וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו והם: המשטרה יוצאת רע כמעט מכל כתבה במהדורת החדשות

לקראת חלקה השני הגיעה מהדורת חדשות 12 לאייטם החשוב באמת: כתבה של בת רווה וברהנו טגניה על הגזענות הקשה של משטרת ישראל, קבור איפשהו בין אייטם על ההפיכה הצבאית במיאנמר וכתבה על פתרונות יצירתיים לתספורת בזמן הסגר. בנוסף: אדוה דדון עושה את עבודת המשטרה

אדוה דדון, הנוכלים - עוקץ הנדל"ן הגדול/קשת 12

הביטוי "אסטרטגיית היציאה" חוזר על עצמו שוב ושוב בשבועות האחרונים, ראשי הממשלה (זה שבפועל וזה החליפי) יחד עם ראשי מערכת הבריאות דנים ביום שאחרי הקורונה ומנסים להחליט איך יראו החיים של כולנו בעוד מספר חודשים. נדמה שגם עורכי מהדורות החדשות בערוצים המרכזיים צריכים להתחיל לחשוב איך הם מדמיינים את ישראל של אחרי הנגיף, כי מי יודע, אולי בסוף זה באמת יקרה וכדאי שנהיה מוכנים. אני מזכיר את זה כי הסדר שבו מופיעים אייטמים במהדורה הוא לפעמים חזות הכל. זה לא רק אם הסיפור שלך מגיע לכותרות או לא, אלא מתי הוא מגיע.

במהדורת החדשות של קשת 12 עלו אתמול הרבה נושאים חשובים: קורונה, חזרת מערכת החינוך (כולל ראיון עם שר החינוך יואב גלנט), הפריימריז במפלגת העבודה (כולל ריאיון עם ראשת המפלגה מרב מיכאלי) והפרישה של בוגי יעלון ותל"ם מההתמודדות לכנסת הקרובה. בשלב מסוים, לקראת החלק השני המהדורה, הגיעו גם לאייטם החשוב באמת: כתבה של בת רווה וברהנו טגניה על הגזענות הקשה של משטרת ישראל (בחדשות 13 אגב בכלל לא מצאו מקום בליין-אפ כדי לדבר על הנושא).

המקרה המתואר היה צריך לפתוח כל מהדורת חדשות. אתם יודעים מה? אולי להיות משובץ אחרי ענייני הקורונה הבוערים. בטוח לא להיקבר איפשהו בין אייטם על ההפיכה הצבאית במיאנמר וכתבה על פתרונות יצירתיים לתספורת בזמן הסגר. במה מדובר? כחלק מאכיפה שגרתית של זמן הקורונה, שוטרי משטרת ישראל עלו על אוטובוס שיצא ממודיעין ועליו 30 נוסעים, רובם ערבים. השוטרים, מסיבותיהם שלהם, החליטו לחלק דו"חות רק לנוסעים הערבים שעל האוטובוס - דו"חות על ישיבה ללא חגורה, סעיף שכמעט לא נאכף בתחבורה ציבורית. אני חוזר, היו נוסעים יהודים על האוטובוס, אלה לא ביקשו להזדהות ולא קיבלו שום קנס.

יונית לוי חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
הסיפור הוא גם מתי האייטם מגיע במהדורה. יונית לוי, חדשות 12/צילום מסך, קשת 12

עבור הערבים הסיפור היה אחרי לגמרי. זה אייטם כמעט בלתי נתפס, עזבו דעה פוליטית, מדובר (לכאורה) בגזענות מהסוג הקשה ביותר. חבר הכנסת אחמד טיבי ששיתף את הידיעה בטוויטר שאל האם מדובר במדינת אלבמה שנת 1960 או בישראל שנת 2021 ואין אלא להודות שיש בסיס לשאלה.

משטרת ישראל, שתגובתה הובאה בסוף הידיעה, מכחישה כמובן. הימור שלי? הסיפור הזה יישכח, ובמקרה הטוב אולי יקום איזה "צדיק" שיבטל לנוסעים הערבים את הדו"חות. אבל זאת לא שאלה פוליטית, לא משנה אם אתם מצביעים מחל או מרצ, אף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה שבה אנשים נענשים על סמך הגזע שלהם. מי כמונו, עם ישראל, מבין לאילו מקומות מסוכנים גזענות בוטה כזאת עלולה להוביל. עם כל הכבוד לחדשות 12 שכן מצאו מקום לידיעה במהדורה העמוסה (והארוכה עד מאוד) שלהם, צריך לשאול גם למה היא קיבלה כזה מקום שולי? האם מישהו שם חושב שזה סיפור קטן ולא רגע שבו עברנו משלב של גזענות סמויה לגלויה?

אם מעלימים עין מגזענות כלפי מגזר אחר, בסוף היא תגיע גם אליכם. האייטם ששודר קצת אחרי כן, בו התגלה כי קצין משטרה הכה דר רחוב ויצא ללא עונש, הוא המשך ישיר לסיפור, משטרה שנוהגת באפליה גלויה כל כך, לא מרגישה צורך להתנצל. מזה כולנו צריכים לפחד.

עוד בוואלה!

מישראל כץ ועד קורין גדעון: הרגעים המביכים של ינואר 2021

לכתבה המלאה
כתבת "אכיפה רק לערבים" במהדורת חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
הרגע שבו עברנו מגזענות סמויה לגלויה. מתוך הכתבה בחדשות 12/צילום מסך, קשת 12

לאף אחד לא אכפת - חוץ מלאדוה דדון

אחרי שבשבוע שודרה סדרת הכתבות המצוינת של יאיר שרקי, "חוקי המשחק החרדי", השבוע חזרו במהדורה לאחת הסדרות האהובות עליי ביותר בחדשות 12: "הנוכלים" עם אדוה דדון. גם בלי רצון לדבר על הכשלים של המשטרה, גם סדרת "הנוכלים" היא תעודת עניות, כתבת תחקירים (מוכשרת ואמביציוזית ככל שתהיה) שלוקחת על עצמה לעשות את העבודה שהמשטרה נמנעת ממנה. במקרה שהובא אתמול, יצאה דדון להתחקות אחרי סיפורם של שני 'יזמים': חזי חיים (פליט "האח הגדול") ושמעון אייזנברג, שלקחו מיליוני שקלים מישראלים שרצו לקנות משרדים בפרויקט My Office באשדוד. הכסף שהושקע ירד לטמיון, היזמים מאשימים אחד את השני ונמצאים בסבך משפטי בלתי נגמר, והקורבנות שבורי לב.

אי אפשר להישאר אדישים לאנשים מבוגרים וחלשים, שכל כספם נלקח מהם בצורה הצינית ביותר והם נותרו אבודים בעולם. פשעים כלכליים כמו אלה של אייזנברג וחיים (הכל לכאורה) צריכים לקבל את העונש המירבי, כי ההשלכות שלהם כל כך קשות - אנשים שעברו ממעמד הביניים לעוני, והכל תוך הונאה אחת. כשמבינים לעומק את עוצמת הפגיעה באזרחים, אפשר להבין גם את הדרייב הבלתי נגמר שבו מגיעה דדון להתעמת עם העבריינים. זו לא רק הצגה בפני המצלמה, יש פה רצון אמיתי בצדק. האמת המרה היא שאחרי שדיבור על "הנוכלים" יסתיים, ישארו קורבנות My Office עם החובות והכאבים, כי מהדורת החדשות צריכה להיות המקום שמסקר מקרים כאלה ולא המקום שפותר אותם. כולי תקווה שמישהו במשטרת ישראל עוקב אחרי "הנוכלים" וקצת מתבייש בעצמו, לצערי נראה שלאף אחד לא אכפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully