מחר זהו. אני סוף סוף יכולה לצעוק לעולם ולשתף אתכם (...). רמז: אירוויזיון". גם בני משפחתה של כהן פרסמו רמזים ברורים שהיא מעורבת בשיר. הדבר עורר את זעמם של יוצרים אחרים, שהתלוננו על כך בפני התאגיד, דרשו את הסרת הפוסטים והסטוריז, ולאחר מכן אלין כהן מחקה אותם.

"אני לא יודעת אם אלין רמזה על זה שהיא השתתפה בכתיבת השיר", אמרה עדן אלנה. "נמחקו ממילות השיר מילים שקשורות למוצר שלה - זה הפך מ'מון שארי' ל'מון אמור'. אני מאוד מעריכה את אלין, תמיד רציתי לפגוש אותה ולהבין איזה בנאדם היא. כי היא באמת חיית עבודה רצינית. היא עונה לתשובות כמו אשת עסקים. היא שורפת בכל מילה שלה. הבחורה מטורפת, ואני חושבת שהמון נערות צריכות להסתכל עליה ולהגיד - וואלה, אם אני אשקיע את העבודה ואת הכוח כמו שהיא עושה, אני אגיע לכזה מקום".

נו, אז למרות שבשיר עצמו בסוף לא היה תוכן שיווקי למוצריה של אלין כהן, היא קיבלה ממך עכשיו סוג של פרסומת.

"היא לא צריכה פרסומת ממני. היא אלין כהן".

עדן אלנה. ערן לוי,
עדן אלנה/ערן לוי
עדן אלנה. אלעד ויסמן,
עדן אלנה/אלעד ויסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully