וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודשיים לאחר מות אביו: הבמאי עידן זעירא הלך לעולמו בגיל 50

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 17:45

זעירא מת מאירוע לב, שבועות ספורים לאחר שאביו דב זעירא, ממקימי תעשיית המוזיקה הישראלית, הלך לעולמו. בין השאר, הוא ביים את הסרט המוקומנטרי "פלנטה אחרת", את התכנית "בולדוג" וקליפים רבים לשמוליק קראוס, ברי סחרוף, רמי פורטיס, אריאל זילבר, מושיק עפיה ועוד

עידן זעירא. אריק סולטן, מעריב, אתר רשמי
הלך לעולמו פחות מחודשיים לאחר מות אביו. עידן זעירא/אתר רשמי, אריק סולטן, מעריב

הבמאי עידן זעירא הלך לעולמו אתמול (שישי) בגיל צעיר - 50, פחות מחודשיים לאחר מות אביו, דב זעירא, ממקימי תעשיית המוזיקה הישראלית. אחיו ניצן זעירא, הבעלים של חברת "נענע דיסק" ומנהלו של ברי סחרוף אישר לוואלה! תרבות כי אחיו עידן נפטר בעקבות אירוע לב. הוא הותיר אחריו שתי בנות.

זעירא כתב וביים בשנת 2010 את הסרט המוקומנטרי "פלנטה אחרת", העוסק בשואה. הסרט השתתף בפסטיבלים בארץ ובעולם ובהם פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בטוקיו, וזכה בפרס הסרט העצמאי בפסטיבל דרום שבשדרות. זעירא העלה לפני כשנתיים את הסרט לצפייה חופשית ברשת.

בנוסף, הוא גם ביים את תכנית הטלוויזיה "בולדוג", וחתום גם על בימוי קליפים רבים לאמנים מצליחים, בין השאר לשירים "כמה יוסי" של ברי סחרוף, "הפסיכולוג אמר" של פורטיס, "שישי חם" של שמוליק קראוס, "ללכת עמך" של אריאל זילבר, "פלאפל אוסלו" לאבטיפוס, "אני לא זמין" למושיק עפיה, "רוקנרול" לשחר אבן צור, "השוביניסט" להרכב הבליינים, "Carol" להרכב הזבובים ו"שמש" ללהקת קרח תשע. בנוסף, שיחק בסרט "אודות המוניטין" שביים יורם כסלו.

עידן זעירא. אריק סולטן, מעריב, אתר רשמי
עבד עם אמנים בכירים. עידן זעירא/אתר רשמי, אריק סולטן, מעריב

הקליפ "כמה יוסי" בבימויו של עידן זעירא

עידן הלך לעולמו פחות מחודשיים לאחר מות אביו, דב זעירא, ממקימי תעשיית המוזיקה הישראלית ומי שהיה בעלי חברת "התקליט", בגיל 89. זעירא האב הוציא אלבומים לאמנים רבים ובהם הגבעטרון, אריאל זילבר, אריק לביא, יפה ירקוני, שמוליק קראוס, יוסי בנאי, אילן ואילנית, בועז שרעבי, אפי נצר, דורי בן זאב, ציפי שביט, דורון מזר ואבי טולדנו. בנוסף, החברה שלו הפיצה בישראל אלבומים בינלאומיים של אלטון ג'ון, קט סטיבנס, שארל אזנבור, דלידה, וגם הוציאה אלבומי מוזיקה קלאסית ותקליטי ילדים.

הסרט "פלנטה אחרת" בבימויו של עידן זעירא

כמה ימים לאחר מותו, ספד לו עידן זעירא בפייסבוק: "אבא שלי היה שם דבר בתחום המוזיקה, אבל בזיכרון הילדות שלי, המוזיקה הייתה דבר מובן מאליו. שולי. קצת קינאתי אפילו בעבודה התובענית שלו, שהרחיקה אותו לפעמים ממני. אני מבין היטב את ההערכה העצומה שהוא קיבל בחייו ובמותו, ואני גם מעריך כל מילה שנאמרה עליו, אבל לגבי, הערצה לאבא שלי, זה ספורט. הספורטאי שבאדם, ממנו למדתי את כוח הרצון של הספורטאי, התמדה באימונים, שיפור הישגים, התנהגות ספורטיבית מה היא, התמקדות במטרה, וכמובן אהדה לקבוצת הפועל חיפה".

"לצערי לא למדתי מספיק טוב, וגם המום מלידה בלב לא איפשר לי מעולם באמת לעסוק בספורט תחרותי, אבל את ערכי הספורט, כעבור זמן מה, ספגתי ממנו והם משמשים אותי עד היום וילכו איתי תמיד", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully