וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאיון המרתק של הארי ומייגן היה פרק בונוס של "הכתר" ברוטב "ברידג'רטון"

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 14:41

יותר משהשיחה של אופרה ווינפרי עם צמד בני המלוכה הפורשים היתה ריאיון, היא הייתה טיוטת תסריט לעונות הבאות של "הכתר" ו"ברידג'רטון" הנפלאות. חבל רק שהמלכה קצת פחות התחברה לרעיון לזלף כמה טיפות פיגמנט לתוך בריכת הגנים הלבנה-ורדרדה של בית המלוכה

בווידאו: הריאיון של מייגן מרקל והארי עם אופרה ווינפרי ברשת CBS/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

מעריצי הסדרה "הכתר" (וגם יוצריה) לא יכלו לייחל לעצמם מתנה טובה יותר מהריאיון של מייגן והארי לאופרה ווינפרי. יותר משהשיחה של המגישה הוותיקה עם צמד בני המלוכה הפורשים היתה ריאיון, היא הייתה טריטמנט לעונות הבאות של הסדרה עטורת הפרסים של נטפליקס. מי שצפה בריאיון הזה קיבל פרק בונוס בן שעה ועשרים דקות, חיזוקית קטנה שתעזור לכם לסחוב את ייסורי הגמילה וההמתנה הארוכה בין העונה הרביעית שהסתיימה לפני מספר חודשים ובין העונה הבאה שצפויה לעלות בנטפליקס רק ב-2022, וזה בלי לקחת בחשבון עיכובי קורונה.

אפשר בקלות לדמיין את הסצנה בעונה השישית (בחמישית נקבל בעיקר עוד מדיאנה, וגם זה לא יספיק לנו) שבה מייגן מרקל בתפקיד עצמה, כמובן, מקבלת שיעור מזורז בקידות מדמויותיהם של הנסיך הארי ושל הדוכסית פרגי בחצר הארמון, רגע לפני שהיא נכנסת לפגוש בפעם הראשונה את אימלדה סטילטון בתפקיד המלכה. עד כדי כך קלולסית היא הייתה, כך היא מספרת לווינפרי, לפני שהיא נשאבה למדמנה המלכותית. היא הניחה שהקטע הזה של הקידות הוא משהו שעושים באירועים ציבוריים ומול המצלמות ושבחוג המשפחה הכללים הללו לא חלים. איזו תמימה היית, מייגן, ואילו פתיים היינו אנחנו.

אם סיפור האגדה הזה רק היה מצליח, היינו מקבלים יצור כלאיים, פרי האהבה של גילוי עריות נטפליקסי: "הכתר" פוגשת את "ברידג'רטון". מתבקש כל כך להשליך את הסיפור העסיסי של הארי ומייגן על "הכתר", שכמעט ומתפספסת כאן נבואה אחרת של ענקית הסטרימינג. המציאות האריסטוקרטית החלופית של שונדה ריימס, שבה סיפור אהבה בין בן מלוכה לאישה שחורה הוא קו פרשת מים שלאחריו גם שחורים יכולים להיות דוכסים (בתנאי שהם לוהטים כמו פני השמש עצמה).

הנסיך הארי: "חששתי שההיסטוריה תחזור על עצמה"

בווידאו: הנסיך הארי בריאיון לאופרה ווינפרי/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

שונדה ריימס הייתה אולי הראשונה לזהות את פוטנציאל הרייטינג של זילוף כמה טיפות פיגמנט לתוך בריכת הגנים הלבנה-ורדרדה של בית המלוכה האנגלי, אבל המלכה אליזבת, איך לומר, כנראה פחות התחברה לתסריט הזה. והארי ומייגן נפלטו מהארמון כמו כדור שיער מעיק מגרונו של חתול.

העונה הרביעית של "הכתר" הרבתה לעסוק בסיפור של צ'רלס ודיאנה, ובמיוחד בתיאורה של דיאנה הצעירה והשברירית נפרמת לאיטה לחוטים דקים של חוסר אונים וחוסר ביטחון תחת המכבש התובעני של "הכתר", שדרש ממנה להיות כמותם, אך מעולם לא אחת מהם. כשמייגן מספרת על מצוקה נפשית כה חדה במהלך חודשי ההיריון שלה, שהטריגר שלה היה התנהגות הארמון כלפיה ושיני הצהובונים שננעצו בה תדיר, עד שהיו לה מחשבות אובדניות - מפתה מאוד לעשות את ההקבלה בין הסיפור שלה ובין זה של דיאנה.

אבל אף שנראה שההשוואה הזאת קוסמת לה מאוד באופן אישי, מרקל הבהירה שוורד אנגלי היא לא.

בניגוד לדיאנה שנכנסה למשפחת המלוכה בהיותה נערה ממש - ילדה בת 19 שנישאה לגבר מבוגר ממנה בהרבה, ללא ניסיון חיים משמעותי וכנראה עוד לפני שנפשה סיימה להתעצב ולהתחשל במלואה, מרקל הגיעה לארמון באקינגהם בהיותה כבר אישה בוגרת, בת 36, עם ניסיון חיים, מצליחה ומוכרת בפני עצמה. אפילו ניסיון קודם בנישואים כבר היה לה. היא גם לא גדלה בבריטניה ולכן לא ינקה את יראת המלכות. סגירת החשבונות של מרקל עם הארמון היא מאוד לא בריטית ולא מלכותית באופיה. היא באה לסגור חשבון, אמריקן סטייל.

עוד בוואלה!

"השוטרים" אחלה סדרה, אבל יכולה להיות הרבה יותר מזה

לכתבה המלאה

מייגן חושפת את המחשבות האובדניות:

בווידאו: מייגן מרקל והנסיך הארי בריאיון לאופרה ווינפרי/באדיבות yes ו-STINGTV, הארפו הפקות/CBS

משום מה, לאורך כל הריאיון איתם (ששודר אתמול ב-yes דוקו ובסטינג טי-וי, ושוב הערב בשידור נוסף) הארי ומייגן מקפידים על הפרדה משונה בין "המשפחה" לבין מה שהם מכנים "המוסד המלכותי" או לחילופין "הפירמה". בני המשפחה, הם אומרים, תמיד היו אדיבים ונחמדים למייגן, "הפירמה" לעומת זאת היא סיוט ה-PC הכי גדול ששמעתם עליו בחיים שלכם - היא זו שתוהה מבעוד מועד כמה חום יצא התינוק של בני הזוג, היא זו שמשחירה את מייגן בצהובונים וזורקת אותה תחת גלגלי האוטובוס הדו-קומתי של התקשורת ודעת הקהל. לפירמה אין שם או פנים, זה נוח מאוד. כי זה מאפשר למרקל להטיח האשמות קשות מאוד באותה ישות אמורפית, מבלי לפרוט אותה לאנשים. ובסוף, יש שם אנשים. מי רצה לדעת אם התינוק שלך יהיה חום כהה או מוקה? המלכה, פיליפ, צ'ארלס? תני שמות, מייגן, אנחנו רוצים לדעת לחבר בין הגזענות לפרצוף.

יש משהו לא הוגן עד הסוף ברצון של מרקל לגייס אותנו כצופים לצד שלה, אבל לא לתת לנו מישהו אמיתי לכעוס עליו. וגם - למה את עוד מאמינה לנרטיב הזה שלפיו המשפחה בעדך, אבל "הפירמה" המרושעת היא זו שאשמה בכל התככים והמזימות? מהי הפירמה הזאת בסופו של דבר אם לא אנשים, ובראשם המלכה - או: האישה שלה בעלך קורא סבתא?

המפץ הגדול שלמעשה הכריע את גורלם של הארי ומייגן היה לדבריהם, "היעדר התמיכה". מייגן, שביקשה לקבל עזרה למצוקתה הנפשית, סורבה על ידי "הפירמה", וגורמים רשמיים בארמון לא יצאו להגנתה מול מתקפות הצהובונים, חרף הציפייה שלה שישמרו עליה. אפשר להבין מדוע זו הייתה נקודת מפנה עבורה וגם עבור בעלה, שהרגיש שיש כאן מוטיבים שהוא מזהה מהעבר. טראומת דיאנה, שהיא טרגדיה בינלאומית מפורסמת ומוכרת היא עבור האיש הזה טראומה אישית מאוד וכפי שמתברר כאן, הצלקות שלה עדיין נוכחות גם היום.

הנסיך וויליאם והנסיך הארי עם הנסיכה דיאנה. GettyImages
הצלקות עוד קיימות. דיאנה וילדיה/GettyImages

אבל האמת היא שפרט לסיפור הזה - ומבלי להפחית מחשיבותו - משום שאני מאמינה שזאת באמת הייתה תקופה מאוד קשה ומאכזבת לשני האנשים הללו מהמשפחה המלכותית (ושעבור הארי לפחות היא גם המשפחה היחידה שיש לו) - שאר הטענות והקובלנות של השניים, אחרי שמקלפים אותן מכמה שכבות של תדמית, מלוכה ויח"צ, נשמעות לפרקים כמו התבכיינות ממחוזות האוי אוי אוי.

לא מעט זמן מהריאיון הוקדש לבירור סוגיית הפרישה שלהם מתפקידיהם הרשמיים בבית המלוכה, כשלמעשה ניתן לסכם את העניין כך - הארי ומייגן ביקשו לרדת לחצי משרה, אבל למלכה זה לא ממש זרם אז היא הוציאה אותם לחל"ת.

בשלב מסוים הארי מספר לא בלי נימה של תדהמה ותרעומת שבתחילת 2020 הארמון פשוט סגר להם את הברז והפסיק לממן אותם. אז הם עברו מלהתגורר בבית של חברים בקנדה לבית של חבר אחר (השחקן והתסריטאי טיילר פרי) בלוס אנג'לס, כשזה מממן גם את הוצאות האבטחה עבור המשפחה. מעין קאוצ'סרפינג פריבילגי שכזה, שאותו השניים מתארים כחוויה פתאומית, בלתי צפויה ומטלטלת. במשך כשלושה חודשים פרי מימן את סידורי המגורים והאבטחה של הארי, מייגן וארצ'י, עד שהמשפחה רכשה את הבית שבו היא מתגוררת היום, באזור סנטה ברברה, סמוך לחוף הים.

"לסגור עסקאות עם נטפליקס וספוטיפיי לא ממש היה התכנית שלנו", התנצל הנסיך, "אבל כל מה שנשאר לי היה הירושה של אמא שלי, אחרת לא היינו יכולים לקיים את עצמנו". בו פריקינג הוווו. סליחה, על זה אנחנו אמורים לרחם עליכם? שסגרו לכם את הברז המוזהב וכל מה שנשאר לכם זה הירושה של הנסיכה דיאנה שתחזיק אתכם עד שייכנסו הצ'קים השמנים מנטפליקס והפודקסט שלכם? נגבו את דמעותיכם בשמלת הארמאני של מייגן.

המשפחה המלכותית היא משהו שנולדים אליו ומתים בתוכו. במבט אחורה, הארי מדבר על סוג של חווית שבי: "הייתי לכוד ולא ידעתי שאני לכוד", אמר לווינפרי. הוא הניח שהוא בסיפור הזה לכל החיים ושמשורה ישחרר רק המוות. לכן התכנית שלו ושל מרקל הייתה להגיע לפשרה עם בית המלוכה. הם יקחו צעד אחורה, יורידו פרופיל וגם יספגו פחות אש, אבל ישארו על ה-payroll המלכותי. הם לא תכננו לקבל תגובה בסגנון של "איחלתי לחייל בהצלחה" מסבתא מלכה. האם זה ערער אותם? כנראה. האם זו טרגדיה בסגנון דיאנה? לא. קוראים לזה ברוכים הבאים לחיים האמיתיים. אתם מבוגרים עכשיו, זה מבאס. תתמודדו. ואם בא לכם, תעבדו את זה לסדרה - אנחנו נשמח לצפות.

אופרה ווינפרי, ריאיון עם הארי ומייגן. Harpo Productions/Joe Pugliese, באדיבות yes דוקו,
יראת המלכות. מייגן והארי/Harpo Productions/Joe Pugliese, באדיבות yes דוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully