וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן כריסטופר פלאמר ("צלילי המוסיקה") הלך לעולמו בגיל 91

5.2.2021 / 20:10

כוכב "צלילי המוסיקה" ועוד עשרות סרטים ומחזות נוספים, מת בשלווה בביתו שבקונטיקט כשאשתו לצדו, כך נמסר מטעם המשפחה. פלאמר התפרסם בתפקיד קפטן פון טראפ במחזמר הקולנועי הקלאסי מ-1965. רק ב-2011 זכה בפרס האוסקר הראשון שלו, והפך בכך לשחקן המבוגר ביותר שזוכה בו

מתוך הסרט "בגינרס". לב,
זיכה אותו באוסקר לראשונה. כריסטופר פלאמר בסרט "בגינרס" מ-2009/לב

השחקן הקנדי כריסטופר פלאמר הלך לעולמו בגיל 91. מטעם המשפחה נמסר כי הוא מת בשלווה בביתו שבקונטיקט כשלצדו אשתו מזה 53 שנים, איליין טיילור.

פלאמר נולד בטורונטו וגדל בסניוויל, קוויבק. אחרי מספר שנים על הבמות בברודוויי הוא ערך את הופעת הבכורה הקולנועית שלו בסרט "זרקורי במה" של סידני לומט מ-1958. ב-1966 כיכב בתפקיד הפריצה שלו כקפטן ג'ורג פון טראפ במחזמר "צליל המוסיקה", לצד ג'ולי אנדרוז. לאורך הקריירה שלו, שנמשכה ממש עד שנותיו האחרונות, כיכב בסרטים של כמה מהבמאים הגדולים בהוליווד. בין היתר שיחק ב"מלקולם אקס" של ספייק לי מ-1992, "נפלאות התבונה" של רון הווארד מ-2001, "העולם החדש" של טרנס מאליק מ-2005, "נערה עם קעקוע הדרקון" של דייוויד פינצ'ר מ-2011 ו"רצח כתוב היטב" של ריאן ג'ונסון מ-2019.

כריסטופר פלאמר בהפסקת צהריים בצילומי "צלילי המוזיקה" עם ג'ולי אנדרוז והבמאי רוברט וויז. ארכיון הולטון, GettyImages
לצד ג'ולי אנדרוז והבמאי רוברט ווייז מאחורי הקלעים של "צלילי המוזיקה". כריסטופר פלאמר/GettyImages, ארכיון הולטון

לאורך 75 שנות הקריירה שלו גילם פלאמר שפע של דמויות היסטוריות אמיתיות, בנוסף לקפטן פון טראפ, בכללן הקיסר הרומאי קומודוס ב"נפילתה של האימפריה הרומית" ב-1964, ארתור וולסלי, הדוכס הראשון מוולינגטון, בסרט "ווטרלו" ב-1970, הסופר רודיארד קיפלינג ב"האיש שרצה להיות המלך" מ-1975, העיתונאי מייק וואלאס בסרט "המקור" מ-1999, לב טולסטוי ב"התחנה האחרונה" מ-2009, קיסר גרמניה וילהלם השני בסרט "הנשיקה האחרונה של הקיסר" מ-2016, וז'אן פול גטי בסרט "כל הכסף בעולם" מ-2017, בו החליף את קווין ספייסי אחרי שהסרט כבר צולם במלואו, בעקבות ההאשמות כלפי ספייסי על תקיפות מיניות.

פלאמר זכה לשבחים שונים על עבודתו, והוא אחד השחקנים הבודדים שזכו גם בפרס האוסקר, גם באמי וגם בטוני - במקרה של שני האחרונים זכה פעמיים. בפרס האוסקר זכה לראשונה ב-2010, כשהיה בן 84, על הסרט "בגינרס", ובכך הפך לשחקן המבוגר ביותר שזוכה בפרס. ארבע שנים אחרי כן היה מועמד לפרס פעם נוספת, על הסרט "כל הכסף שבעולם", מה שהופך אותו גם לשחקן המבוגר ביותר שהיה מועמד לפרס. נוסף לכך גרף פלאמר לאורך שנותיו את פרס גלובוס הזהב, פרס גילדת שחקני המסך ופרס האוסקר הבריטי.

עוד בוואלה!

השחקנית חיה הררית, שכיכבה בסרט "בן חור", הלכה לעולמה

לכתבה המלאה
כריסטופר פלאמר. Jason Merritt, GettyImages
השחקן המבוגר ביותר שזוכה באוסקר. כריסטופר פלאמר בגיל 84/GettyImages, Jason Merritt
כל הכסף שבעולם. פורום פילם,
החליף את קווין ספייסי. כריסטופר פלאמר בסרט "כל הכסף שבעולם"/פורום פילם

תפקיד הפריצה שלו כקפטן ג'ורג פון טראפ במחזמר "צליל המוזיקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully