וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו סמוטריץ' היה צופה אתמול ב"המרדף", הוא היה מבין שהוא רודף אחרי האויב הלא נכון

כוכבי "היהודים באים" הגיעו אתמול לספיישל פורים ב"המרדף" והפגינו ידע כללי מרשים בהיסטוריה של מדינת ישראל ובתורת ישראל. הם עשו שירות נהדר בכך שלא רק התנערו מתדמית השחקנים המנותקים שהדביקו להם, אלא הוכיחו שהם לא אויבי העם והפוליטיקאים

המרדף, ספיישל היהודים באים. כאן 11, צילום מסך
אסקפיזם עם מטען צד. "המרדף"/צילום מסך, כאן 11

מכירים את האנשים האלה שמאוד חשוב להם להבהיר שהם לא רואים טלוויזיה? כלומר, כן, יש להם מכשיר בבית אבל הוא מחובר רק למחשב ואם הם כבר מפעילים אותו זה רק בשביל לצפות בסרטים בשפות זרות או דוקומנטרי מהעולם. ממש כמו קרוב המשפחה שלי שנהג להכריז בהפגנתיות סביב שולחן השבת: "ערוץ שתיים? זה תת רמה, אני רואה רק סרטי טבע ב'נשיונל ג'יאוגרפיק'". ספיישל פורים של "המרדף" בכאן 11 ששודר אתמול הזכיר לי את אותם אנשים, אלה שצופים בטלוויזיה רק אם היא מאתגרת אותם אינטלקטואלית ומעניקה להם ערך חינוכי, בניגוד גמור למה שנתפס כטלוויזיה מסחרית מנוונת. האמת? צודקים, שעשועונים כמו "המרדף" מוכיחים שאפשר להרחיב את הידע הכללי ולהישאר טלוויזיה לא רעה בכלל.

כוכבי "היהודים באים" - יעל שרוני, עידו מוסרי, יוסי מרשק ויניב ביטון - שהתמודדו אתמול ב"המרדף" הם ליהוק מצוין לספיישל פורים. ראשית, מי כמותם מבין את הכוח שטמון בלבישת דמויות והיכולת להעביר ביקורת נוקבת כשהם תחת תחפושת. שנית, הקידום העצמי הזה של תוכניות כאן מוכיח שוב שהמנהלים שם יודעים דבר או שניים על טלוויזיה, הרבה יותר מאנשי רשות השידור שקדמו להם. אם בקשת ורשת יכולים לפמפם את תוכניות הדגל שלהם 24/7, אין סיבה שזה לא יעבוד גם עבורם. אבל יותר מהכל, התוכנית הזאת נתנה לי תחושה ראשונה של חזרה לנורמליות, כך מרגישים החיים שאחרי הקורונה בישראל שהיא כזכור עדיין מדינה שסועה חברתית ופוליטית. כאן גם האסקפיזם תמיד מלווה במטען צד.

המרדף, ספיישל היהודים באים. כאן 11, צילום מסך
נורמליות. כוכבי 'היהודים באים' ב'המרדף'/צילום מסך, כאן 11

רק לפני כשבוע נחשף באתר "הארץ" כי משרד היועץ המשפטי לממשלה אישר להסיר את מערכוני "היהודים באים" מאתר ההוראה של המורים לתנ"ך לאחר התערבות של שר החינוך יואב גלנט. למי שישנו בפרקים הקודמים בסאגת "הימין הדתי לאומי נגד היהודים באים", נזכיר שעוד לפני שגלנט נהג בפופוליזם הרגיל שלו, היו חברי כנסת כמו בצלאל סמוטריץ' (כיום יו"ר מפלצת הציונות הדתית) שהשתתפו בהפגנות נגד "היהודים באים", יוצריה (אסף בייזר, נטלי מרכוס ויואב גרוס) וכוכביה, שאף קיבלו בהמשך איומים על חייהם. אם זה לא מספיק, סמוטריץ' ואחרים אף קראו להפריט את תאגיד השידור כי אין סיבה שכספי ציבור יממנו תוכנית ש"לועגת" ליהדות.

אני מקווה שגלנט, סמוטריץ' ושאר המקטרגים עשו אתמול הפסקה קצרה מצפייה בעצמם בכל אולפן טלוויזיה וראו את כוכבי התוכנית שהגיעו ל"המרדף". שרוני, מוסרי וביטון (נראה שמרשק הגיע קצת פחות מרוכז) הפגינו ידע כללי מרשים בהיסטוריה של מדינת ישראל בכלל ובתורת ישראל בפרט. ידע שאני בספק אם יש לאותם פוליטיקאים ובעלי אינטרסים שמחפשים כבר זמן רב לצבור הון פוליטי על כוכבים של סאטירה שלא רק שלא מבזה את עם ישראל אלא מנגישה דמויות מהותיות בו עבור קהל צעיר שאין לו שום כוונה לפתוח תנ"ך בשעות הפנאי. גם בחירת השאלות בתוכנית הייתה חכמה ומשעשעת והצליחה לתת מימד נוסף של ביקורת פנימית.

כך נשאלו למשל המתמודדים איזה מהבאים נולד בישראל - טל ברודי, סטפן לגר או אריה דרעי, שאלה שהתשובה עליה היא כמובן לגר (ברודי נולד בארה"ב ודרעי במרוקו). כוכבי "היהודים הבאים" אמנם לא יצאו מהתוכנית עם הכסף (וחבל, כי מרשק אמר שהתקרה בדירה השכורה שלו נפלה) אבל עשו לעצמם שירות נהדר בכך שלא רק התנערו מתדמית השחקנים התל אביבים המנותקים שניסו להדביק להם אלא גם הוכיחו שהם ממש לא אויבי העם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המרדף, ספיישל היהודים באים. מאיה מרלנג'ון,
לא אויבי העם. כוכבי 'היהודים באים'/מאיה מרלנג'ון

הכי 2019

בחדשות 12 שודרה אתמול כתבתו של לירון זייד על "המיתוסים שמאחורי הניקיון", כתבה שהוצגה כחלק מ"טרנד" של מכורים לניקיון שמעבירים שעות ארוכות מיומם בניקוי הבית באובססיביות. הרצון לשבור מיתוסים הוא תמיד מבורך ואף הוביל למספר סדרות בשמות דומים בערוצי נישה, לעומתו הכתבה של זייד הרגישה בעיקר כמו מילוי זמן מסך במהדורה ארוכה מדי. על הדרך פספסו שם פעמיים והתייחסו להתמכרות לניקיון כ"טרנד" משל גילו לנו משהו שלא הכרנו בזמן שהדבר מדובר ונכתב בכל גוף תקשורת בשלוש השנים האחרונות.

לא היה שום דבר פוגעני בכתבה הזאת, אפילו לא הסצנה בה הקונדיטורית הצעירה ליאור קוקה מראה שהיא מנצלת את השידה שמתחת לטלוויזיה כדי לאחסן עוד עשרות גלילים של נייר סופג (אגב, הזדמנות שלא נוצלה כדי לדבר על הנזק הסביבתי של התמכרות לחומרי ניקוי). מה שכן, היא הוכיחה שוב שבכל הנוגע לאקטואליה רכה, במהדורת החדשות הכי טובה בישראל מרשים לעצמם להתרשל ולא לעמוד בתו התקן המחמיר שלהם בכל הנוגע לזירה הפוליטית למשל. רק בימים האחרונים הכריזו שם על פודקאסטים ואפיית חלות כטרנדים, דבר שנראה מגוחך לכל אדם שנכנס לרשת חברתית כלשהי בשנים האחרונות ויודע כי מדובר בתופעות ישנות של ממש.

הבעיה לא טמונה רק בפספוס המגמות החברתיות, אף אחד לא ציפה מהם להיות מערכת "ערב טוב עם גיא פינס". החולשה נובעת מההחלטה של עורכי המהדורה להאריך אותה עד אין קץ מה שמוביל למילוי זמן מסך בכתבות מיותרות כמו זו. יעשו בחכמה קברניטי חדשות 12 אם ינצלו את ההזדמנות ויחד עם החזרה (הזמנית לפחות) לשגרת פוסט-קורונה, יקצרו את המהדורה, יפנו זמן מסך לתוכן מקורי ויחסכו מאיתנו כתבות מביכות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully