וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רוצה למצוא בעל בתל אביב": הכוכב של נטפליקס מחפש שידוך בישראל

2.3.2021 / 0:26

ניקולה מורי נבחר לאחד הכוכבים המבטיחים באירופה בעקבות הופעתו ב"10 אחוז", להיט הענק של נטפליקס. בריאיון לכבוד הבחירה, השחקן המצוין מגלה מה הוא מתכוון לחפש בישראל, כיצד הדמות שלו עוזרת לנערים הומוסקסואלים ברחבי העולם ומה דעתו על מחיקת דמותו בריימיק הטורקי

טריילר הסדרה "עשרה אחוז"/נטפליקס

דבר אחד משותף לכל הכוכבים והכוכבות של הלהיט הצרפתי "10 אחוז": כולם הגיעו לסדרה עם קילומטרז' ארוך למדי, אבל היו אלמוניים לפני הליהוק שלהם, אפילו במולדתם. הצלחת הענק של הדרמה הקומית היא זו שהפכה אותם לכוכבים, לעתים גם בקנה מידה בינלאומי.

דוגמה לכך היא ניקולה מורי, המגלם את הרווה, העוזר המוחצן של גבריאל, אחד מן הסוכנים בסוכנות הטאלנטים שעומדת במרכז הסדרה. השחקן המצוין והמקסים מופיע על הבמות ועל המסכים כבר כעשרים שנה, ושיתף פעולה עם כמה מן היוצרים והיוצרות הבולטים בקולנוע האמנותי הצרפתי, למשל פטריס שרו, אוליביה אסיאס, פיליפ גארל, רבקה זלוטובסקי, יאן גונזלס ורבים אחרים - אך רק התפקיד ב"10 אחוז" הפך אותו לשם מוכר. עם זאת, כשבתקשורת הצרפתית הגדירו אותו לאחרונה כ"דבר הבא הגדול הבא", הוא מיהר להצהיר בתגובה: "אני יותר מדי פריק מכדי להיות כזה".

אך מורי לא שולט על הדרך שבה אחרים מגדירים אותו, והשבוע שוב מצא את עצמו מקבל תואר פומפוזי. וכך, כארבעה חודשים לאחר שחגג את יום הולדתו הארבעים, הוא נבחר לאחד הכוכבים המבטיחים באירופה. זאת, במסגרת אירוע בשם "Shooting Stars" שמתקיים כמדי שנה כחלק מפסטיבל ברלין - והשנה, לראשונה, באופן וירטואלי.

בהקשר זה, עליתי לשיחת זום קצרה עם מוריי וסיפרתי לו כי לאחר עליית עונתה הרביעית לפני כחודשיים, "10 אחוז" פופולרית מתמיד בישראל. שאלתי אותו אם יש לו מסר לקהל המקומי, והייתה לו תשובה מיידית ונלהבת - "אני רוצה למצוא בעל בתל אביב. זה המסר שלי!" הכריז. עוד נחזור לכך אחר כך.

ניקולה מורי. ז'וליה פור,
"יותר מדי פריק". ניקולה מורי/ז'וליה פור

מורי גדל בעיירה קטנה ושמרנית בדרום-מערב צרפת, וחבריו לספסל הלימודים לא ראו בעין יפה את היציאה שלו מהארון. "פגעו בי בבית הספר", אמר בעבר. "אלה זיכרונות שצפים. לעתים הם כואבים, אבל לעתים הם מקורות השראה".

השחקן המוערך התמכר לקולנוע בהשראת דודתו, אותה הוא מכנה קיקי, ואהב בעיקר סרטי ערפדים וסרטי אימה - למשל "Possesion" המופתי עם איזבל אדז'ני, שהפכה לאייקון שלו, ובשנים האחרונות זכה לשתף עימה פעולה ב"10 אחוז". עם זאת, הוא אמר כי מבחינתו, ההשראה האמיתית היא לא סרטים, אלא מילים. "תמיד שואלים שחקנים מה הדימויים שעיצבו אותם, אבל מה שהכי חילחל בי זה הספרים שקראתי בנעוריי", הסביר.

הרווה הוא דמות נפלאה בכל קנה מידה, וגם אחת מן הדמויות ההומוסקסואליות הבולטות שנראו בטלוויזיה בשנים האחרונות. "אחד הדברים הכי מרגשים שקרו לי זו הודעה מברזילאי בן 16, ששלח לי מסר באינסטגרם", סיפר לי. "הוא כתב לי שאבא שלו היה הומופוב, עד שהתחיל לראות את '10 אחוז' ולהעריץ את הדמות שלי. גדלתי בפרובינציה, אז אני יודע שיש הרבה הומופובים בצרפת, ולכן מאוד חשוב לי לגלם דמות של הומוסקסואל ולשים אותה בסלון של אנשים. הלוואי שלי עצמי היה מודל טלוויזיוני כמו הרווה לגדול על ברכיו בנעוריי. זה היה מאוד עוזר לי".

"קח את אנדריאה, הדמות שמגלמת קמי קוטן בסדרה. היא לסבית, אבל הסדרה לא מציגה אותה כ'לסבית'. היא פשוט אישה מאוהבת, אישה בזוגיות. אני מאוד גאה שהסדרה אחראית לייצוג כזה ומפיצה אותו בכל העולם".

בהקשר זה, שמעת שבגרסה הטורקית של הסדרה, פשוט מחקו את הדמות של ההומוסקסואל?

"לא ידעתי על זה. וואו. הרדיקליזציה הזו מאוד מפחידה אותי. מה אני חושב על זה? זה מדבר בעד עצמו. המילה שהשתמשת בה, 'מחקו', אומרת הכול. מחיקה היא מהלך מאוד נאיבי - הרי זה לא שלמחוק דמות הומוסקסואלית מסדרה יעלים את ההומוסקסואליות מהעולם. זה סתם אקט צבוע".

עוד בוואלה!

ההצלחה, הכסף, הסכסוכים והסודות מאחורי הקלעים: יוצר הלהיט "10 אחוז" בריאיון בלעדי

לכתבה המלאה
ניקולה מורי. מתיו ריינו,
"נער ברזילאי כתב לי שאבא שלו היה הומופוב עד שראה אותי". ניקולה מורי/מתיו ריינו

אומרים ש-Acting is Reacting ("לשחק זה להגיב", בתרגום צולע), וזה נכון במיוחד במקרה של מורי. התגובות שלו, הבעות פניו ומחוות גופו הן אחת המעלות העיקריות בסדרה הנפלאה. "זה נכון, תגובות הן מבחינתי החלק הכי חשוב במשחק", הוא מגיב לכך. "אני הכי אוהב את השתיקות, את מה שלא נאמר, את הבלתי נראה. בשלב מסוים, הבמאים שעובדים איתי הבינו את זה ומשתמשים בזה, בטח ב'10 אחוז'. יש בסדרה הרבה שוטים ארוכים בהם פשוט רואים אותי מקשיב. בעיני, הקומדיה האנושית טמונה בתגובה - איך מגיבים להשפלה? איך מגיבים להפתעה?".

הודות להצלחת "10 אחוז", השכיל מורי סוף כל סוף להוציא לפועל תסריט עמו הסתובב במשך שנים, "My Best Part", שהפך לסרט הארוך הראשון שלו כבמאי. לאחר שקיבל את החותמת הרשמית של פסטיבל קאן והוקרן בצרפת, הוא מקווה כעת להגיע איתו לישראל, כשיערוך כאן את הקרנת הבכורה שלו במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה בעוד כמה חודשים. "הבנתי שהסרט נרכש להקרנה אצלכם, ואני מקווה לבוא לבקר בהזדמנות זו", הוא מבטיח. "כולם כל הזמן שואלים אותי מתי אבקר בתל אביב, ומאוד אשמח לעשות זאת. הייתי גם רוצה לבקר בירושלים".

אתחיל לחפש לך שידוך אם כך. איזה מין גבר ישראלי בדיוק אתה רוצה?

"אני רוצה אותו עם זקן. עם עיניים ירוקות או כחולות, לא משנה, אבל אחד שהיה בצבא".

ניקולה מורי. פסטיבל ברלין,
ניקולה מורי בסרט הביכורים שלו כבמאי, בו הוא גם מככב, "My Best Part"/פסטיבל ברלין
  • עוד באותו נושא:
  • 10 אחוז
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully