וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן 11 מוותרים על קדם האירוויזיון. כנראה אין להם כוח לעבוד קשה מדי

אלון אמיר

28.2.2021 / 0:00

משדרי קדם אירוויזיון מושקעים מביאים רייטינג ויוקרה לערוץ המשדר. ויתור על הפקת הקדם הוא חוסר אכפתיות וחוסר רצון לעבוד קשה. חיבור מחודש לכוכב הבא או לאקס פקטור טורק דלת בפני אמנים מבוססים שלא ישתתפו בריאליטי. קובלנץ, לא מאוחר לשנות את רוע הגזרה. דעה

לוסי איוב מכריזה על השיר "Set Me Free" בביצוע עדן אלנה כשיר שייצג את ישראל באירוויזיון בהולנד 2021, במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בכאן 11/סטילס: ערן לוי, וידאו: כאן 11

כשיש על מה לפרגן אני עושה את זה במלוא המרץ והאהבה - אירוויזיון 2019 שהופק על ידי כאן 11 היה אחד הטובים מאז ומעולם. הפקה נפלאה שאמנם לוותה בהרבה חריקות, אבל מבחן התוצאה הוא הקובע, והיה ברור שבזכות הרבה אנשים מוכשרים שיש בתאגיד וכאלו שנשכרו במיוחד שלושת המשדרים היו לא פחות מגאווה לאומית. אלו הוכיחו לנו שאם רוצים הכול האפשרי.

הניתוק בשנה שעברה מתוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון וההודעה על האפשרות שכאן 11 יפיקו משדר קדם אירוויזיון מאוד שימחה אותי. בשנים האחרונות יצא לי לשפוט באינספור קדמים באירופה, בין היתר בשבדיה, נורבגיה, פינלנד ואסטוניה, ותמיד חשבתי לעצמי שאם הם יכולים להרים משדרים מפוארים ומושקעים שזוכים לנתוני רייטינג בשמיים ובזכותם השירים שמתמודדים שם הופכים ללהיטים, אין שום סיבה שזה לא יקרה כאן.

קובי מרימי בוכה באירוויזיון 2019. אורית פניני, באדיבות כאן תאגיד השידור,
מישהו בכלל זוכר אותם? היו ונעלמו. מרימי/אורית פניני, באדיבות כאן תאגיד השידור

רשות השידור ז"ל הרגה את המותג שהוא האירוויזיון בגלל חוסר עקביות בדרך בחירת האמנים וחוסר השקעה, הכוכב הבא לאירוויזיון הרים אותו בחזרה למעלה ומה שנשאר לאנשי כאן 11 הוא לרכוב על ההצלחה ולמנף אותה ליצירת עוגן נוסף בלוח שידורים ראוי ונפלא. כאמור, הכול אפשרי אם יש רצון. השנה, ללא תמיכת קשת וטדי הפקות נראה שהאירוויזיון לא מעורר עניין. משדר בחירת השיר החדש לעדן אלנה היה תמוה, לא ברור מבחינת עריכה ועם איכות שירים שנויה במחלוקת. נראה היה שבכאן 11 הרימו ידיים מבלי לנסות בכלל, וזה מתסכל.

משדרי קדם אירוויזיון מושקעים הם לא רק עוגן לערוץ המשדר, כזה שמביא לו רייטינג ויוקרה, הם פלטפורמה למוזיקה ישראלית חדשה ומקורית וכזו שיכולה לקדם קריירות של זמרים. עם השמועות על חיבור מחודש לכוכב הבא או לאקס פקטור הדלת נטרקת בפני אמנים מבוססים, שהרי הם לא ישתתפו בתוכנית ריאליטי. אל תטיחו בפניי את שמה של מאיה בוסקילה. היא הייתה משהו חד פעמי. בעיני החיבור לתוכנית ריאליטי לא הוכיח את עצמו. נכון, זכינו עם נטע, אבל כמה אמנים ויוצרים מיוחדים כמוה יש בסביבה? אכן העפלנו לגמר בשנים האחרונות אבל מישהו זוכר את השיר של אימרי זיו? של חובי סטאר? של קובי מרימי? מישהו בכלל זוכר אותם? היו ונעלמו.

עוד בוואלה!

"אם האירוויזיון יבוטל גם השנה אהיה סבבה. בוא, עברתי את זה כבר פעם אחת"

לכתבה המלאה
ארז טל, לוסי איוב, בר רפאלי ואסי עזר, מנחי אירוויזיון 2019. אורית פניני, באדיבות כאן תאגיד השידור,
אירוויזיון 2019 שהופק על ידי כאן 11 היה אחד הטובים מאז ומעולם, והוכיח לנו שאם רוצים הכול האפשרי/אורית פניני, באדיבות כאן תאגיד השידור

בעיני ויתור על הפקה של קדם אירוויזיון ומסירת העוגן החשוב הזה לידיים זרות משמעותו חוסר אכפתיות והודאה בחוסר יכולת ורצון לעבוד קשה. וזה מפתיע אותי מכיוון שהאירוויזיון שנערך בתל אביב הראה לכולם שכאן 11 יכולים לעשות כמעט הכול. אירוויזיון זה עסק יקר, בטח ובטח הפקה של משדרים מושקעים לבחירת השיר הישראלי, אך הערך שהם מביאים איתם גבוה מהעלות. אירוויזיון הוא לא רק משדר לצעירים ולא צריך להיות כך.

בכל מדינה דואגים לשלב גם אמנים מבוססים ו-ותיקים במשדרים ולא על מנת לעשות להם כבוד, אלא מתוך הבנה שמדובר במשדרים הפונים לכל המשפחה ורוצים להיות מדורת השבט. אם באסטוניה, מדינה של פחות משני מיליון תושבים, מצליחים לערוך שלושה משדרים מושקעים כל שנה באולם של 5,000 מקומות אין ספק שגם כאן 11 יכולים להרים משדרים שגם יועילו להם וגם לתעשיית המוזיקה הישראלית. עזבו רגע את אסטוניה. מדינות רבות, בניגוד לישראל, לא בחרו אוטומטית בנציג של השנה שעברה לתחרות מכיוון שלא הסכימו לוותר על הפלטפורמה של הקדם המקומי, עוגן חשוב המספק רייטינג רב ומוביל את סדר היום התרבותי באותה מדינה.

אלדד קובלנץ, אני מקווה שלא מאוחר מדי לשנות את רוע הגזרה. אני משוכנע שהאכזבה שלי לא תעניין אותך, אבל אולי בכל זאת תשקול מחדש? הוכחת בעבר שאתם אלופים ונשמח להיווכח בכך שוב.

seperator

אלון אמיר הוא מחבר הספר "שלוש דקות של נצח", ובעבר דובר משלחות ישראל לאירוויזיון. בקרוב ספרו צפוי לצאת בתרגום להולנדית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully