וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה נתניהו מתכוון כשהוא אומר ליונית לוי "נה נה נה נה נה"?

16.2.2021 / 7:57

מהריאיון הארוך במיוחד של ראש הממשלה בחדשות 12, יישאר בעיקר החיקוי המלעיג של ניסיון עיתונאי לדרוש תשובות על ניהול משבר אסוני. גם לוי צחקה מול החיקוי. איך אפשר שלא: זאת ההוכחה האולטימטיבית לטבעו האמיתי, המשחקי, של האירוע: לא זירה של שאלות ותשובות, אלא בידור

בנימין נתניהו מתראיין אצל יונית לוי בחדשות 12. קשת 12, צילום מסך
לא חש צורך לתת דין וחשבון לציבור. בנימין נתניהו/צילום מסך, קשת 12

מה ניקח כצופים מהריאיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל יונית לוי בחדשות 12? נדלל תעמולה, קלישאות, אי-דיוקים ומתקפות שחוקות על התקשורת, ונישאר בעיקר עם ריקוד ה"נה נה נה נה נה". למה נתניהו מתכוון כשהוא משיב "נה נה נה נה נה" לשאלות על אופי הניהול של משבר אסוני, שבמסגרתו מתו כבר מעל 5,400 ישראלים? רק נתניהו יכול להביע כל כך הרבה בחמש הברות סתומות.

אין לי מילון נתניהו-עברית, אבל זה מה שאני הבנתי: הוא מתכוון, קודם כל, שהוא לא חש צורך לתת דין וחשבון לציבור. שנית, שהוא מסרב להכיר בטעות כלשהי בשיקול הדעת שלו לאורך חודשי המשבר. שלישית, שהוא רוחש בוז לתעוזה של עיתונאים להטריד אותו עם שאלות. רביעית, ואת זה אפשר להסיק מהתיאטרליות ותנועות הידיים, שהריאיון בערוץ 12, גוף התקשורת שהוא כה מרבה להשמיץ, הוא ממילא הצגה לצרכי קמפיין ותו לא. נה נה נה נה נה, זה המסר האמיתי והאותנטי של נתניהו לצופים בריאיון למהדורת החדשות הכי נצפית בישראל.

נתניהו קיבל את כל תשומת הלב שרק יכול היה לקבל, עם פריבילגיה בדמות ריאיון באורך חריג במיוחד. ואמנם, נראה היה שהוא נהנה מכל רגע. צוחק, משתעשע עם "בדיקת עובדות", טוען בחיוך גם טענות דמגוגיות. גם לוי צחקה מול ה"נה נה נה נה נה". איך אפשר שלא: זאת ההוכחה האולטימטיבית לטבעו האמיתי, המשחקי, של האירוע כולו - לא זירה של שאלות ותשובות, אלא של בידור לציבור.

בנימין נתניהו מתראיין אצל יונית לוי בחדשות 12. קשת 12, צילום מסך
הסיפור האמיתי של הריאיון מגיע דווקא מהפעמים שבהן דרשה תשובות. יונית לוי/צילום מסך, קשת 12

לוי עשתה כמיטב יכולתה לדרוש מנתניהו תשובות, והשיגה לא מעט בהתחשב בכמה מעט כאלה המרואיין שלה הסכים לספק, כולל הודאה ביצירת קשר עם ארנון מילצ'ן, דמות מפתח בתיק 1000. בכל זאת, כמה פעמים נתניהו הפיל אותה בפח צפוי, בתרגיל קלאסי: הוא האשים שוב ושוב בטון משועשע עד כמה התקשורת לא נותנת למסרים שלו ביטוי (תזכורת: הריאיון של נתניהו ארך מעל חצי שעה), ובדרך כלל זה הספיק כדי לקבל מהמראיינת שלו באותו רגע זמן אוויר סימפטי יותר.

הסיפור האמיתי של הריאיון מגיע דווקא מהפעמים שבהן לוי כן דרשה תשובות, אבל זה פשוט לא עזר. נתניהו נמנע בשיחה מתשובות כנות לטובת תעמולה, יאיר לפיד, גדעון סער, איראן, חיסונים. כשלוי הציבה מולו עובדות, תאריכים, ציטוטים - נתניהו השיב לה, מילולית יותר ופחות, בצורות שונות של "נה נה נה נה נה". כל כלי תקשורת ישמח לראיין את ראש הממשלה כמה שרק ירצה, אבל אם זה היבול, יכול להיות שאפשר היה לסיים את הריאיון הזה גם בשלב מוקדם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully