וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית קלוריס ליצ'מן ("מרי טיילר מור", "מלקולם באמצע") הלכה לעולמה בגיל 94

28.1.2021 / 1:05

קלוריס ליצ'מן, האוחזת בשיא המועמדויות והזכיות בפרס האמי, הלכה לעולמה. היא מוכרת מתפקידים איקוניים בסדרות "מרי טיילור מור" ו"מלקולם באמצע", הסרט "הצגת הקולנוע האחרונה" והקומדיות הקלאסיות של מל ברוקס

קלוריס ליצ'מן זוכה בפרס האמי לשחקנית אורחת הטובה ביותר לשנת 2006. CHRIS CARLSON, AP
עם אחד מפרסי האמי הרבים שלה. קלוריס ליצ'מן/AP, CHRIS CARLSON

השחקנית והקומיקאית האמריקנית קלוריס ליצ'מן הלכה לעולמה בגיל 94. הקריירה של ליצ'מן השתרעה על פני שבעה עשורים וזיכתה אותה באין-ספור פרסים. היא אוחזת בשיא המועמדויות לפרס האמי, 22 בסך הכל, ועד לאחרונה אחזה לבדה גם בשיא הזכיות לשחקנית אחת, עד שג'וליה לואי-דרייפוס השוותה את שיאה ב-2017. נוסף לכך זכתה ליצ'מן בפרס האוסקר וכן בפרסי בפט"א, גלובוס הזהב ורבים נוספים.

ליצ'מן פרצה בתחרות מיס אמריקה ב-1946, למדה משחק בסטודיו של איליה קאזאן בניו יורק ועשתה את הבכורה המקצועית שלה ב-1948. עם זאת, הפריצה שלה הגיעה יותר משני עשורים לאחר מכן, כאשר גילמה את פיליס לינדסטרום, בעלת הבית החטטנית והערמומית של גיבורת הקומדיה פורצת הדרך "מרי טיילר מור", בין השנים 1970 ל-1975. תפקידה שם זיכה אותה בשני פרסי אמי ובסדרת בת, "פיליס", ששודרה במשך שתי עונות נוספות.

קלוריס ליצ'מן מתארחת בחבובות, לצד קרמיט הצפרדע, 1976. Hulton Archive, GettyImages
קלוריס ליצ'מן וידיד/GettyImages, Hulton Archive

במקביל ל"מרי טיילר מור" שיחקה בתפקיד משנה ב-1971 בסרטו המופתי של פיטר בוגדנוביץ', "הצגת הקולנוע האחרונה", תפקיד שזיכה אותה בפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר. נוסף לכך הייתה ליצ'מן חלק מצוות השחקנים הקבוע של מל ברוקס והשתתפה בכמה מהקלאסיקות הגדולות שלו, בהן "פרנקנשטיין הצעיר" ו"ההיסטוריה המטורפת של העולם". בנוסף השתתפה בסרטים כמו "בוץ' וקסידי", "ספנגליש", "אוהב אותך ניו יורק", "הנזל וגרטל" בהפקת מנחם גולן, וסרטים רבים אחרים. בטלוויזיה השתתפה והתארחה בעשרות סדרות, בכללן "עובדות החיים", "לגדל את הופ", "המשרד", "אלים אמריקאים" וכמובן "מלקולם באמצע", תפקיד נוסף שזיכה אותה בפרס האמי ובמועמדויות רבות נוספות. היא המשיכה לעבוד ולהופיע ממש עד השנה האחרונה לחייה.

נוסף לקריירת המשחק שלה, ליצ'מן הייתה פעילה בולטת למען בעלי חיים. היא אף הייתה המתמודדת המבוגרת ביותר בתולדות "רוקדים עם כוכבים" האמריקני.

עוד בוואלה!

סערה שקטה: הספיישלים של "אופוריה" מזכירים כמה עוצמה יש בה

לכתבה המלאה

הזכייה של ליצ'מן באוסקר

סרטון של ליצ'מן עם ארגון בעלי החיים PETA

ליצ'מן בריקוד טנגו סוער

קלוריס ליצ'מן זוכה בפרס האמי לשחקנית הטובה ביותר לשנת 1975. AP
אמי על "מרי טיילר מור". קלוריס ליצ'מן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully